Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Hold nu OP en gimpe!!! jeg har lige set dit seneste mavebillede, og der er ingen undskyldning for ikke at kunne skønne den bette, andet end at hun bare er en dum heks. Ej undskyld mig, men kan bare blive så vred over den slags. Hun har med følsomme førstegangsgravide at gøre, så hun kan dælme godt lære lidt nænsomhed. Jeg synes overhovedet ikke du ser tyk ud! Puha. Nogen TAGER bare nemmere på - Det gør jeg også. Hun glemte vist at lære lidt om menneskekundskaber, da hun uddannede sig i sin tid.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Maalene

Frk.S skriver:

Øv, hvor en træls oplevelse.

Det er da for latterligt, at hun kører så meget i din vægt. Hun kan nævne det, hvis hun synes, og så er det DET!
Det er bestemt for dårligt, at hun ikke skønner din babys vægt - tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre. Synes altså ikke du ser så stor ud, når man kigger på dine billeder herinde.

Og så er det jo heller ikke værre - specielt ikke hvis du har en del vand i kroppen.

Ja, selvfølgelig må hun nævne det, det skal hun da, men det var bare alt hvad jeg sagde og spurgte om, som blev kørt over i det med vægten - gad slet ikke spørge om noget til sidst

Nej, synes heller ikke jeg er kæmpe - har da lidt ekstra kilo på sidebenene, men så er det heller ikke mere end det... Men det var hun ihvertfald ikke enig med mig i...

Nej, selvfølgelig er 19 kg. for meget, men når 12 af dem røg på fra uge 12-22 ca., så kan jeg jo ikke gøre så meget ved dem nu... Kun være glad for at kiloene ikke har fortsat i den fart

Anmeld

17. august 2011

B&J

wow jeg er helt i chok, mon hun har haft en virkelig dårlig dag...

jeg sender dig lige verdens største knuser her fra

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Aagaard skriver:

Det lyder da rigtig træls!
Jeg er let overvægtig, men har så indtil viddere kun taget omkring 9 kg på. Men jeg vejede så også 85kg fra start af! Jeg har fået et skøn på babyens vægt begge gange. Både ud fra at hun kunne mærke baby og så symfyse/fundusmålet. Hun kom med sit bedste bud, selv om det jo var lidt svært for hende. Det var jo også en del mor at tage højde for, som hun smilene sagde.

Jeg syntes ærligtalt ikke det er i orden sådan som du blev behandlet! Jeg kan da faktisk sidde og blive helt vred!

Kan den møg jordmoder ikke skiftes ud?

Flot du ikke har taget mere på

Forstår virkelig heller ikke, at hun ikke kan skønne en vægt, alle andre herinde får da skønnet en vægt hver gang de er afsted - store som små - så det er da en ordentlig omgang fis

Skriver en mail til min læge her i aften, og hører hvad jeg kan gøre, har absolut ikke lyst til at skulle se hende igen...

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Trine89 skriver:

Du skal slet ikke tænke på de kilo søde.. Det er altså ikke helt unormalt. 

Et eksempel: Min mor tog 25 kg på under hendes graviditet med mig. og jeg er endda født lidt før tid, så det kunne være meget være. hehe.. 

Men hvis du er meget bekymret om vægten på lille pigen syntes jeg du skal prøve om du ikke kan få et vægtscanning. så du kan få lidt tryghed med at lille pigen har det som hun skal. 

Min mor tog 35 kg. på, da hun ventede min søster, så det ligger vidst i generne, det med at tage mange kg. på under graviditeten... Men hun smed langt det meste i løbet af ingen tid, da hun havde RIGTIG meget vand i kroppen... Men tager det ikke så tungt, ville ønske jeg kun havde taget 10 på, men skal nok få dem smidt bagefter uanset hvad...

Ja, prøver at skrive til min læge, og høre hvad jeg skal gøre... Og tusind tak søde

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Happiness skriver:

Ej smukke! Sikke en l**** JM! Hun kan da slet ikke være bekendt at kommentere din vægt sådan!

Det hører da ingen steder henne! Og har altså aldrig hørt om nogen der ikke kunne få skønnet vægt på babyen, pga for mange kilo! Min biologiske søster havde taget 20kg på da hun var i uge 20, og er ret sikker på hun ihvertfald har taget 10 mere på nu! Og hun får da skønnet vægt til HVERT besøg! Og hun har da fået afvide at hun skal passe på med vægten, men mere er det ikke blevet kommenteret.

RIng eller mail til jm kontoret og klag! Og sig du er bekymret om vægten på lillepigen. Så er jeg sikker på du kan komme ind til en mere kompetent JM i løbet af nogle dage!

