Hvor meget frugt spiser du om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Mira0911

AalborgPigen skriver:

Kan være vi skal lave sådan en frugt gruppe

Hehe ja og minde hinanden om at "husk nu at spise frugt".... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Muffin_girl

Mi skriver:

Når nu chokolade er frugt, er Kaffe så også? Det er jo også bønner.

Tror jeg vil gå ud og lave mig en kop cappucino og spise noget mørkt chokolade , så har jeg fået de første 300g

Ej hvor en god ide Sender du lige en kop cappucino? 

Du er jo faktisk allerede sund med kaffe og chokolade..

For mig er kaffe=frugt .. Kan i hvert fald ikke leve uden.. 

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

Mira0911 skriver:

Hehe ja og minde hinanden om at "husk nu at spise frugt".... 

Ja super super god ide

Anmeld

3. oktober 2011

Mira0911

AalborgPigen skriver:

Ja super super god ide

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

AalborgPigen skriver:

Ej hvor en god ide Sender du lige en kop cappucino? 

Du er jo faktisk allerede sund med kaffe og chokolade..

For mig er kaffe=frugt .. Kan i hvert fald ikke leve uden.. 

hæhæhæhæhø

Fed smiley  

Anmeld

3. oktober 2011

SussieThyssen

AalborgPigen skriver:

Jeg troede det var 3 stykker frugt og 300 gram grønt ??

Det er nok lidt forskelligt..jeg spiser efter diabetikerkostplan kombineret med vægtkonsulenterne, og der hedder det 2 stk frugt og 600g grønt.

Anmeld

3. oktober 2011

Lise

AalborgPigen skriver:

Ja hvor meget frugt spiser du om dagen?

Jeg spiser alt for lidt ! 

Spiser max. 4 stykker frugt om måneden.. Vil vænne mig til at spise mere frugt ... Da jeg savner det.. Og har haft svært ved at vænne mig til det .. 

Hvordan får du spist de "regelskrevne" 6 stykker frugt og grønt?

Jeg spiser 1-2 stykker frugt om dagen. Vi har fri frugt på jobbet, og jeg sørger altid for vi har frugt herhjemme, da mindstesønnen og jeg holder meget af det  Jeg kan lide det meste frugt, men spiser mest bananer, Royal gala æbler og hårde pærer. Elsker også bær!

Jeg vil tro at jeg de fleste dage får min 600 gram frugt/grønt. Vi får bl.a. forskellige lækre salater til frokost på arbejdet, som jeg spiser en del af. Og så prøver jeg at lave som minimum én slags grønt til aftensmaden, f.eks. dampet spidskål, ærter, kogte gulerødder, gulerodssalat, broccoli, blomkål, dampet spinat mv. Og når vi laver f.eks. kødsauce er det fyldt med f.eks. selleri, gulerødder, løg.. Når vi spiser frokost i weekenden, plejer vi at lave gulerodsstænger eller sådan noget til.

Jeg har det absolut bedst i min krop når jeg får frugt og masser af grønt hver dag!

Anmeld

4. oktober 2011

Meliora

Ja hvor meget frugt spiser du om dagen?

Jeg spiser alt for lidt ! 

Spiser max. 4 stykker frugt om måneden.. Vil vænne mig til at spise mere frugt ... Da jeg savner det.. Og har haft svært ved at vænne mig til det ..

Hvordan får du spist de "regelskrevne" 6 stykker frugt og grønt?

Jaaah det vil jeg mene vi gør... Spiser tit 2-3 stykker på jobbet, 1-2 gulerødder til frokosten og så grøntsager HVER aften. I aften skal vi f.eks. have rødbedesuppe med kartofler og gulerødder i også, så der får vi vist det vi skal have:-) Og ellers er der bare altid enten mange grøntsager i det mad vi får eller en råkost/salat som tilbehør. Du kan jo proppe grøntsager i det meste.

I lasagne propper jeg altid tomater, peberfrugt, majs, gulerødder, løg. Har sågar engang proppet 250 g. hakket hvidkål i og det smagte fint. i frikadeller ryger der som regel også altid gulerødder og peberfrugt i, det gør IKKE smagsoplevelsen dårligere:-)

Anmeld

4. oktober 2011

Anonym

TWT skriver:

Jeg føler mig sund, har masser af energi og overskud  

Mine knogler styrker jeg ved styrketræning og løb, så de er ikke svage. 

Det kan godt være det måske ikke er sundt, men føler det er mere sundt en sovs, kød, og div. 

måske har du det fint nok nu, men på længere sig tager dine muskler og knogler skade af at du ikke får det kalk og protein som de skal bruge, og man kan ikke opbygge det ved træning...

Anmeld

4. oktober 2011

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Ja gid mit stofskifte var så fantastisk  

hehhe klap du bare dig selv på skuldren.. Jeg gad så godt løbe .. men ja endnu en undskyldning

Du tager måske på bare ved at kigge på maden?  

Uha, der har også været mange undskyldninger her... Menjeg har hanket op i mig selv og sagt at jeg vil have en ting mere her i livet, som jeg er god til. Så nu skal jeg være god til at løbe. Skal derop hvor jeg begynder at mærke endorfinerne når jeg løber, og der er langt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.