Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Maalene

Omsorgsgiver skriver:

Ej unskyld med hvad er hun da for en  Bliver helt rasende af at læse dit indlæg. Hvad bilder hun sig dog ind!!  

Kan godt forstå at du blev ked af det. Synes også det er for dårligt at hun ikke engang kunne give et vægtskøn på den lille. I det mindste kunne hun da sende dig til skanning så du kan få svar på hvor meget den lille vejer. Det er da vigtigt at få at vide!

Kan du ikke evt. prøve og spørge hende om du så ikke kan komme til vægtskanning når nu hun ikke selv kan vurdere det?

Det var da en god idé... Havde jeg slet ikke tænkt på...

Ja, lige præcis... Hvis hun nu ikke får næring nok derinde, så er det da vigtigt, at de får gjort noget... Synes det er SÅ ubetryggende, at hun ikke kunne sige noget... Spurgte også, om hun så kunne sige noget om vægten næste gang, og det krævede ihvertfald at jeg ikke tog mere på, ellers kunne hun ikke... Armen altså, hvad er det for noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Maalene

Maja84 skriver:

sådan en gimpe. undskyld mig, kan du ikke snakke med idn læge, eller ringe og få en ny tid ved en anden jm, for det der er da ikke holdbart. jeg er altså overveøgtig 35 kg, og tog 11 kg på under min graviditet (fødte i uge 35) og der blav vægten ikke så groft påtalt som ved dig. der sagde de intet om jeg ikke kunne føde i kar, de påtalte bare jeg ikke måtte tage på overhovedet da jeg var stor i forvejen, hvilket jo var umuligt, især da jeg fik så meget vand i kroppen.

suk- tror desværre der er mange JM som har været i faget for længe

Jo, har overvejet at kontakte min læge og spørge, om man kan få en anden jordemoder... Gik grædende derfra, følte virkelig jeg lå ned, mens hun bare fortsatte med at sparke til mig...

Tror du har fuldstændig ret - hun er nemlig oppe i alderen... Og fint nok hun påtaler vægten, men det skulle hun nok have gjort for 10-12 uger siden, hvor der var røget meget på på kort tid...

Nej, det kan man jo ikke... Og som du siger, så kan man slet ikke, når man får vand i kroppen... SUK

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Trine89 skriver:

Årh for pokker søde.. 

Du får lige en ORDENLIG krammer

Det er sku heller ikke fair at hun skal vade sår'n rundt i den vægt når nu du godt er klar over det. Men man kan jo lige som ikke rigtig gøre så meget ved det..

Og 19 kg er altså ikke sååå slemt igen.. Jeg har også taget lige omkring de 20-22 kg på.. og når nu du også samtidig døjer med vand i kroppen, så er det jo klart at der måske lige er et kilo eller to ekstra der og så er det jo slet ikke så slemt.. 

Op med humøret smukke, Du bærer jo på en vidunderlig lille pige..

Tusind tak søde

Ja, ALT handlede bare om den vægt, det var lige meget hvad jeg spurgte om eller sagde, så blev det drejet over på det med vægten...

Og kan jo ikke gøre noget ved de kilo nu, der er røget på...

Ja, det gør jeg nemlig smukke - og det er SÅ fantastisk Det kan selv en dum jordemoder ikke få lov til og ødelægge

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Katte87 skriver:

Jo det har jeg nemlig - og det er derfor det undrer mig  Og hun har aldrig kommenteret min vægt eller sagt at hun havde svært ved at mærke blyppen.

Synes det er virkelig ærgerligt at du skal gå derfra og være ked af det Hun af alle må jo vide, at det ikke er hensigtsmæssigt at tale sådan til en hormonpåvirket gravid.

Måske du kunne prøve at tale med din læge? Jeg ville måske bare lige nævne, at jeg blev ked af samtalen med jordemoderen, og at jeg meget gerne ville vide hvor stor/lille hun er. Det er jo egentlig ret relevant for sundhedspersonalet også, når du skal føde

Man skulle jo også synes en jordemoder er uddannet til lige præcis at skønne vægt... Det gør de da på kvinder, som før graviditet vejer +100 og det var jeg ikke i nærheden af... Synes det er SÅ dårligt

Ja, hun tænkte sig ihvertfald ikke særlig meget om...

