Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Isabella_mor

hvad med at få et SU lån ved siden af... det er rentefrit og jerdens billigste lån i hele verden... evt søge boligsikring ved siden af. hvis kæresten ikke tjener så mange penge så kan i jo evt søge friplads til dit barn/dine børn så kan du da blive hjulpet lidt på vej...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

N&J

Nalle skriver:

Jeg synes at have hørt noget med at når det kun er den ene i forholdet der studere er det noget med dobbelt su, min kæreste skal starte i lærer om 3 uger, kommunen supplere op, så vi kun mister 1300,- i måneden, det gør vi ingen gang for vi vil højst sandsynlig få mere i boligsikring og evt større delvis friplads i vuggestuuen.

man kan få et tillæg men den afhænger vist af hvor meget den anden tjener.. jeg kan ikke helt huske det..  det er dog ikke det samme beløb som forsøgertillægget

Anmeld

9. august 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

Tjah vi er i gang med PB herhjemme. Vi har hus og splinterny bil. Jeg er studerende, han er udlært tømrer. Så her er der heller ikke noget at hente, Ikke engang delvis friplads til vuggestue fordi vi tjerner for meget. Jeg beholder dog mit deltidsjob. Det er der vi henter de ekstra penge. Ca. 15 timer om ugen dvs jeg kommer til at have ca. 8500 udbetalt om måneden.
Det kommer til lige at løbe rundt. - Vi kan dog stadig opspare en lille klat. (Regnet ud fra når barsel er stoppet, jeg er i gang med uddannelse igen og barnet startet ved dagpleje)

Anmeld

9. august 2011

N&J

isabellamor skriver:

hvad med at få et SU lån ved siden af... det er rentefrit og jerdens billigste lån i hele verden... evt søge boligsikring ved siden af. hvis kæresten ikke tjener så mange penge så kan i jo evt søge friplads til dit barn/dine børn så kan du da blive hjulpet lidt på vej...?

mener altså ikke det er rentefrit, ellers er jeg i hvert fald forvirret, er det ikke til en 6% rente indtil man er færdig, så ryger den ned på 0,25% derefter, mener det er sådan det er, men det har været 0,25% før i tiden. 

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Nu afhænger det selvfølgelig af hvad din mand tjener, men min erfaring er, at man faktisk kan leve for meget lidt. Vi lever kun af mandens løn, og vi har også hus, bil og tre børn. Vi lavede et grundig budget, og så kunne vi rigtig få overblik over hvor vi bruge for mange penge, og hvor der kunne spares.

Han får ca. 19.000 kr udbetalt i måneden. Og af hans løn bliver der betalt 16.500 kr til budget hver måned.

Anmeld

9. august 2011

Isabella_mor

N&J skriver:

mener altså ikke det er rentefrit, ellers er jeg i hvert fald forvirret, er det ikke til en 6% rente indtil man er færdig, så ryger den ned på 0,25% derefter, mener det er sådan det er, men det har været 0,25% før i tiden. 

så er det NÆSTEN rentefrit men det er hvertfald billigt og billigere end et hvilket som helst andet lån... 

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

Nej det er en ting jeg 100% sikkert ikke vil. Jeg vil ikke hænge på flere lån end jeg har i forvejen (på hus og biler).

Anmeld

9. august 2011

eElak

N&J skriver:

Altså at du tror man får i hoved og røv må jo stå for egen regning, nu har du jo selv valgt at købe hus istedet for at bo til leje, og derfor vil boligsikring ikke være en mulighed, derudover, så får man godt nok en dobbelt SU, men vi er også eneforsøger, og nogen af os har ikke en mand/kæreste eller barns far til at passe vores barn fordi vi gerne vil tjene lidt ekstra ved siden af.. vi har kun os selv

hvis nu I boede til leje, og ikke havde bil (som igen er et valg), så kan det jo være at I stadig på en SU ville have et langt større rådighedsbeløb fordi din kæreste også tjener noget. Jeg kan lige præcist få det til at hænge sammen, og har måtte undvære kontaktlinser fx. og nyt tøj/sko i lang tid nu, men hvis man vil læse så er det det der skal til, ofringer. 

Jeg har to veninder, som begge bor med deres kærester gennem lang tid, med børn i hus, som de ejer, begge med en bil i hustanden, de har fået råd til at læse ved at lægge lån om, deres mænd er henholdsvis politimand og falckredder (ikke de bedste lønninger, men nok til at det kan løbe rundt, de har så også droppet ferier udenlands i den periode, skåret gevaldigt ned på madbudgettet også, de lever stramt, men det kan lade sig gøre i de få år det tager.

Men hvis du virkelig gerne vil have en uddannelse, nu ved jeg ikke hvad du har i forvejen, så er der en del videregående uddannelser som man kan tage online, det koster lidt at komme igang, men så kan du samtidigt have et deltids job - det bliver hårdt i en periode, men hvis man virkelig ønsker en specifik uddannelse så er jeg sikker på man godt kan få det til at løbe rundt, måske kan man også spare på forsikringer fordi uddannelse giver mulighed for billige forsikringer fx., og så kan man jo lade være med at indbetale til fx. børneopsparingen i den periode. 

Ja jeg ville skrive sådan noget lign - ved bare ikke om jeg kunne formulere mig nær så pænt... 

Jeg kan godt forstå at man bliver frustreret over hvis midlerne ikke slår til, men at sige (inddirekte) at enlige er forkælede og får i hoved og røv - det er absolut ikke fair!

I har selv valgt at købe hus og have en bil - jeg bor til leje og har min cykel. Man vælger selv hvordan man lægger sit liv - om hvad man vil bruge pengene på, og hvad man ønsker at lave i livet.

Som flere er inde på, så få gennemgået jeres økonomi (lån) og se om det kan omlægges...

Jeg kom til at tænke på en ting - har du søgt ind på en uddannelse, uden at være sikker på om du havde råd til det? 

Anmeld

9. august 2011

N&J

isabellamor skriver:

så er det NÆSTEN rentefrit men det er hvertfald billigt og billigere end et hvilket som helst andet lån... 

Helt sikkert, det er det billigeste lån ever.. men tænkte det godt kunne være jeg havde overset noget med småt.. hihi

Anmeld

9. august 2011

N&J

KaLee skriver:

Ja jeg ville skrive sådan noget lign - ved bare ikke om jeg kunne formulere mig nær så pænt... 

Jeg kan godt forstå at man bliver frustreret over hvis midlerne ikke slår til, men at sige (inddirekte) at enlige er forkælede og får i hoved og røv - det er absolut ikke fair!

I har selv valgt at købe hus og have en bil - jeg bor til leje og har min cykel. Man vælger selv hvordan man lægger sit liv - om hvad man vil bruge pengene på, og hvad man ønsker at lave i livet.

Som flere er inde på, så få gennemgået jeres økonomi (lån) og se om det kan omlægges...

Jeg kom til at tænke på en ting - har du søgt ind på en uddannelse, uden at være sikker på om du havde råd til det? 

ja en cykel i alt vejr og vind er fantastisk og billig.. jeg bruger dog mdr. kort 2 mdr. om året når det er allerværst med sneen, så jeg ikke skal cykle de 6 km ind til skolen.. hihi.. er også pisse bange for at vælte på cyklen med Nikita

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.