Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Moar2011

Anonym skriver:

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

det samme står vi i. lige nu er jeg på barsel men skal genoptage min udd. efter barsel skal jeg igang igen og økonominen ved vi ikk helt hvordan vi skal klare den  vi har så ikk hus ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Sakris

Uretfærdigt? Hvorfor skal du have flere penge fordi du har hus og bil? Det er vel et valg I selv har truffet. Så måtte I da have puttet ønsket om uddannelse ind i fremtidsplanerne. Det er jo ikke et krav at man skal eje! 

Vi har selv drømmene om hus og bil 5-10 år ude i fremtiden, da 1. prioritet var uddannelse og 2. prioritet børn. Vi har heller ikke levet det fede liv indtil nu, men levet fint og har ikke manglet noget.

Er ikke selv enlig mor, men hellere en hjælpende mand end et par tusind ekstra smidt i nakken hver måned. Du får det til at lyde eksklusivt at være enlig mor, men kender personligt ingen enlige mødre der ejer hus og bil. Man ligger som man har redt. I har jo alle muligheder for at omprioritere eller til at tage studielån. Som en tidligere skriver er det et meget billigt lån at have!

Anmeld

9. august 2011

N&J

Sakris skriver:

Uretfærdigt? Hvorfor skal du have flere penge fordi du har hus og bil? Det er vel et valg I selv har truffet. Så måtte I da have puttet ønsket om uddannelse ind i fremtidsplanerne. Det er jo ikke et krav at man skal eje! 

Vi har selv drømmene om hus og bil 5-10 år ude i fremtiden, da 1. prioritet var uddannelse og 2. prioritet børn. Vi har heller ikke levet det fede liv indtil nu, men levet fint og har ikke manglet noget.

Er ikke selv enlig mor, men hellere en hjælpende mand end et par tusind ekstra smidt i nakken hver måned. Du får det til at lyde eksklusivt at være enlig mor, men kender personligt ingen enlige mødre der ejer hus og bil. Man ligger som man har redt. I har jo alle muligheder for at omprioritere eller til at tage studielån. Som en tidligere skriver er det et meget billigt lån at have!

Jeg vil også heller have en mand smidt i nakken.. 

Anmeld

9. august 2011

eElak

Forresten... 

Jeg kommer nok til at have 8-9000 udbetalt om måneden i SU.

Jeg får så fuld friplads nu. Og så får jeg højeste sats ved boligsikringen. 

oveni vælger jeg så at tage SUlån og ender med en gæld på 170.000 efter uddannelsen (før renter).

Til gengæld så er mit banklån væk når jeg slutter uddannelsen, netop fordi jeg vælger et lån med billigere rente.

Du har ret - jeg svømmer i penge ;-) 

Anmeld

9. august 2011

Sakris

Haha... Ja tusind mand gør nok pænt nass.....  Haha...

Anmeld

9. august 2011

twinny

KaLee skriver:

Forresten... 

Jeg kommer nok til at have 8-9000 udbetalt om måneden i SU.

Jeg får så fuld friplads nu. Og så får jeg højeste sats ved boligsikringen. 

oveni vælger jeg så at tage SUlån og ender med en gæld på 170.000 efter uddannelsen (før renter).

Til gengæld så er mit banklån væk når jeg slutter uddannelsen, netop fordi jeg vælger et lån med billigere rente.

Du har ret - jeg svømmer i penge ;-) 

hehe... jaah du er rig... kan du så ikk give lidt til os andre?

Anmeld

9. august 2011

baby012

N&J skriver:

den melder jeg mig også lige ind i den der orning  

Anmeld

9. august 2011

N&J

den melder jeg mig også lige ind i den der orning  

Hihi.. så mangler vi bare en med en masse ekstra mænd de kan smide efter os..   pyt med pengene, bare jeg får mændene

Anmeld

9. august 2011

baby012

N&J skriver:

Hihi.. så mangler vi bare en med en masse ekstra mænd de kan smide efter os..   pyt med pengene, bare jeg får mændene

nemlig, den ekstra hjælp kunen jeg altså godt bruge , og jeg har ikke engang født endnu vi burde lave en  hjemmeside for mænd der har overskud til at give en hånd med hos enlige mødre ;P 

Anmeld

9. august 2011

N&J

gravid20 skriver:

nemlig, den ekstra hjælp kunen jeg altså godt bruge , og jeg har ikke engang født endnu vi burde lave en  hjemmeside for mænd der har overskud til at give en hånd med hos enlige mødre ;P 

hehe.. det var en god ide.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.