Et specielt navn eller et navn familien ikke har forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

...

Vi er ligeglad med hvad folk mener om vores kommende barns navn.
Vi er begge rigtig glade for det.. men vi ved osse at der er nogle nære os som IKKE kan li navnet. - dont care..  

Dog vælger vi at holde efternavnet hemmeligt til dåben, da INGEN forventer vi tager noget af kærestens navn med.  

Det vigtigste er da også at far og mor er godt tilfredse. Andres mening burde jo ingen betydning have. Var bare nysgerrig på hvordan I håndterede evt. kommentarer.

KH M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Vores datter har også et knap så brugt navn, synes dog ikke det er et man stuser over, hun hedder Elena...

Men vi fik mange kommentarer fra min kærestes side af familien (det første barnebarn på den front!), at Elena ikke passede til vores datter og min svigermor havde lavet en hel liste med pigenavne, som hun godt kunne lide... Og kom stadig med forslag efter at vi havde sagt, at nu havde vi lagt os 100% fast på, at vores datter var en Elena!

Min svigermor blev ved med at komme med forslag, da hun ikke syens at navnet Elena passede til min datter!

Det har absolut ikke rykket noget i forhold til vores valg af navn, men har alligevel været et stort irritationsmoment for mig, at have svigermor der foreslår det ene og det andet navn - til trods for, at vi der havde lagt os fast på Elena.

Desuden hedder hun Angelica til mellemnavn (ikke i daglig tale) efter sin peruianske mormor... Så to små specielle navne, men absolut ikke helt uhørte

Hold da op en vedholdende svigermor. Det er lige strid nok synes jeg! Dejligt navn.

KH M

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg synes det er lige meget hvad barnet hedder bare det har et navn

ok. Forstår ikke helt... Havde du ingen mening om hvad dit barn skulle hedde. Ingen Ynglingsnavne? Var det helt ligegyldig hvad jeres barn kom til at hedde?

Eller måske mener du bare at du er helt ligeglad med hvad andre folk kalder deres børn, bare de får et navn?

KH M

Anmeld

26. september 2011

Josesmor

Anonym skriver:

Hold da op en vedholdende svigermor. Det er lige strid nok synes jeg! Dejligt navn.

KH M

Imens jeg var gravid blev vi enige om at vores datter skulle hedde Josephine. Da vi så var på sommerferie med mine forældre fortalte vi dem hvilket navn vi havde fundet på.. Min far udbrød "regner i ik med at hun skal overleve??" Jeg træk bare på smilebåndet og lidt efter måtte han jo overgive sig for det smukke navn Han mener det ikk så slemt som det lyder, han er bare dårlig til lige at svinge en passende kommentar ud!!

Men lige meget hvad, så vender man sig til det navn folk nu engang har valgt, og så bliver det jo bare det barnet hedder...

Jeg har f.eks en fætter på 16 der hedder Keld... Det tog mig dog mange år at forstå de valgte det navn  

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

Josesmor skriver:

Imens jeg var gravid blev vi enige om at vores datter skulle hedde Josephine. Da vi så var på sommerferie med mine forældre fortalte vi dem hvilket navn vi havde fundet på.. Min far udbrød "regner i ik med at hun skal overleve??" Jeg træk bare på smilebåndet og lidt efter måtte han jo overgive sig for det smukke navn Han mener det ikk så slemt som det lyder, han er bare dårlig til lige at svinge en passende kommentar ud!!

Men lige meget hvad, så vender man sig til det navn folk nu engang har valgt, og så bliver det jo bare det barnet hedder...

Jeg har f.eks en fætter på 16 der hedder Keld... Det tog mig dog mange år at forstå de valgte det navn  

Josefine er da forholdsvis almindelig. Ikke lige et navn jeg havde foretstillet mig sådan en kommentar til. Men ja de fædre vender sig jo som regel til det. Det er nemlig også min far jeg tror der kommer med en kommentar om navnet og han mener det nemlig heller ikke så hårdt.

KH M

Anmeld

26. september 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Min datter hedder Runa og det er ikke særligt brugt...heldigvis Jeg har ikke valgt navnet fordi det er specielt, men fordi jeg synes det er et meget smukt og stærkt Mine forældre syntes det var et underligt navn og havde aldrig hørt om det. Jeg har ønsket det navn til en pige i flere år, men ingen af mine ekskærester ville høre tale om det fordi de syntes de var grimt eller for mærkeligt. Men da jeg har fået min datter med donorsæd bestemte jeg heldigvis selv og det var det navn jeg ønskede....basta!!!

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Min datter hedder Runa og det er ikke særligt brugt...heldigvis Jeg har ikke valgt navnet fordi det er specielt, men fordi jeg synes det er et meget smukt og stærkt Mine forældre syntes det var et underligt navn og havde aldrig hørt om det. Jeg har ønsket det navn til en pige i flere år, men ingen af mine ekskærester ville høre tale om det fordi de syntes de var grimt eller for mærkeligt. Men da jeg har fået min datter med donorsæd bestemte jeg heldigvis selv og det var det navn jeg ønskede....basta!!!

Dejligt navn som ikke er så brugt og med kant. Hos os har vi jo skullet være enige og det har godt nok være en lang proces, måske lidt fordi jeg bare havde det her ynglingsnavn og jeg synes ikke mandens forslag på nogen måde kunne måle sig med det. Pludselig dukkede der et navn op som ingen af os tidligere havde snakket om og så var vi enige. Mærkeligt når jeg nu så stædigt havde holdt på mit navn.  Selvfølgelig skulle lillepigen hedde Runa når du nu helt selv kunne bestemme.

KH M

Anmeld

26. september 2011

henh01

SiljasMoar skriver:

Ja det man nødt til nej vi regner med det blir Noam og det vil hun helt sikkert syns er mærkeligt men hvem har bedt om hendes mening

Vores er en Noam og der er en del kommentar og "nej han hedder Noah" øhh nej det gør han så ikke.. Men det er virkelig et lækkert navn..

Til TS vi har også fået kommentarer med på vejen om at det var et grimt navn og folk der har vendt øjne osv af det. Men tror ofte det er sådan at man med lidt anderledes navne lige skal have lidt tid til at tygge på det og når man vænner sig til det så er det jo uanset navnet DET navn ens barn hedder og dermed gøres navnet smukt og unikt

Anmeld

27. september 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan udtaler man det? Hvis man ellers kan se det på skrift? Synes navnemed kant er skønne.

KH Malene

Hmm.. Det vil nok ustales som et mellemting mellem uiunn og uyunn, hvis man skal prøve at beskrive set med danske bogstaver

Anmeld

27. september 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Nu har jeg ikke børn, men min kæreste er til specielle navne så tror familien skal forvente at vores børn får navne som de ikke lige troede vi ville bruge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.