Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

rimor

Maalene skriver:

Ja, det lyder som en rigtig god idé... Har ihvertfald ikke lyst til at skulle ind til hende næste gang igen

og nu har jeg lige været inde og se dit mavebillede....Hvad snakker hun om den JM. Du er da bare så flot gravid og hvis man kan kalde det overvægtig ja så må du kalde mig mads!

Hun skulle skamme sig skulle hun.

Kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ej, det lyder helt absurd!

Jeg var selv lige over det tilladte BMI da jeg blev gravid og tog også 19 kg. på. Der var ingen der kommenterede det og jeg fik et vægtskøn flere gange.

Synes du skal ringe og be om at få et tjek hos en anden jordemor.

Æv, stakkels dig, når du selvfølgelig er spændt og glæder dig!

Anmeld

17. august 2011

DortheSimonsen

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Det der, det forstår jeg ikke noget af. Er ked af på dine vejne, at hun skulle jorde dig sådan ned.

Jeg tog selv 28kg. på i graviditeten, og der var desværre heller ingen der kommenterede noget. Men min jordemoder kunne sagtens skønne vægten på min søn. Dagen inden jeg fødte var jeg ved jordemoder, hvor hun skønte ham til at veje 3600g. Og han vejede 3680g. ved fødslen. Så selv om, man har taget på, kan de altså godt mærke det.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til en anden jordemoder!

Anmeld

17. august 2011

Frejsmor

Maalene skriver:

Århh, hvor er du bare sød - du fik lige smilet frem

Ja, har det da rigtig skidt med min krop i forvejen, men hun fik da langt fra gjort det bedre... Ihh altså

Tusind tak for det kæmpe kram - det varmer mere end du aner

Ja, synes virkelig heller ikke det kan passe, at hun ikke kan skønne hendes størrelse, hun må da kunne sige, om hun er for lille / stor eller hvad hun er, hvis hun ikke "tør" sætte kg. på...

Ja, skriver til min læge her til aften og hører, hvad jeg skal/kan gøre... For har ihvertfald ikke lyst til, at gå grædende fra JM igen næste gang!

Og tusind tak for opmuntringen søde

Det er jeg glad for at høre søde, det kan ikke passe du skal gå og være ked af det fordi din jordemoder er en rigtig sur kælling jo!!

Kender det godt, selvom det jo er sådan det skal være(man skal jo være stor - deeejligt stor ), så kan man da ikke lade være med at lægge mærke til hvad vægten siger og ha det lidt skidt med det, og der burde din jordemoder have haft bare en smuuule situationsfornemmelse, for det er altså bare ikke okay at du skal gå derfra og have det så skidt!!

Det var så lidt søde, er glad for at kunne opmuntre dig lidt!!!

Det KAN heller ikke passe, hun bør ikke være jordemoder hvis hun ikke kan komme med et skøn på din lillepige, for selvom du har taget 19kg på så er du langt fra større end så mange andre gravide.. Jeg vejede 91kg inden jeg blev gravid og min jordemoder har sagtens kunne skønne lillemandens vægt, selvom jeg har taget knap 10kg på!!

Lyder som en rigtig god idé søde, jeg håber virkelig du kan få lov at få en anden jordemoder, for nej det kan ikke passe du skal gå derfra grædende, ligemeget hvad, ligemeget hvor mange kilo!!!

Så lidt søde!!!

Anmeld

17. august 2011

B&J

Maalene skriver:

Hold da op - det var noget af en forskel

Ved også godt, at det kun er "skud", men synes jo bare det ville være dejligt at få lidt størrelse på hende, det er da en del af hyggen ved at være ved JM

Du har helt ret... det skulle gerne være hyggeligt og dejligt med et smil på læben når man kommer ud igen

Anmeld

17. august 2011

Maalene

rimor skriver:

og nu har jeg lige været inde og se dit mavebillede....Hvad snakker hun om den JM. Du er da bare så flot gravid og hvis man kan kalde det overvægtig ja så må du kalde mig mads!

Hun skulle skamme sig skulle hun.

Kram herfra

Haha, hvor er du sød

Ja, synes jo heller ikke jeg er desideret overvægtig, men skal da lige love for, at jeg følte mig på størrelse med en flodhest, da jeg gik derfra efter den behandling...

