Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg har ingen uddannelse. Jeg skal starte helt fra bunden med en grund uddannelse.

Men hvad så med HF enkeltfag, så kan du lægge det ud over nogle år og så have et deltidsjob ved siden af - det kræver selvfølgelig at du kan finde det, men kan ikke huske hvor mange fag det er man skal have, men det er måske værd at undersøge - vil de ikke på kommunen gerne have dig igang med en uddannelse (nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er), men måske du kunne få noget suppl. i de to år en fuld HF tager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Vingummien

gravid20 skriver:

føler bestemt ikke at jeg kommer til at få i hoved og røv, jeg skal klare altting selv.. og betale alt selv.. får jo netop dobbelt i su fordi at der kun er en indtægt, nemlig min... 

hvad med evt. at sælge bilen ? så ville der være råd til at starte i skole hvis den månedtlige udgift blev fjernet ? 

Ja jeg føler nu heller ikke jeg får i hoved og røv.

Jeg syntes nu også jeg kan have mdr hvor det virkelig kniver, ligesom den her måned. Når man kun har en indtægt, så skal der også mere til. Jeg skal selv betale, alle forsikringer selv, strøm, husleje osv, medicin.

Hvis i ikke har råd når i er 2, så må han da have en lav løn, for hvis jeg flyttede sammen med min kæreste og tingene blev fælles, så vil jeg faktisk have flere penge end nu

Anmeld

9. august 2011

bagger26

Man kan altså ikke bare få i hoved og røv fordi man ejer hus, bil og gerne vil studere..

Jeg bor i eget hus, men egen bil og med min kæreste, jeg har heller ikke råd til at studere, og vil virkelige gerne uddanne mig til pædagog, men det er ikke muligt som tingene ser ud nu.. Vi ikke ville kunne få det til at hænge sammen med mig på su, jeg ville skulle have mere end et fritidsjob, og så meget tid med mine børn er jeg ikke villig til at ofre..

Så derfor er det bare ærgeligt for mig, vi har selv valgt at købe hus og bil.. Jeg kan da ikke forlange at få flere penge end andre på su, fordi jeg har den luksus med et dejligt hus og egen bil..

Anmeld

9. august 2011

jydeinden

tjaa lige så snart din barsel er ovre, så bliver du sparket ud i uddannelse hvis du er under 25 år uanset om du så vil det eller ej. Medmindre du kan finde et arbejde og dét er ikke nemt og især ikke når du ingen uddannelse har.

Anmeld

9. august 2011

Hasselnødden

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

Ja! Jeg læser til pædagog (skal igang med 7. semester) og min mand arbejder som støttekontaktperson (SKT). Vi har Elias på 18 mrd, to biler og bor til leje i hus på landet og vi lider under ingen omstændigheder nød. Vi har alt vi skal bruge og mere til. Det eneste problem vi indimellem ryger ind i er når de laver fejl i hans lønseddel så der mangler f.eks. ca. 2000kr. Det er lige til dagplejen. Det går altid i orden, men det er træls når det sker fordi det så varer lidt inden de kommer ind på kontoen. Jeg sætter 5900,- ind på fælleskontoen om måneden og har så ca. 1500kr. tilbage når alt er betalt på min egen budgetkonto også (har lige været i praktik, så har fået løn istedet for SU) men skifter tilbage til SU til september og skulle gerne få i omegnen af 9300,- udbetalt da jeg får su+sulån. Så jeg vil bestemt mene det kan lade sig gøre - og her sparer vi tilmed op både på Elias borneopsparing og til uforudsete udgifter f.eks. bilen der går i stykker ell. lign.

Så måske I skulle gå i banken og få en rådgiver til at se på jeres budget og skære det væk der ikke er strengt nødvendigt for at opretholde et levedygtig budget for hele familien og så du kan komme ud af huset og få gang i den uddannelse, du så gerne vil tilbage til skolen for

Vi tænker selvfølgelig også over hvor vi køber ind og lever ikke over evne.

Min mand har ingen sugæld der skal afregnes så på det punkt er vi heldige, for jeg sidder med en på 100.000 når jeg engang er færddiguddannet i januar 2012. Det er en ordentlig kamel at sluge, men sådan ligger landet - renten er også gevaldig god til at skyde den i vejret. Men er da glad for vi ikke har to i samme størrelsesorden. Og håber bestemt på at der er arbejde at finde, selvom det ser meget gråt ud på det område - også til næste år.

