Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Frk.S

Øv, hvor en træls oplevelse.

Det er da for latterligt, at hun kører så meget i din vægt. Hun kan nævne det, hvis hun synes, og så er det DET!
Det er bestemt for dårligt, at hun ikke skønner din babys vægt - tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre. Synes altså ikke du ser så stor ud, når man kigger på dine billeder herinde.

Og så er det jo heller ikke værre - specielt ikke hvis du har en del vand i kroppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Aagaard

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Det lyder da rigtig træls!
Jeg er let overvægtig, men har så indtil viddere kun taget omkring 9 kg på. Men jeg vejede så også 85kg fra start af! Jeg har fået et skøn på babyens vægt begge gange. Både ud fra at hun kunne mærke baby og så symfyse/fundusmålet. Hun kom med sit bedste bud, selv om det jo var lidt svært for hende. Det var jo også en del mor at tage højde for, som hun smilene sagde.

Jeg syntes ærligtalt ikke det er i orden sådan som du blev behandlet! Jeg kan da faktisk sidde og blive helt vred!

Kan den møg jordmoder ikke skiftes ud?

Anmeld

17. august 2011

Trine89

Maalene skriver:

Tusind tak søde

Ja, ALT handlede bare om den vægt, det var lige meget hvad jeg spurgte om eller sagde, så blev det drejet over på det med vægten...

Og kan jo ikke gøre noget ved de kilo nu, der er røget på...

Ja, det gør jeg nemlig smukke - og det er SÅ fantastisk Det kan selv en dum jordemoder ikke få lov til og ødelægge

Du skal slet ikke tænke på de kilo søde.. Det er altså ikke helt unormalt. 

Et eksempel: Min mor tog 25 kg på under hendes graviditet med mig. og jeg er endda født lidt før tid, så det kunne være meget være. hehe.. 

Men hvis du er meget bekymret om vægten på lille pigen syntes jeg du skal prøve om du ikke kan få et vægtscanning. så du kan få lidt tryghed med at lille pigen har det som hun skal. 

Anmeld

17. august 2011

Happiness

Ej smukke! Sikke en l**** JM! Hun kan da slet ikke være bekendt at kommentere din vægt sådan!

Det hører da ingen steder henne! Og har altså aldrig hørt om nogen der ikke kunne få skønnet vægt på babyen, pga for mange kilo! Min biologiske søster havde taget 20kg på da hun var i uge 20, og er ret sikker på hun ihvertfald har taget 10 mere på nu! Og hun får da skønnet vægt til HVERT besøg! Og hun har da fået afvide at hun skal passe på med vægten, men mere er det ikke blevet kommenteret.

RIng eller mail til jm kontoret og klag! Og sig du er bekymret om vægten på lillepigen. Så er jeg sikker på du kan komme ind til en mere kompetent JM i løbet af nogle dage!

Anmeld

17. august 2011

Maalene

MaleneS2011baby<3 skriver:

Puha kender godt det.. Må man spørge hvad du vejer?
Kan siger jeg var oppe på de 115 kg i slutningen af min graviditet, men det var ikke noget problem og komme i og ud af kar.. Men fik også mange trælse kommentare fra dem.. Og de prøvede også og skønne Majas størrelse og kom frem til hun ville blive en 4 kg's baby, men de havde svært ved og finde hoved og hale på hende.. Men Maja endte med og blive født i kar og vejede små 2670 g..

Utroligt de har så travlt med ens vægt lige pludselig... Kunne forstå, hvis det var fra starten af, men det er det jo ikke ligefrem

Er kommet op på 15 kg. mindre, end det du vejede i slutningen af din graviditet, så ved udemærket godt, at det er for meget, men er jo ikke ligefrem sengeliggende, kan sagtens bevæge mig rundt, selvom jeg har lidt ondt i underlivet, så synes godt nok hun var strid...

Hooold da op - sikke meget de skød forkert Men dejligt at høre, at du kunne føde i kar, tror jeg virkelig heller ikke bliver et problem for mig...

