Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Maalene

DortheSimonsen skriver:

Ja, hun var rigtig dygtig til det :-)
Det er nemlig så skønt, at vide om den lille har en fin størrelse. Så jeg synes simpelthen det var for dårligt at hende! 

Ja, hvis hun nu ikke tager på, som hun skal derinde, så skal hun jo helst ud før tid, men hvis hun derimod bliver en 5-kg.s basse, så skal jeg da nok indstille mig på kejsersnit...

Ville da være lidt rart at vide, om hun er det ene eller andet, eller om hun er lige midt imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

merichs

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Øv for en ærgelig tur ved jordemoder. Håber hun skammer sig!

Kan altså ikke forstå at hun påstår at hun ikke kunne skønne vægten. Jeg tog 31 kg (!!!!!) på da jeg var gravid. 2 dage inden jeg fødte var jeg ved jordemoder og lillepigens vægt blev skønnet. Godt nok var skønnet ½ kg forkert men hun gjorde da et forsøg.

Synes du skal springe op og falde ned på den tarvelige jordemoder og nyde det sidste af din graviditet uden at tænke på vægten.

Du er med garanti utrolig smuk gravid og inden længe er du en smuk mor.

Anmeld

17. august 2011

Frejsmor

Maalene skriver:

Tusind mange tak søde

Nej, hun fik ihvertfald ødelagt mit gode humør Begyndte også at græde inde ved hende, kunne slet ikke holde til bare at blive jordet, og der holdte hun da også med at kommentere vægten... Men det var jo også lige til sidst i besøget, så var begrænset hvor meget mere hun kunne nå at jorde mig

Ja, det er nemlig svært at se, hvordan alt bare bliver større, men synes da ikke det er skide sjovt, at have taget på... Det er jo ikke noget jeg nyder, så hun kunne godt have haft bare LIDT situationsfornemmelse, som du siger

Så er vi cirka på samme vægt nu søde, så hun burde kunne skønne det ved mig også... Selvom det kun er skøn, så er det da en del af hele processen, så synes virkelig det er for dårligt... Håber jeg kan få en anden JM, for det var ihvertfald ikke en god oplevelse i dag

Så lidt søde..

Iih os, jeg håber da virkelig hun sad med en rigtig rigtig dårlig smag i munden til sidst - sagde hun slet ikke undskyld eller gjorde noget for at trøste dig da hun kunne se du blev ked af det?

Ja lige præcis søde og det er jo ligesom ikke noget nyt at gravide tager på og at gravide er lidt ekstra sensitive, så det burde jordemoderen da have forståelse for!!

Ja det burde hun helt sikkert kunne søde og ja der er jo faktisk en grund til at en jordemoder skønner vægt, det jo ikke bare fordi det er hyggeligt og lidt sjovt at følge med i , men det har jo en del at sige i forhold til trivsel og til om man evt. skal undersøges nærmere hvis man er i risikogruppe for at få et for lille eller stort barn, så jeg kan ikke rigtig forstå det.. Og hvis det var sådan at det var fuldstændig umuligt for hende at give et skøn, så burde du jo have været henvist til en vækstscanning, for de skal da ligesom kunne følge med i hvor stor hun ca. er..

Jeg håber virkelig også du får dig en anden og noget mere forstående og kompetent jordemoder søde

Anmeld

17. august 2011

Maalene

merichs skriver:

Øv for en ærgelig tur ved jordemoder. Håber hun skammer sig!

Kan altså ikke forstå at hun påstår at hun ikke kunne skønne vægten. Jeg tog 31 kg (!!!!!) på da jeg var gravid. 2 dage inden jeg fødte var jeg ved jordemoder og lillepigens vægt blev skønnet. Godt nok var skønnet ½ kg forkert men hun gjorde da et forsøg.

Synes du skal springe op og falde ned på den tarvelige jordemoder og nyde det sidste af din graviditet uden at tænke på vægten.

Du er med garanti utrolig smuk gravid og inden længe er du en smuk mor.

Tusind mange tak for de søde ord - det varmer

Ja, det kan jo ikke passe, at hun ikke engang kan komme med et bud... Ved godt det kun er et skøn, og der er chance for, at de skønner forkert, men synes jo det er en del af det...

