Et specielt navn eller et navn familien ikke har forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

altså nu har jeg jo en Aprilla og hold da op nogen kommentarer..

"ej hvor er det synd", "det kan man da ikke kalde et barn" "er i syge" det bliver da et trist barn med det navn, er det ikke en motorcykel osv...

men det var det vi valgte og det vi kunne lide.. og i dag kan hun jo ikke hedde andet. og ingen er i mod det mere

Sikke dumme bemærkninger folk dog siger!! Nej når de nu hedder det, så kan de jo ikke hedde andet.

KH M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Her i huset tager vi os ikke af hvad folk har af mening..

Vores børn hedder det vi kan li

Tristan og Ene

Nej det skal jo heller ingen betydning have bare mor og far er enige om hvad barnet skal hedde, så er andet jo ligegyldig. Jeg var bare nysgerrig på hvordan I håndterede evt. kommentarer. Dejlige naven i øvrigt.

KH M

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Nu bliver jeg virkelig nysgerrig på hvad navn I har valgt.  Men godt du fik sagt fra. Kan I godt vente så længe med at fortælle hvad h*n skal hedde? Jeg brænder sådan for at snakke om det, men det er vigtigt for manden at vi holder det hemmeligt til han er født, så det gør vi.

KH M

Du må vente til maj

Ja, men det er bare nemmere at sætte venner på plads end ens forældre ;b 

Haha jeg eeelsker at holde hemmeligheder for familien efter jeg blev gravid - for de ville ikke holde på min   - Så må de lide, må de!

Herhjemme vil jeg også gerne holde det hemmeligt, tror der er 2 på baby.dk der kender navnet, og så de 3 i min virkelige verden, men tror de har glemt det igen

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Egentlig er det gået helt ok.

vores den ældste har et gammelt og ikke særlig brugt navn i dag. (men det er enkelt at stave, udtale og forstå).

Da vi annoncerede det opdagede vi vel egentlig generationskløften: Vores egen generation var helt igennem positiv, interesseret i navnet og synes det er pent. Vores forældres generation var lidt mere a la "Ja,ja. Hvordan sagde du, I staver det?". Ikke begejstring men heller ingen modstand. I generationen over dem igen har reaktionen været delt fra "Det er pænt, men jeg kommer aldrig til at klare at huske det" til "Hvorfor i al verden hedder hun det?" og "Var det virkelig nødvendigt?".

Alle som har ønsket det, har fået vores begrundelse for at vælge netop det navn. Og alle har også accepteret det (det er de jo pænt nødt til) og har vænnet sig til det. De få negative kommentarer, som er kommet, har vi vel egentlig bare "smilet" væk. Sålænge du ikke selv går op i en spids over, at hele verden ikke nødvendigvis elsker navnet lige så meget, som du selv gør, så  bliver der heller ingen store diskutioner omkring det.

Men jeg tror, det er enklere at vælge et usædvanlig navn nu end for en generation eller to siden, for det er meget i tiden lige nu, så det virker, somom folk er ganske vant til, at nogen børn får navne, de ikke er vant til.

Lykke til!

Tak for svar. Nej man kan jo ikke tilfredsstille alle med et navn, men det eneste der burde tælle er jo far og mors mening.  Var også bare interesseret i hvordan I evt. håndterede diverse bemærkninger.  

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg kan sagtens følge dig. Min søn hedder Viillads og det er blevet kommenteret en del, især fra min stedfar som har spurgt om det er et navn vi selv har fundet på. Der er også kommet kommentarer som skulle han ikke hellere hedde... Vi har holdt fast ved navnet (som jeg iøvrigt ikke finder særligt specielt) og ladt kommentarene går ind af det ene øre og ud af det andet

Dejligt navn.  Der er jo ikke andet at gøre. Det vigtigste er jo om mor og far er enige og efter 14 dage, så kan barnet jo ikke hedde andet.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Du må vente til maj

Ja, men det er bare nemmere at sætte venner på plads end ens forældre ;b 

Haha jeg eeelsker at holde hemmeligheder for familien efter jeg blev gravid - for de ville ikke holde på min   - Så må de lide, må de!

Herhjemme vil jeg også gerne holde det hemmeligt, tror der er 2 på baby.dk der kender navnet, og så de 3 i min virkelige verden, men tror de har glemt det igen

Mellem os to så kan du sagtens fortælle mig det. Jeg siger det ikke til andre.  Nøj der er længe til maj.

Ja det er nemmerre med vennerne som nok også er mere åbne overfor forskellige og mindre brugte navne end ens forældre og deres generation.

KH M

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Mellem os to så kan du sagtens fortælle mig det. Jeg siger det ikke til andre.  Nøj der er længe til maj.

Ja det er nemmerre med vennerne som nok også er mere åbne overfor forskellige og mindre brugte navne end ens forældre og deres generation.

KH M

Jamen jeg ved jo ikke engang hvem du er

Ja, det tror jeg også Men hun skal opkaldes efter en af mine forkvinder, og vi har fundet ud af at der også er det navn på kærestens side af familien, så de skal nok blive begejstrede

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jamen jeg ved jo ikke engang hvem du er

Ja, det tror jeg også Men hun skal opkaldes efter en af mine forkvinder, og vi har fundet ud af at der også er det navn på kærestens side af familien, så de skal nok blive begejstrede

Jo det gør du faktisk godt.  Lidt måske.  Vi skal begge to føde i januar.

KH M

Anmeld

25. september 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jo det gør du faktisk godt.  Lidt måske.  Vi skal begge to føde i januar.

KH M

Haha ja, men det er der også flere tusinde andre der skal xP

Januar er for sejt 

Anmeld

25. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville gerne have, at vores datter skulle have heddet Nynne, men hun bliver nu en Ida i stedet for.

Da jeg fortalte folk, at jeg da havde tænkt lidt på Nynne... Griner lidt.. Deres ansigtsudtryk var helt forkerte  Så kan man jo så sige, at de er glade for at det er Ida i stedet. Gad vide hvilke kommentarer man havde fået hvis hun nu endte med at hedde Nynne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.