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Baby-støv skriver:

gud en k*lling.... Undskyld mig, men hvad fanden bilder hun sig ind? Det er da overhovedet ikk meget a tage på og slet ikk, hvis det er meget vand.  Jeg havde været tosset....

Du får lige en

Tusind mange tak

Dejligt at høre, at det ikke kun er mig, som synes hun var flabet... Kunne jo godt være mine hormoner løb af med mig, men tyder det da heldigvis ikke på

Anmeld

17. august 2011

Maalene

MaybeBaby skriver:

Jaaarmen - du er jo et bette nips ved siden af mig! Og min veninde som var lidt større end dig tog 36 kg(!!!) på. Mest var vand, men alligevel. Ih, hende jm skulle lige tage og skamme sig! Hvis du ikke skulle kunne komme op og ned i karret, hvordan skulle jeg så, som i hvert fald vejer 20 kg mere. Lille lodne sure mokke. Ring til lægen i morgen tidlig og fortæl om din oplevelse, så du kan få scannet vægten. Ih, jeg er arrig på dine vegne!

Tusind tak søde

Ja, skriver en mail til min læge i aften og forklarer situationen... Det er ikke særlig betryggende, at hun ikke vil sige noget om hendes størrelse, for det kan virkelig ikke passe, at hun ikke kan mærke noget... Tror også jeg vil høre, om man kan skifte jm, har absolut ikke lyst til at skulle ind til hende igen

Anmeld

17. august 2011

TrineMine86

Maalene skriver:

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

WHAT????  det var ikke lige sådan en opdatering jeg havde håber på, da jeg bad dig om at lave en opdatering efter jordemoder besøg

HVAD bilder hun sig ind..  ihh sådan noget gør mig mega sur at høre på...

du får sku lige en hvis jeg var dig, ville jeg ringe og bede om at få en anden jordemoder, til de sidste par undersøgelser, og så synes jeg du skal fortælle hvordan du er blevet behandlet..

jeg kender flere der har tager 30 kg på i graviditeten, og det er da også i overkanten, men ikke nogen grund til at hakke sådan ned på en GRAVID kvinde, der er fyldt med hormoner, nervøsitet osv i forvejen..

håber du er ved okei mod, glem alt hvad hun har sagt og nyd din mave og din gravide figur

Anmeld

17. august 2011

Maalene

MajseMaja skriver:

Du får også lige et kram af mig

Ved sidste læge besøg i uge 24 sagde vægten +12 kg, og jeg fik også kommentaren at det ikke var godt for mig at jeg havde taget så meget på og at det nok ikke just var gulerødder der gjorde vægten var steget! Nej jeg ved da godt at jeg har spist meget mere end jeg plejede pga. det hjalp på den daglige kvalme når jeg fik noget at spise, og så bliver nogen af os bare mere imobile (staves).

Men mon ikke vi taber de fleste kilo efter fødslen? En af mine veninder har tabt 15 kilo på tre uger, så kan vi sku også..

Syntes godt nok hun virker ubehagelig og uproffessionel din jordemoder, du skal jo være tryg ved hende. Jeg ville nok også høre mig om jeg kunne skifte til en anden.

Jeg selv har så ikke haft den samme jordemoder endnu, så bliver spændende hvem jeg skal konsulteres af næste gang!

Held og lykke med det hele..

Tusind mange tak

Ja, nogle af os har nemlig nemmere ved at tage på... Der er nogle som vold-æder chokolade og nøjes med 5 kg, og så er der os andre, som tænker over, hvad vi spiser, men alligevel ender +20 kg...

Åhh, jeg er så frustreret

Ja, tror jeg, at jeg vil, for har ellers glædet mig ekstremt meget til jm-konsultationerne, men har bare SLET ikke lyst til, at skulle afsted igen

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Katte87 skriver:

Ja præcis! Så det er da helt til grin at hun ikke giver dig en skøn.

Det synes jeg lyder som en god ide

Og så op med humøret - din lillepige kommer snart ud!

Århh,- du har fuldstændig ret Uanset hvor dum jm har været i dag, så kan hun ikke tage fra os, at vi får den skønneste lille prinsesse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.