Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

N&J

gravid20 skriver:

nemlig, den ekstra hjælp kunen jeg altså godt bruge , og jeg har ikke engang født endnu vi burde lave en  hjemmeside for mænd der har overskud til at give en hånd med hos enlige mødre ;P 

Jeg er faktisk stødt på et par sider inde på facebook med netop det formål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

baby012

N&J skriver:

Jeg er faktisk stødt på et par sider inde på facebook med netop det formål

haha, sejt  

Anmeld

9. august 2011

Ann.

Lige et lille sidespring og det er slet ikke for at ramme nogen, men den med at enlige på SU ikke får ret meget holder bare ikke

Vi lavede en undersøgelse på den skole jeg gik på, hvordan indkomsten var for enlige og samlevende.
Tager vi f.eks en enlig mor og indregner alt hvad nu kan få pr. måned:
SU: ca. 10.000
SU lån: 4.200
Familieydelse (delt på 3 måneder): 1.450
Boligsikring: 2.500-3.000
Børnepenge fra faren: 1.100
Ordinært børnetilskud: 400
Ekstra ordinært børnetilskud 300

Det giver i alt ca. 20.000-21.000 kr udbetalt pr. måned
Plus delvis friplads i vuggestue/dagpleje.

Nu til TS - jeg skal studerer igen efter ferien, jeg får ca. 9000 kr i SU og SU lån, manden tjener ca. 18-20.000 kr pr. måned, vi har et barn, en bil og vi står og skal have nyt hus det løber fint rundt med ca. 11.000 til rådighed

Anmeld

9. august 2011

maria87

Anonym skriver:

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

du kan altis søge SU lån, det gjorde jeg... og vi sad os lidt hårdt idet, men det kan sagtnes lade sig gøre

Anmeld

9. august 2011

N&J

Ann. skriver:

Lige et lille sidespring og det er slet ikke for at ramme nogen, men den med at enlige på SU ikke får ret meget holder bare ikke

Vi lavede en undersøgelse på den skole jeg gik på, hvordan indkomsten var for enlige og samlevende.

Nu til TS - jeg skal studerer igen efter ferien, jeg får ca. 9000 kr i SU og SU lån, manden tjener ca. 18-20.000 kr pr. måned, vi har et barn, en bil og vi står og skal have nyt hus det løber fint rundt med ca. 11.000 til rådighed

Det er altså ikke rigtigt - er jeg ked af at sige.. 

Anmeld

9. august 2011

N&J

Ann. skriver:

Alt ialt får jeg ca. 10.000 kr. udbetalt hvis vi tæller SU, forsørgertillæget, BFY, de ekstra tillæg (begge) og faderens børnepenge, så har jeg rigtig nok mulighed for tilskud til vg. og boligsikring - men det har alle med en lav indkomst

og så selvfølgelig SU lånet, men det har alle igen ret til, (med undtagelse af det ekstra forsøgerlån på ca. 1500 kr.) så hvor I får alle de penge henne vil jeg da meget gerne vide... 

Anmeld

9. august 2011

Ann.

N&J skriver:

Det er altså ikke rigtigt - er jeg ked af at sige.. 

Okay, så fortæl mig endelig hvad der er forkert i det

Men ja, som mange siger, så vil man da hellere have en mand

Anmeld

9. august 2011

N&J

Ann. skriver:

Jamen SU for at starte, derudover nævner du jo ting, som jeg som enlig mor er berettige til ligeså meget som alle andre mennesker, og ting som jeg ikke kan få hvis jeg tjener for meget.. jeg har så til gengæld et højere fribeløb - ikke at jeg aner hvad man skal bruge det til som enlig mor

Anmeld

9. august 2011

N&J

Ann. skriver:

jeg kan jo bo i så billig en bolig at jeg ikke kan få boligstøtte (det gør jeg så ikke, men det har jeg gjort) og derved har jeg jo kun de 10.000 til rådighed og evt. lån - ikke 20.000 det var da et helt vildt tal.. 

Anmeld

9. august 2011

Ann.

N&J skriver:

Jamen SU for at starte, derudover nævner du jo ting, som jeg som enlig mor er berettige til ligeså meget som alle andre mennesker, og ting som jeg ikke kan få hvis jeg tjener for meget.. jeg har så til gengæld et højere fribeløb - ikke at jeg aner hvad man skal bruge det til som enlig mor

Okay men kan tage udgangspunkt i den enlige mor vi brugte i undersøgelsen.
Hun fik dobbelt SU, det giver de 10.000 kr, da SU er 5400 før skat og hun havde et rimeligt fradrag.
Så gik hun 2700 i boligsikring.
Alle de diverse tilskud - ca. 3300 pr. måned.
Så kan hun vælge at tage SU lån og der er også det der forsørger tillæg, så det er 4200.
Rundt regnet - 20.200 kr pr. måned.
Plus den ekstra delvise friplads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.