Et specielt navn eller et navn familien ikke har forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Vores er en Noam og der er en del kommentar og "nej han hedder Noah" øhh nej det gør han så ikke.. Men det er virkelig et lækkert navn..

Til TS vi har også fået kommentarer med på vejen om at det var et grimt navn og folk der har vendt øjne osv af det. Men tror ofte det er sådan at man med lidt anderledes navne lige skal have lidt tid til at tygge på det og når man vænner sig til det så er det jo uanset navnet DET navn ens barn hedder og dermed gøres navnet smukt og unikt

Tak for dit svar. Heldigvis er det jo sådan at når barnet har heddet det et stykke tid, kan h*n jo ikke hedde andet.  Dejligt navn I har valgt.

KH M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hmm.. Det vil nok ustales som et mellemting mellem uiunn og uyunn, hvis man skal prøve at beskrive set med danske bogstaver

Opdagede lidt senere i tråden at det var færøsk, så det var derfor det var lidt svært for migt at vide udtalen på.  Synes det er skønt med navne der har en ekstra betydning for en.

KH M

Anmeld

5. marts 2012

Elena0281

Hej Jeg hedder selv Elena, og er kanon glad for navne. Din datter bliver meget glad for det, og så betyder det solstråle 

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Halløjsa.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er du gerne ville vide??
Om hvorfor man vælger et anderledes navn eller om man har fået kommentare omkring det??

jeg var bare meget i tvivl om det navn vi havde valgt. Jeg havde et favoritnavn som jeg ikke fik igennem da manden ikke kunne lide det, så vi skulle jo finde et vi var enige om. Det lykkedes os som jeg skrev, men var i starten i tvivl om hvad det kunne give af kommentarer. Vores søn hedder Felix og jeg kan slet ikke forstå at jeg var i tvivl om navnet og var bekymret for folks kommentarer. Det er det dejligste navn og heldigvis har vi kun fået positive kommentarer, dog betød folks mening meget mindre for mig, efterhånden som navnet satte sig fast hos mig.

KH malene

Anmeld

5. marts 2012

Turtles

Anonym skriver:

jeg var bare meget i tvivl om det navn vi havde valgt. Jeg havde et favoritnavn som jeg ikke fik igennem da manden ikke kunne lide det, så vi skulle jo finde et vi var enige om. Det lykkedes os som jeg skrev, men var i starten i tvivl om hvad det kunne give af kommentarer. Vores søn hedder Felix og jeg kan slet ikke forstå at jeg var i tvivl om navnet og var bekymret for folks kommentarer. Det er det dejligste navn og heldigvis har vi kun fået positive kommentarer, dog betød folks mening meget mindre for mig, efterhånden som navnet satte sig fast hos mig.

KH malene

Vores søn kunne bare ikke hedde andet en Nilan da vi først havde fundet frem til det..
Og vi fik mange forskellige kommentar til det, både søde, sjove og "ej det kan han da ikke hedde" Men der var ikke så meget at gøre vi havde valgt det og det kunne ingen ændre.. Og vi elsker det navn til ham, og han kan bare ikke hedde andet idag..

Godt at i stod ved jeres valg og at i heldigvis er ligeglade med andres kommentar (hvis der skulle komme nogle negative)

Anmeld

5. marts 2012

twinny

Her blev drengene navngivet Celino og Gabriel... Også vores efternavn som også er lidt specielt... 

Det synes min familie ikk så godt om...

Her blev der sagt " De får da ikk noget arbejde, når de bliver 15 og det lyder som en hund (celino)" 

Undskyld mig, bare fordi I vælger at døbe jeres børn helt almindelig, meget meget brugte (og i mine øjne kedelige) navne, er det vel ikk ens betydende med jeg skal. 

Anmeld

5. marts 2012

twinny

twinny skriver:

Her blev drengene navngivet Celino og Gabriel... Også vores efternavn som også er lidt specielt... 

Det synes min familie ikk så godt om...

Her blev der sagt " De får da ikk noget arbejde, når de bliver 15 og det lyder som en hund (celino)" 

Undskyld mig, bare fordi I vælger at døbe jeres børn helt almindelig, meget meget brugte (og i mine øjne kedelige) navne, er det vel ikk ens betydende med jeg skal. 

Men så er det godt det er mine børn og ikk deres..  Og jeg håber og tror de bliver glade for det, når de bliver 15 år. 

Anmeld

6. marts 2012

Fanny Holbech

Mine børn har nogle ret specielle navne.

Vores ældste søn hedder Falke (det er der ifølge Danmarks Statistik 70 personer der hedder)

Vores yngste søn hedder Rumle (Det er der ifølge Danmarks Statistik 74 personer der hedder). Jeg kan huske at vi dengang også talte om navnet Storm, som jo på ganske få år er gået hen og blevet vildt populært og nu er med på top 50 listen over drengenavne.

Til den lille ny, som også bliver en dreng har vi snakket om Nord (Det er der ifølge Danmarks Statistik kun 3 personer der hedder). Et navn bliver først godkendt, når flere end 10 personer bærer navnet, så det er et navn vi skal søge om, hvilket vi er igang med i øjeblikket.

Vi har fået mange kommentarer for de navne, men de fleste er meget positive og synes at det er nogle flotte navne, de er bare ovarraskede og forundrede fordi de ikke har hørt dem før. Familien har også reageret meget positivt.

Anmeld

6. marts 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Hey :-) vi har valgt at være dreng skulle døbes marcello og han er så nr 40 i hele dk som hedder det, så det meget sjældent.. Men det blev ogå modtaget med blandet meninger men nu er han jo bare en lille marcello :-) hans farmor er fra Chile så derfor ville vi gerne ha et spansk klingende navn og derfor blev det marcello emilio :-) 

Anmeld

6. marts 2012

maria_wlt

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Jeg tog ikke nogen kommentar personligt..

Det var mest de gamle der havde en kommentar selvom navnet er meget gammelt..

Ene

Elsker min lille Ene-stående... Som vist er nr 45 i DK pt der hedder det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.