Hej
Hvis man selv synes det er det perfekte navn, er det vel det. Jeg mener folk har altid kommentarer til det navn man vælger uanset om det er almindeligt eller ej. Og uanset om navnet er nok så almindeligt vil der altid være nogen som ville have valgt anderledes. Et navn vokser med det barn der bærer det, så selvom nogen måske fra starten synes det er lidt 'mærkeligt', vil det jo altid blive accepteret.
Min dreng hedder Nicolas - et helt almindeligt navn, synes jeg, men vi har da fået flere kommentarer a la 'det skal man lige vænne sig til', 'det er lidt specielt' - men jeg har da aldrig opfattet det negativt. Det eneste der irriterer mig er hvis folk kalder ham Niclas, men nu hvor han er 3 skal han nok selv gøre opmærksom på det (hvis nogen siger Niclas siger han: "Nej, jeg hedder Nicolas").
Så vælg det navn i føler for, hvis i synes det er rigtigt, er/bliver det også rigtigt for andre. Jeg er sikker på at alle også synes at Silas er helt fint nu, selvom det åbenbart har krævet tilvænning for nogle:-)
Kh Liva
Anmeld