Ja, det har du fuldstændig ret i... Tror jeg vil prøve at sende en mail til dem i aften, og forklare situationen, så må vi se hvad de siger...

Anmeld

17. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Puha kender godt det.. Må man spørge hvad du vejer?
Kan siger jeg var oppe på de 115 kg i slutningen af min graviditet, men det var ikke noget problem og komme i og ud af kar.. Men fik også mange trælse kommentare fra dem.. Og de prøvede også og skønne Majas størrelse og kom frem til hun ville blive en 4 kg's baby, men de havde svært ved og finde hoved og hale på hende.. Men Maja endte med og blive født i kar og vejede små 2670 g..

Anmeld

17. august 2011

twinny

gud en k*lling.... Undskyld mig, men hvad fanden bilder hun sig ind? Det er da overhovedet ikk meget a tage på og slet ikk, hvis det er meget vand.  Jeg havde været tosset....

Du får lige en

Anmeld

17. august 2011

MaybeBaby

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Jaaarmen - du er jo et bette nips ved siden af mig! Og min veninde som var lidt større end dig tog 36 kg(!!!) på. Mest var vand, men alligevel. Ih, hende jm skulle lige tage og skamme sig! Hvis du ikke skulle kunne komme op og ned i karret, hvordan skulle jeg så, som i hvert fald vejer 20 kg mere. Lille lodne sure mokke. Ring til lægen i morgen tidlig og fortæl om din oplevelse, så du kan få scannet vægten. Ih, jeg er arrig på dine vegne!

Anmeld

17. august 2011

Maalene

mika.F skriver:

Arj, hun skal da bare klappe i!!! Jeg er i uge 40 nu og har taget knapt 30kg på, i torsdags da jeg var til jordemoder var min vægt lige fløjet fra 88,5 til 91,7 siden sidste besøg torsdagen før, og hun sagde da ikke andet end "hold da op, det kan man da ikke se" det kan jeg så godt, men hun ved self heller ikke hvor besværligt det er at få plads til mig i mit tøj efterhånden... Håber næste besøg blir bedre!! Krammer her fra! Og held og lykke. ;P

Lyder til at være en sød jordemoder du har

Hun kan jo i bund og grund også være ligeglad med, hvor meget jeg har taget på - så længe barnet og mig har det godt... Synes det var så frustrerende, at det var det eneste hun kunne snakke om...

Men tusind tak for de søde ord - og rigtig meget held og lykke med fødslen lige om lidt

Anmeld

17. august 2011

MajseMaja

Maalene skriver:

Hej piger...

Du får også lige et kram af mig

Ved sidste læge besøg i uge 24 sagde vægten +12 kg, og jeg fik også kommentaren at det ikke var godt for mig at jeg havde taget så meget på og at det nok ikke just var gulerødder der gjorde vægten var steget! Nej jeg ved da godt at jeg har spist meget mere end jeg plejede pga. det hjalp på den daglige kvalme når jeg fik noget at spise, og så bliver nogen af os bare mere imobile (staves).

Men mon ikke vi taber de fleste kilo efter fødslen? En af mine veninder har tabt 15 kilo på tre uger, så kan vi sku også..

Syntes godt nok hun virker ubehagelig og uproffessionel din jordemoder, du skal jo være tryg ved hende. Jeg ville nok også høre mig om jeg kunne skifte til en anden.

Jeg selv har så ikke haft den samme jordemoder endnu, så bliver spændende hvem jeg skal konsulteres af næste gang!

Held og lykke med det hele..

Anmeld

17. august 2011

Ka+Ma=Be

Maalene skriver:

Man skulle jo også synes en jordemoder er uddannet til lige præcis at skønne vægt... Det gør de da på kvinder, som før graviditet vejer +100 og det var jeg ikke i nærheden af... Synes det er SÅ dårligt

Ja, hun tænkte sig ihvertfald ikke særlig meget om...

Ja, det har du fuldstændig ret i... Tror jeg vil prøve at sende en mail til dem i aften, og forklare situationen, så må vi se hvad de siger...

Ja præcis! Så det er da helt til grin at hun ikke giver dig en skøn.

Det synes jeg lyder som en god ide

Og så op med humøret - din lillepige kommer snart ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.