Hvor meget frugt spiser du om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.091 visninger
138 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2011

Muffin_girl

Ja hvor meget frugt spiser du om dagen?

Jeg spiser alt for lidt ! 

Spiser max. 4 stykker frugt om måneden.. Vil vænne mig til at spise mere frugt ... Da jeg savner det.. Og har haft svært ved at vænne mig til det .. 

Hvordan får du spist de "regelskrevne" 6 stykker frugt og grønt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

SjeBets

vi har fri frugt på min arbejdesplads , så der ryger altid to måske tre stykker, og så spiser vi ekstrem mange grønsager til vores mad, så jeg er sikker på vi alle er dækket godt ind. 

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

SjeBets skriver:

vi har fri frugt på min arbejdesplads , så der ryger altid to måske tre stykker, og så spiser vi ekstrem mange grønsager til vores mad, så jeg er sikker på vi alle er dækket godt ind. 

Hvad får i fx af grønt ? 

Anmeld

3. oktober 2011

Isabella_mor

AalborgPigen skriver:

Spiser max. 4 stykker frugt om måneden.. Vil vænne mig til at spise mere frugt ... Da jeg savner det.. Og har haft svært ved at vænne mig til det .. 

vi får altid aftensmad med grøntsager i..

jeg spiser altid agurk på mine rugbrødsmadder. også ostemadderne.. 

og så er jeg storforbruger af bananer og smoothies og hjemmelavede jucer... så det er en super lækker og super nem måde at indtage det daglige indtag af frugt og grønt..

jeg gør det dog ikke hver dag.. de dage jeg træner spiser jeg mere frugt end de dage hvor jeg ikke gør... men jeg kan godt lide frugt. og især om sommeren når der er jordbær og kirsebær.. og så småspiser jeg brombær når jeg ser en busk med brombær på min vej.. 

men min yndlingfrugt er banan og det er det jeg foretrækker at spise  

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

isabellamor skriver:

vi får altid aftensmad med grøntsager i..

jeg spiser altid agurk på mine rugbrødsmadder. også ostemadderne.. 

og så er jeg storforbruger af bananer og smoothies og hjemmelavede jucer... så det er en super lækker og super nem måde at indtage det daglige indtag af frugt og grønt..

jeg gør det dog ikke hver dag.. de dage jeg træner spiser jeg mere frugt end de dage hvor jeg ikke gør... men jeg kan godt lide frugt. og især om sommeren når der er jordbær og kirsebær.. og så småspiser jeg brombær når jeg ser en busk med brombær på min vej.. 

men min yndlingfrugt er banan og det er det jeg foretrækker at spise  

Jeg er bare så dårlig til at tage mig sammen til at lave det .. Hvad putter du i juice/smoothies?

Ja banan er også en god og mættende frugt især de lidt grønne  

Hvad får i af grønt til aften`? 
Jeg laver som regel salat eller kogte grøntsager til aften..  

Anmeld

3. oktober 2011

Mutti2B

Absolut intet! Hov, jeg fik da et æble i lørdags, men ellers går der mange måneder imellem jeg får frugt. Det smager mig bare ikke og så kan jeg nogen gange få det helt skidt bagefter (syren)

Anmeld

3. oktober 2011

SjeBets

jamen frugt det er jo banan, æbler, pærer, kiwi, ferskner, nekatriner, appelsinder, klementimer, mandariner det er alt efter årstid. 

Vi spiser meget kål, som jeg ofte bruger til at strække kødretter, og gulerødder også genialt til at strække kødretter, så får vi grønne bønner, brocollie og blomkål, dampet vi gider ikke kogte grønsager nogen af os. Salater, kan være spinat, med avokado, tomat, og pinjekerner og lidt mango.  tomat og løg ryger der også meget af, I tærter går der mange løg, porre, spinat, peberfrugter med mere ... Jamen alt spiser vi. rosenkål, igen dampet eller brugt i en kåksalat

Vi er vilde med tzazitki med squass i, og augerbiner  i kødretter ... jamen kort sagt vi elsker grønsager og jeg synes bare ik et måltid er komplet uden. vi undværer hellere kød end grønsager. Supper er jo også et hit 

Anmeld

3. oktober 2011

Laura.

AalborgPigen skriver:

Jeg eeelsker frugt, men får slet ikke spist 6 stykke rom dagen... tror nærmere det er 10 stykker ommåneden eller noget i den stil... Jeg ville nu også være bedre til at spise frugt.. problemet er bare det, at æblerne skal være saftige som muligt, appelsinerne og kiwierne så sure som muligt og det samme med vindruerne... og det er de ikke så tit synes jeg.. hehe

Anmeld

3. oktober 2011

TWT

AalborgPigen skriver:

Nu er jeg ikke 'medlem af denne' kategori, vejer ikke for meget, men jeg svare lige alligevel  

Jeg spiser stortset kun frugt i løbet af dagen.

Sådan ser min dag ud; 

Morgen 100g æble, 50g blomme eller kiwi og 2dl Multijuice

Formiddag 50g gulerødder, 50g rød, gul eller grøn peber og 2,5dl kaffe m. skummetmælk

Middag 100g pære, 35g ISIS free jordbærbar og 2dl vand

Eftermiddag 50g Mango eller gulerødder og 2,5dl kaffe m. skummetmælk

Aften 100g blandet grøntsager pisket m. 1æg og i ovnen 15min.

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

Dk Lady skriver:

Jeg eeelsker frugt, men får slet ikke spist 6 stykke rom dagen... tror nærmere det er 10 stykker ommåneden eller noget i den stil... Jeg ville nu også være bedre til at spise frugt.. problemet er bare det, at æblerne skal være saftige som muligt, appelsinerne og kiwierne så sure som muligt og det samme med vindruerne... og det er de ikke så tit synes jeg.. hehe

Jeg har det ligesom dig -. Er kræsen omkring hvordan det smager.. og så glemmer jeg det .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.