Anmeld

9. august 2011

Mi

Anonym skriver:

Han får ca. 19.000 kr udbetalt i måneden. Og af hans løn bliver der betalt 16.500 kr til budget hver måned.

Jamen så har i det samme udbetalt som os, og jeg har slet ingen indtægt. Så måske kan det godt lade sig gøre for jer alligevel.

Anmeld

9. august 2011

baby012

Vingummien skriver:

Ja jeg føler nu heller ikke jeg får i hoved og røv.

Jeg syntes nu også jeg kan have mdr hvor det virkelig kniver, ligesom den her måned. Når man kun har en indtægt, så skal der også mere til. Jeg skal selv betale, alle forsikringer selv, strøm, husleje osv, medicin.

Hvis i ikke har råd når i er 2, så må han da have en lav løn, for hvis jeg flyttede sammen med min kæreste og tingene blev fælles, så vil jeg faktisk have flere penge end nu

nej nemlig .. og har da slet ikke råd til to biler og et hus - 

Til ts. hvis i nu flytter til en lejlighed, inde i byen, så kan i vel sælge de to biler.. så kan i få boligsikring og sådan noget .. 

du/i har jo selv valgt at sidde stramt i det med hus og børn og biler osv. jeg cykler 20 km hver dag for at komme frem og tilbage, det jo ikke ret meget . og MEGET billigere end en bil .  

Anmeld

9. august 2011

Vingummien

gravid20 skriver:

nej nemlig .. og har da slet ikke råd til to biler og et hus - 

Til ts. hvis i nu flytter til en lejlighed, inde i byen, så kan i vel sælge de to biler.. så kan i få boligsikring og sådan noget .. 

du/i har jo selv valgt at sidde stramt i det med hus og børn og biler osv. jeg cykler 20 km hver dag for at komme frem og tilbage, det jo ikke ret meget . og MEGET billigere end en bil .  

Nej det har jeg heller ikke lige

Anmeld

9. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Er der mulighed for at i kan beholde bilerne, men skære stærkt ned på brugen af dem? Jeg tænker, kun bruge dem til og fra job, og så tage cykler til indkøb osv? 

Anmeld

9. august 2011

jv30

Jeg starter på udddannelse den 1. september - og det bliver da en omvæltning økonomisk, når man har været vant til en fuldtids løn.. Men hvor der er vilje er der vej

Jeg får så SU plus et SU-lån (har jeg været nødt til). Lånet var da heller ikke noget, jeg var vildt begejstret for - men så måtte jeg jo vælge, hvad jeg helst ville : Blive i mit Dead End job eller uddanne mig - og så stå med et studielån, når jeg er færdig..

Og jeg har jo så valgt uddannelsen..

Jeg bor sammen med min kæreste (der har et normalt job), sammen har vi en lille datter (kæresten har en søn fra et tidligere forhold, som der jo også skal betales til). Vi bor til leje i et dejligt hus og har 3 biler (!!). Jeg har så et fritidsjob - arbejder cirka 7 timer hver fredag eller lørdag - og får mellem 2500 og 3000 kr udbetalt om måneden dér.

Så alt ialt skulle jeg gerne lande på omkring 12 - 13000 kr udbetalt om måneden - og det kan jeg/vi da snildt leve af.. Vi får ikke boligsikring eller friplads til lillepigen - det er jo i sidste ende OS, der har valgt at få hende - og OS, der har valgt at jeg skal tage min drømme uddannelse. Så selvom vi da har skåret ned på nogle af udgifterne - og laver madplan og handler i discount butikker - jamen så dør vi da ikke af sult..

Vi bliver da heller ikke tykke og fede - og går ud og spiser hveranden dag - men det vil vi i sidste ende godt "ofre". Målet er jo, at jeg får den uddannelse, jeg vil have - og så tjener nogle flere penge end nu, når jeg engang er færdig..

Jeg er selv vokset op i et hjem, hvor min mor gik hjemme (og fik INGEN økonomisk hjælp), og vi levede da fint 4 personer på fars løn alene.

Alt kan lade sig gøre - det er bare et spørgsmål om, hvor meget man vil "ofre" for at nå sine drømme.. Og så synes jeg da egentlig, at vi er pænt heldige, at vi bor i et land, hvor vi får penge for at uddanne os.........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.