Ja, hun skal ihvertfald ikke have lov til at ødelægge resten af min gravditet, det er nok, at hun har ødelagt dagen, hun får ikke lov til at ødelægge mere

Anmeld

17. august 2011

Maalene

BabyBambi skriver:

Så lidt søde..

Iih os, jeg håber da virkelig hun sad med en rigtig rigtig dårlig smag i munden til sidst - sagde hun slet ikke undskyld eller gjorde noget for at trøste dig da hun kunne se du blev ked af det?

Ja lige præcis søde og det er jo ligesom ikke noget nyt at gravide tager på og at gravide er lidt ekstra sensitive, så det burde jordemoderen da have forståelse for!!

Ja det burde hun helt sikkert kunne søde og ja der er jo faktisk en grund til at en jordemoder skønner vægt, det jo ikke bare fordi det er hyggeligt og lidt sjovt at følge med i , men det har jo en del at sige i forhold til trivsel og til om man evt. skal undersøges nærmere hvis man er i risikogruppe for at få et for lille eller stort barn, så jeg kan ikke rigtig forstå det.. Og hvis det var sådan at det var fuldstændig umuligt for hende at give et skøn, så burde du jo have været henvist til en vækstscanning, for de skal da ligesom kunne følge med i hvor stor hun ca. er..

Jeg håber virkelig også du får dig en anden og noget mere forstående og kompetent jordemoder søde

Nej, hun hentede et stykke papir til mig, så jeg kunne "tørre øjnene", og så sad hun bare og kiggede væk imens... Hun virkede fuldkommen ligeglad...

Haha - nej, størstedelen af gravide tager da på, så vidt jeg ved, ville da blive mere bekymret, hvis jeg tabte mig...

Ja, lige præcis... Er heldigvis ikke i risikogruppen for hverken et stort eller lille barn, men sæt nu hun ikke får det hun skal derinde, så skal de da vide det, så hun kan komme ud... Synes det er dybt frustrerende og uprofessionelt...

Har skrevet en lang smøre til min læge nu og fortalt om det hele, han plejer at være så sød og forstående, så håber han kan hjælpe mig med, hvad jeg skal... Spurgte også om de skøn var ligegyldige, eller om jeg skulle til en vækstscanning eller anden jordemoder, så er lidt spændt på, hvad han svarer

Dejligt du lige har fået muntret mig lidt op søde

Anmeld

17. august 2011

Mussen2

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Sådan en dum ko!!! Altså ved du hvad, det kan hun simpelthen ikek være bekendt og jeg synes du skal tage din kæreste/mand med næste gang så han kan sige noget til hende hvis du ikke magter det eller få sagt til hende at du faktisk har været rigtig ked af den sidste konsultation.

Anmeld

17. august 2011

Mom2012

Omsorgsgiver skriver:

Ej unskyld med hvad er hun da for en  Bliver helt rasende af at læse dit indlæg. Hvad bilder hun sig dog ind!!  

Kan godt forstå at du blev ked af det. Synes også det er for dårligt at hun ikke engang kunne give et vægtskøn på den lille. I det mindste kunne hun da sende dig til skanning så du kan få svar på hvor meget den lille vejer. Det er da vigtigt at få at vide!

Kan du ikke evt. prøve og spørge hende om du så ikke kan komme til vægtskanning når nu hun ikke selv kan vurdere det?

Helt enig! 

Jeg kan sgu godt forstå du er ked af det TS! 

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Mussen2 skriver:

Sådan en dum ko!!! Altså ved du hvad, det kan hun simpelthen ikek være bekendt og jeg synes du skal tage din kæreste/mand med næste gang så han kan sige noget til hende hvis du ikke magter det eller få sagt til hende at du faktisk har været rigtig ked af den sidste konsultation.

Har skrevet en mail til min læge for at høre, hvad jeg kan gøre...

Og hvis jeg ikke kan skifte JM, så tager jeg helt sikkert manden med næste gang, han vil ihvertfald bedre kunne fortælle hende det, end jeg kan...

Anmeld

17. august 2011

CamillaValby

Ej det mener du bare ikke. Det er jo for langt ude. Kan man ikke klage over hende? og evt. få en ny??

Ihh søde altså du får lige et kæmpe

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Ann87 skriver:

Helt enig! 

Jeg kan sgu godt forstå du er ked af det TS! 

Tusind mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.