Tusind mange tak søde

Ja, forstår virkelig heller ikke, at jeg ikke kan få et skøn... Hun må da kunne sige bare lidt om hendes størrelse... Hun kunne sige, at hun voksede, for mit symfyse-mål var 2 cm. større end sidst, men hun kan vel ikke være sikker på, at lillepigen vokser ligesom livmoderen

Skriver til min læge i aften og hører om, hvad jeg skal gøre, for har absolut ikke lyst til at gå grædende fra JM igen næste gang...

Anmeld

17. august 2011

Maalene

TrineMine86 skriver:

WHAT????  det var ikke lige sådan en opdatering jeg havde håber på, da jeg bad dig om at lave en opdatering efter jordemoder besøg

HVAD bilder hun sig ind..  ihh sådan noget gør mig mega sur at høre på...

du får sku lige en hvis jeg var dig, ville jeg ringe og bede om at få en anden jordemoder, til de sidste par undersøgelser, og så synes jeg du skal fortælle hvordan du er blevet behandlet..

jeg kender flere der har tager 30 kg på i graviditeten, og det er da også i overkanten, men ikke nogen grund til at hakke sådan ned på en GRAVID kvinde, der er fyldt med hormoner, nervøsitet osv i forvejen..

håber du er ved okei mod, glem alt hvad hun har sagt og nyd din mave og din gravide figur

Tusind tak for de søde ord

Nej, det var heller ikke lige sådan en opdatering jeg havde håbet på og lave i dag

Ja, har også tænkt mig at høre, om jeg ikke kan få en anden JM, for hun gjorde mig virkelig ked af det... Frygter bare, at det så er hende, som jeg skal have, når jeg skal føde... Selvfølgelig må hun kommentere kiloene, men at gøre det på den måde, synes jeg er dybt forargende...

Nej, følte mig som en KÆMPE flodhest, da jeg gik derfra, og ærlig talt, så gav hun mig bare lyst til at sulte mig selv efter den behandling... Synes virkelig ikke det var i orden

Hjælper at høre, at det ikke bare er mig, som er for følsom og at hun rent faktisk ikke behandlede mig ordentligt... Vil nyde de sidste uger med den lille prinsesse i maven og bare ryste på hovedet af den dumme dumme jm

Anmeld

17. august 2011

Frejsmor

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Eeej hvor er hun bare tarvelig altså!!!! Kan hun sgu da ikke være bekendt, som om hun ikke godt ved at mange gravide kvinder bliver utroligt kropsbevidste!! Hun behøver sgu da ikke hælde salt i såret og bare tværre det rundt!!

KÆÆÆMPE til dig søde!!!

Du skal ikke være ked af din vægt, man kan absolut ikke se hvor du har gjort af de 19kg og du er suuper flot gravid!!!

Og hvad angår skøn af lillepigen, så må hun da virkelig være en inkompetent jordemoder altså!!! Jeg vil da nok mene jeg er noget større end dig, jeg var i hvert fald overvægtig allerede inden jeg blev gravid, og for det første har min jordemoder ikke én gang nævnt min vægt og ej eller været interesseret i at følge med i hvor meget jeg tager på, og hun ar sagtens kunne skønne lillemanden!!

Hvis jeg var dig, så ringede jeg op til dem og fortalte om din rigtig trælse episode og at det har gjort dig rigtig ked af det og utryg at hun "ikke kunne" skønne om din lillepige var normal i størrelsen, og ja så bede om en ny tid hos en anden jordemoder!!

Du er smuk gravid, den jordemoder er sikkert bare skide misundelig altså!!!

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Frøken J. skriver:

Hold nu OP en gimpe!!! jeg har lige set dit seneste mavebillede, og der er ingen undskyldning for ikke at kunne skønne den bette, andet end at hun bare er en dum heks. Ej undskyld mig, men kan bare blive så vred over den slags. Hun har med følsomme førstegangsgravide at gøre, så hun kan dælme godt lære lidt nænsomhed. Jeg synes overhovedet ikke du ser tyk ud! Puha. Nogen TAGER bare nemmere på - Det gør jeg også. Hun glemte vist at lære lidt om menneskekundskaber, da hun uddannede sig i sin tid.. 

Nej, synes jo heller ikke, at jeg er KÆMPE i forhold til jer andre skønne gravide, synes jeg ligner mange af jer andre, og derfor jeg heller ikke fatter, at hun ikke kan skønne en størrelse... Hun havde nok bare set sig sur på mig, og så gad hun ikke

Ja, har altid haft nemt ved at tage på, og fatter virkelig ikke, hvad hun får ud af at nedgøre mig sådan (som jeg følte hun gjorde)...

Håber godt nok jeg kan få en anden jm eller at hun ændrer sig radikalt, men det tvivler jeg på hun gør

Anmeld

17. august 2011

Maalene

B&J skriver:

wow jeg er helt i chok, mon hun har haft en virkelig dårlig dag...

jeg sender dig lige verdens største knuser her fra

Tusind mange tak - det varmer helt ind

Ja, hun havde da ihvertfald fået det forkerte ben ud af sengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.