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Roselil skriver:

Ej, det lyder helt absurd!

Jeg var selv lige over det tilladte BMI da jeg blev gravid og tog også 19 kg. på. Der var ingen der kommenterede det og jeg fik et vægtskøn flere gange.

Synes du skal ringe og be om at få et tjek hos en anden jordemor.

Æv, stakkels dig, når du selvfølgelig er spændt og glæder dig!

Kunne virkelig heller ikke forstå, hvis hun ikke kunne skønne en størrelse på hende... Men det lyder det heller ikke til, at hun ikke kan...

Ja, har ihvertfald ikke lyst til, at komme ind til hende igen næste gang, hun fik lige taget al glæden fra at gå til JM... Glædede mig ellers som et lille barn til juleaften, men det har hun da godt og grundigt fået ødelagt...

Anmeld

17. august 2011

Maalene

DortheSimonsen skriver:

Det der, det forstår jeg ikke noget af. Er ked af på dine vejne, at hun skulle jorde dig sådan ned.

Jeg tog selv 28kg. på i graviditeten, og der var desværre heller ingen der kommenterede noget. Men min jordemoder kunne sagtens skønne vægten på min søn. Dagen inden jeg fødte var jeg ved jordemoder, hvor hun skønte ham til at veje 3600g. Og han vejede 3680g. ved fødslen. Så selv om, man har taget på, kan de altså godt mærke det.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til en anden jordemoder!

Hold da op - de var gode til at gætte hans størrelse

Synes også det var noget fis, at hun ikke kunne gætte en størrelse, og det kan i da heldigvis kun bekræfte mig i.. Det er da en del af hyggen ved at gå til JM

Anmeld

17. august 2011

DortheSimonsen

Maalene skriver:

Hold da op - de var gode til at gætte hans størrelse

Synes også det var noget fis, at hun ikke kunne gætte en størrelse, og det kan i da heldigvis kun bekræfte mig i.. Det er da en del af hyggen ved at gå til JM

Ja, hun var rigtig dygtig til det :-)
Det er nemlig så skønt, at vide om den lille har en fin størrelse. Så jeg synes simpelthen det var for dårligt at hende! 

Anmeld

17. august 2011

Maalene

BabyBambi skriver:

Det er jeg glad for at høre søde, det kan ikke passe du skal gå og være ked af det fordi din jordemoder er en rigtig sur kælling jo!!

Kender det godt, selvom det jo er sådan det skal være(man skal jo være stor - deeejligt stor ), så kan man da ikke lade være med at lægge mærke til hvad vægten siger og ha det lidt skidt med det, og der burde din jordemoder have haft bare en smuuule situationsfornemmelse, for det er altså bare ikke okay at du skal gå derfra og have det så skidt!!

Det var så lidt søde, er glad for at kunne opmuntre dig lidt!!!

Det KAN heller ikke passe, hun bør ikke være jordemoder hvis hun ikke kan komme med et skøn på din lillepige, for selvom du har taget 19kg på så er du langt fra større end så mange andre gravide.. Jeg vejede 91kg inden jeg blev gravid og min jordemoder har sagtens kunne skønne lillemandens vægt, selvom jeg har taget knap 10kg på!!

Lyder som en rigtig god idé søde, jeg håber virkelig du kan få lov at få en anden jordemoder, for nej det kan ikke passe du skal gå derfra grædende, ligemeget hvad, ligemeget hvor mange kilo!!!

Så lidt søde!!!

Tusind mange tak søde

Nej, hun fik ihvertfald ødelagt mit gode humør Begyndte også at græde inde ved hende, kunne slet ikke holde til bare at blive jordet, og der holdte hun da også med at kommentere vægten... Men det var jo også lige til sidst i besøget, så var begrænset hvor meget mere hun kunne nå at jorde mig

Ja, det er nemlig svært at se, hvordan alt bare bliver større, men synes da ikke det er skide sjovt, at have taget på... Det er jo ikke noget jeg nyder, så hun kunne godt have haft bare LIDT situationsfornemmelse, som du siger

Så er vi cirka på samme vægt nu søde, så hun burde kunne skønne det ved mig også... Selvom det kun er skøn, så er det da en del af hele processen, så synes virkelig det er for dårligt... Håber jeg kan få en anden JM, for det var ihvertfald ikke en god oplevelse i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.