Anonym skriver:
Hej de damer..
Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.
Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?
Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.
MVH M
Vi gav vores søn nummer 2 et navn som ikke er vildt brugt og som ingen havde forventet.
Vi valgte at lade være med at sige det før vi var helt sikre, så vi kunne fortælle folk at vi egentlig ikke gider høre deres mening hvis den er negativ, fordi vi har bestemt os.
ALLIGEVEL valgte min kærestes mor at svine navnet til da vi fortalte det, selv om vi netop sagde "han hedder" og ikke "vi overvejer".
Jeg synes det er enormt flabet og sårende at nogen gør den slags. Jeg synes der er en kæmpe forskel på om man spørger folk om deres mening eller om man fortæller hvad ens lille guldklump hedder.
Heldigvis tror jeg de fleste (håber) vil være langt mere betænksomme, høflige og sødere end min svigermor og derfor tror jeg bare i skal fortælle folk at nu har i valgt et navn og det står i ved, fordi det er et navn i har valgt til den vigtigste person i jeres liv (eller en af dem, hvis i har flere børn). Hvis folk så alligevel kommer med negative kommentare, så synes jeg i skal sige fra, for det er ikke i orden.
Jeg ville ønske jeg selv havde sagt fra i situationen, men jeg må indrømme at det kom bag på mig at en person kan være så hensynsløs. Tænk at hun ville såre min kæreste på den måde, han er jo hendes egen søn.
Så.. bare stå fast!! Og vær stolte af at i har tænkt over et navn til jeres barn og fundet et i er glade for.
Anmeld