Jeg starter på udddannelse den 1. september - og det bliver da en omvæltning økonomisk, når man har været vant til en fuldtids løn.. Men hvor der er vilje er der vej
Jeg får så SU plus et SU-lån (har jeg været nødt til). Lånet var da heller ikke noget, jeg var vildt begejstret for - men så måtte jeg jo vælge, hvad jeg helst ville : Blive i mit Dead End job eller uddanne mig - og så stå med et studielån, når jeg er færdig..
Og jeg har jo så valgt uddannelsen..
Jeg bor sammen med min kæreste (der har et normalt job), sammen har vi en lille datter (kæresten har en søn fra et tidligere forhold, som der jo også skal betales til). Vi bor til leje i et dejligt hus og har 3 biler (!!). Jeg har så et fritidsjob - arbejder cirka 7 timer hver fredag eller lørdag - og får mellem 2500 og 3000 kr udbetalt om måneden dér.
Så alt ialt skulle jeg gerne lande på omkring 12 - 13000 kr udbetalt om måneden - og det kan jeg/vi da snildt leve af.. Vi får ikke boligsikring eller friplads til lillepigen - det er jo i sidste ende OS, der har valgt at få hende - og OS, der har valgt at jeg skal tage min drømme uddannelse. Så selvom vi da har skåret ned på nogle af udgifterne - og laver madplan og handler i discount butikker - jamen så dør vi da ikke af sult..
Vi bliver da heller ikke tykke og fede - og går ud og spiser hveranden dag - men det vil vi i sidste ende godt "ofre". Målet er jo, at jeg får den uddannelse, jeg vil have - og så tjener nogle flere penge end nu, når jeg engang er færdig..
Jeg er selv vokset op i et hjem, hvor min mor gik hjemme (og fik INGEN økonomisk hjælp), og vi levede da fint 4 personer på fars løn alene.
Alt kan lade sig gøre - det er bare et spørgsmål om, hvor meget man vil "ofre" for at nå sine drømme.. Og så synes jeg da egentlig, at vi er pænt heldige, at vi bor i et land, hvor vi får penge for at uddanne os.........
Anmeld