Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

rimor

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Sådan en dum JM. Jeg syntes du skal ringe og fortælle hende hvordan du oplevede besøget i dag og bede om en ny tid ( evt. hos en anden JM)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Nej, synes jo heller ikke, at jeg er KÆMPE i forhold til jer andre skønne gravide, synes jeg ligner mange af jer andre, og derfor jeg heller ikke fatter, at hun ikke kan skønne en størrelse... Hun havde nok bare set sig sur på mig, og så gad hun ikke

Ja, har altid haft nemt ved at tage på, og fatter virkelig ikke, hvad hun får ud af at nedgøre mig sådan (som jeg følte hun gjorde)...

Håber godt nok jeg kan få en anden jm eller at hun ændrer sig radikalt, men det tvivler jeg på hun gør

Hun har sikkert bare haft en dårlig dag, og været surt over et eller andet. Og den slags skal man bare lade ligge hjemme, når man har lige sådan et job! Puha. Synes i hvert fald du skal spørge efter en ny. Du skal ikke være ked af at komme der de sidste gange! 

Anmeld

17. august 2011

Maalene

BabyBambi skriver:

Eeej hvor er hun bare tarvelig altså!!!! Kan hun sgu da ikke være bekendt, som om hun ikke godt ved at mange gravide kvinder bliver utroligt kropsbevidste!! Hun behøver sgu da ikke hælde salt i såret og bare tværre det rundt!!

KÆÆÆMPE til dig søde!!!

Du skal ikke være ked af din vægt, man kan absolut ikke se hvor du har gjort af de 19kg og du er suuper flot gravid!!!

Og hvad angår skøn af lillepigen, så må hun da virkelig være en inkompetent jordemoder altså!!! Jeg vil da nok mene jeg er noget større end dig, jeg var i hvert fald overvægtig allerede inden jeg blev gravid, og for det første har min jordemoder ikke én gang nævnt min vægt og ej eller været interesseret i at følge med i hvor meget jeg tager på, og hun ar sagtens kunne skønne lillemanden!!

Hvis jeg var dig, så ringede jeg op til dem og fortalte om din rigtig trælse episode og at det har gjort dig rigtig ked af det og utryg at hun "ikke kunne" skønne om din lillepige var normal i størrelsen, og ja så bede om en ny tid hos en anden jordemoder!!

Du er smuk gravid, den jordemoder er sikkert bare skide misundelig altså!!!

Århh, hvor er du bare sød - du fik lige smilet frem

Ja, har det da rigtig skidt med min krop i forvejen, men hun fik da langt fra gjort det bedre... Ihh altså

Tusind tak for det kæmpe kram - det varmer mere end du aner

Ja, synes virkelig heller ikke det kan passe, at hun ikke kan skønne hendes størrelse, hun må da kunne sige, om hun er for lille / stor eller hvad hun er, hvis hun ikke "tør" sætte kg. på...

Ja, skriver til min læge her til aften og hører, hvad jeg skal/kan gøre... For har ihvertfald ikke lyst til, at gå grædende fra JM igen næste gang!

Og tusind tak for opmuntringen søde

Anmeld

17. august 2011

B&J

Maalene skriver:

Tusind mange tak - det varmer helt ind

Ja, hun havde da ihvertfald fået det forkerte ben ud af sengen

det havde hun helt sikker. for selv om jeg var meget meget overvægtig kom de med et skud på vores dreng dengang alle sagde til sidst mellem 4000-4500g men han var altså kun 2810g

Anmeld

17. august 2011

Maalene

rimor skriver:

Sådan en dum JM. Jeg syntes du skal ringe og fortælle hende hvordan du oplevede besøget i dag og bede om en ny tid ( evt. hos en anden JM)

Ja, det lyder som en rigtig god idé... Har ihvertfald ikke lyst til at skulle ind til hende næste gang igen

Anmeld

17. august 2011

rimor

Maalene skriver:

Ja, det lyder som en rigtig god idé... Har ihvertfald ikke lyst til at skulle ind til hende næste gang igen

Nej og slet ikke når du skal føde. Der skal man helt klart være tryg ved sin JM. Husk at du til enhver tid kan ønske en anden JM

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Frøken J. skriver:

Hun har sikkert bare haft en dårlig dag, og været surt over et eller andet. Og den slags skal man bare lade ligge hjemme, når man har lige sådan et job! Puha. Synes i hvert fald du skal spørge efter en ny. Du skal ikke være ked af at komme der de sidste gange! 

Ja, kunne allerede mærke da jeg kom, at der var en trygget stemning, og sidst jeg var der, var det rigtig hyggeligt (selvom hun heller ikke kunne skønne størrelsen der), men havde virkelig glædet mig, så derfor man bliver endnu mere ked af det, når alt bare går helt modsat af, hvad man havde regnet med

Ja, det tror jeg, at jeg vil gøre, for det skulle jo helst være en hyggelig og god oplevelse hver gang, og det var det ikke ligefrem i dag...

Men tak for de søde, opmuntrende ord

Anmeld

17. august 2011

Maalene

B&J skriver:

det havde hun helt sikker. for selv om jeg var meget meget overvægtig kom de med et skud på vores dreng dengang alle sagde til sidst mellem 4000-4500g men han var altså kun 2810g

Hold da op - det var noget af en forskel

Ved også godt, at det kun er "skud", men synes jo bare det ville være dejligt at få lidt størrelse på hende, det er da en del af hyggen ved at være ved JM

Anmeld

17. august 2011

Maalene

rimor skriver:

Nej og slet ikke når du skal føde. Der skal man helt klart være tryg ved sin JM. Husk at du til enhver tid kan ønske en anden JM

Det vidste jeg ikke... Det vil jeg helt klart gøre så...

Frygter bare, at det så er hende, som er der, når jeg skal føde...

Anmeld

17. august 2011

Aagaard

Maalene skriver:

Flot du ikke har taget mere på

Forstår virkelig heller ikke, at hun ikke kan skønne en vægt, alle andre herinde får da skønnet en vægt hver gang de er afsted - store som små - så det er da en ordentlig omgang fis

Skriver en mail til min læge her i aften, og hører hvad jeg kan gøre, har absolut ikke lyst til at skulle se hende igen...

Det syntes jeg lyder som en go ide. Det andet er da for træls!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.