Et specielt navn eller et navn familien ikke har forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.002 visninger
89 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2011

Anonym trådstarter

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

Turtles

Anonym skriver:

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Halløjsa.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er du gerne ville vide??
Om hvorfor man vælger et anderledes navn eller om man har fået kommentare omkring det??

Anmeld

25. september 2011

Tennamor

Her var der jubelråb i min svigerfamilie, da gudfaderen skulle sige navnet. Vi har døbt lillepigen Lilly til mellemnavn efter min mands mormor. Det var der ingen der vidste før i kirken 

Jeg vil dog sige, at vi havde flere specielle navne oppe at vende og flere sagde at det kunne man da ikke kalde barnet og det var da ikke til at udtale. Vi faldt til sidst for Jasmin, men det var ikke alle kommentarerne der gjorde udfaldet.

Folk kan mene lige hvad de vil, det er jeres valg hvad barnet skal hedde..

Anmeld

25. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej de damer..

MVH M

Tjaaa..vi valgte i sin tid at melde navnet ud, når vi havde fundet det, og så måtte folk rette sig efter det uden yderligere diskussion.
Andre vælger at gemme på navnet indtil navngivningsdagen, som de fx gør i kongehuset.

Og vedrørende kommentarer..så lader man dem da bare fise ind af det ene øre og ud af det andet.
I vores familie sanker vi åbenlyst navne, hvad vi kan lide og ikke lide, så man ligesom er lidt forberedt på hvad der kan være i vente.
Jeg har endnu ikke haft brug for at nedlægge mit "bedstemor-veto" og er meget tilfreds med børnebørnenes navne, og det håber jeg da, at jeg kan vedblive at være

Men i den sidste ende, så er det jo ikke mig, men forældrene, der bestemmer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Tennamor skriver:

Her var der jubelråb i min svigerfamilie, da gudfaderen skulle sige navnet. Vi har døbt lillepigen Lilly til mellemnavn efter min mands mormor. Det var der ingen der vidste før i kirken 

Jeg vil dog sige, at vi havde flere specielle navne oppe at vende og flere sagde at det kunne man da ikke kalde barnet og det var da ikke til at udtale. Vi faldt til sidst for Jasmin, men det var ikke alle kommentarerne der gjorde udfaldet.

Lilly er skønt og ekstra dejligt når det er et navn med betydning. Jeg tror helller ikke på at folks kommentarer vil påvirke mit valg, men min far sagde "det kan I da ikke mene" da min papbror bødte sin søn Silas for 5 år siden. Vi regner med at melde navnet ud når han er født.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..vi valgte i sin tid at melde navnet ud, når vi havde fundet det, og så måtte folk rette sig efter det uden yderligere diskussion.
Andre vælger at gemme på navnet indtil navngivningsdagen, som de fx gør i kongehuset.

Og vedrørende kommentarer..så lader man dem da bare fise ind af det ene øre og ud af det andet.
I vores familie sanker vi åbenlyst navne, hvad vi kan lide og ikke lide, så man ligesom er lidt forberedt på hvad der kan være i vente.
Jeg har endnu ikke haft brug for at nedlægge mit "bedstemor-veto" og er meget tilfreds med børnebørnenes navne, og det håber jeg da, at jeg kan vedblive at være

Men i den sidste ende, så er det jo ikke mig, men forældrene, der bestemmer.

Kærligst
Sussie

Vi regner med at melde navnet ud når han er født, vi er slet ikke til at vente til barnedåben. Min far sagde "Det kan I da ikke mene" da min papbror for 5 år siden døbte deres søn Silas. Jeg tror dog ikke på at jeg forandre mening fordi folk ikke synes vores navn er godt. Det er jo vores valg og folk er jo forskellige.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Halløjsa.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er du gerne ville vide??
Om hvorfor man vælger et anderledes navn eller om man har fået kommentare omkring det??

Jeg skriver hvordan takler I de kommentarer folk har til jeres barns navne.. Så det var egentlig bare lige lidt interesse for hvordan I oplever kommentarer fra folk som ikke er helt enige i jeres valg af navne.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Stjernestoev

Tennamor skriver:

Lilly er så yndigt!

Anmeld

25. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi regner med at melde navnet ud når han er født, vi er slet ikke til at vente til barnedåben. Min far sagde "Det kan I da ikke mene" da min papbror for 5 år siden døbte deres søn Silas. Jeg tror dog ikke på at jeg forandre mening fordi folk ikke synes vores navn er godt. Det er jo vores valg og folk er jo forskellige.

KH M

Nemlig

Anmeld

25. september 2011

Liva

Hej

Hvis man selv synes det er det perfekte navn, er det vel det. Jeg mener folk har altid kommentarer til det navn man vælger uanset om det er almindeligt eller ej. Og uanset om navnet er nok så almindeligt vil der altid være nogen som ville have valgt anderledes. Et navn vokser med det barn der bærer det, så selvom nogen måske fra starten synes det er lidt 'mærkeligt', vil det jo altid blive accepteret.

Min dreng hedder Nicolas - et helt almindeligt navn, synes jeg, men vi har da fået flere kommentarer a la 'det skal man lige vænne sig til', 'det er lidt specielt' - men jeg har da aldrig opfattet det negativt. Det eneste der irriterer mig er hvis folk kalder ham Niclas, men nu hvor han er 3 skal han nok selv gøre opmærksom på det (hvis nogen siger Niclas siger han: "Nej, jeg hedder Nicolas").

Så vælg det navn i føler for, hvis i synes det er rigtigt, er/bliver det også rigtigt for andre. Jeg er sikker på at alle også synes at Silas er helt fint nu, selvom det åbenbart har krævet tilvænning for nogle:-)

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.