Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Laulund87

Min mand er under uddannelse. Fordi han er over 25, er forsørger og står i en a-kasse, får han dagpenge under uddannelsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Sofia24

Hos os hænger det fint sammen

Jeg er på SU, manden er håndværker, vi bor i et forholdsvis nyt hus (fra 2005), har bil og 1 barn
Jeg har ingen SU lån eller andet som fx lån i banken...

Vi har afdragsfrihed i huset i 5 år (så vi kun betaler renter af vores kreditlån) og forbrugs-udgifter selvfølgelig...
Bilen har vi købt kontant, så der er heller ikke lån der skal betales...

Vi er ikke sparsommelige på nogen måde, blot fornuftige unge mennesker

Anmeld

9. august 2011

eElak

N&J skriver:

Jeg er sådan en kylling i snevejr, Nikita har det med at synge i stolen, så hun sidder og gynge samtidig.. 

He he... min knægt tæller skodaer for tiden (morfars bil)

Anmeld

9. august 2011

baby012

KaLee skriver:

Ja jeg ville skrive sådan noget lign - ved bare ikke om jeg kunne formulere mig nær så pænt... 

Jeg kan godt forstå at man bliver frustreret over hvis midlerne ikke slår til, men at sige (inddirekte) at enlige er forkælede og får i hoved og røv - det er absolut ikke fair!

I har selv valgt at købe hus og have en bil - jeg bor til leje og har min cykel. Man vælger selv hvordan man lægger sit liv - om hvad man vil bruge pengene på, og hvad man ønsker at lave i livet.

Som flere er inde på, så få gennemgået jeres økonomi (lån) og se om det kan omlægges...

Jeg kom til at tænke på en ting - har du søgt ind på en uddannelse, uden at være sikker på om du havde råd til det? 

Anmeld

9. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg har undersøgt alle mulige SU takster og elevløn takster og man får bare ikke nok udbetalt til at det kan gå med vores økonomi.

Ja vi har to biler men det er en stor nødvendighed. Min kæreste skal bruge hans bil til at komme frem og tilbage til arbejde da busserne ikke køre så det passer med hans arbejdstid og jeg har en bil da jeg har to børn som skal afleveres to forskellige steder og der køre busserne ikke ud. Og når jeg skal ud i arbejde så køre busserne heller ikke så de passer med arbejdstid eller dp'ens lukketid.
Vi bor 20 km fra den nærmeste by.

Og det var også groft sagt af mig at de får i hoved og røv for det ved jeg godt de ikke gør.

Men hvad har du af uddannelse? for der er en del uddannelser som ikke kræver at du er der hver dag, og sp kunne man jo have et deltidsjob, derudover mener jeg også at det ville kunne løbe rundt med jeres budget, ved dog ikke hvor meget I bruger på benzin

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

hold da op... det var mange penge til budget..!! hvad med at gennemgå jeres budget og skære ned nogle steder. finde billigere internet, telefonabo osv...?? evt sælge bilen hvis det kan lade sig gøre..

lave madbudget med madplan (kan STÆRKT anbefales vi gør det selv og sparer MANGE penge på den måde..)

for en uddannelse SKAL du da ha... 

jeg skal også gerne selv igang med en uddannelse.. jeg ved ikke hvor meget su'en ligger på.. men nu hvor jeg er på barsel får jeg barselsdagpenge og den ligger ca på 6,500,-... det er ikke meget med vi klarer os... jeg lægger 4000 af til husleje og til madbudget... og kæresten lægger selv 2000 til madbudget.. og vi har ALTID 1000 kr til overs hver måned som vi så sparer op... min telefon er billig. jeg betaler 119 kr om måneden for 5 timers fri tale og 5 gb data hos CBB... det er ret billigt... plus at jeg lægger 125 kr af hver måned til forsikringen til min hund.. som bliver trukket en gang om året..

det gælder om at gennemgå sine ting indimellem og se hvor man kan spare og f vuttet ned på luxustingene såsom en bil kan være.. en cykel og en barnestol er oftere vejen frem.. og alle mennesker har godt af at cykle.. og danmark er et fladt land så det er ikke umuligt at komme rundt...

og kæresten kunne jo også begynde at cykle på arbejde.. og på den måde kunne i undvære bilen..

der er mange måder at gøre tingene på.. men man skal ofte noget for der er intet der kommer ud af den blå luft.. og plus at i får jo børnepenge hver 3. måned. de går jo også ind i budgettet på en eller anden måde...  

Ja det er det. Men det er både for hus, to biler, alle forsikringer til bil, hus og familien.

Og bilerne kan ikke undværes da vi bor 20 km fra den nærmeste by og jeg tvivler på at kæresten vil cykle 45 km hver dag for at komme på arbejde.
Og ja jeg kunne godt cykle men så kommer jeg til at cykle 30 km hver dag bare for at aflevere børnene og skal jeg til lægen en dag så skal jeg køre 25 km. Så bilen kan ikke undværes.

Børnepengene har vi gjort sådan at de KUN går til børnene og deres opsparing og til de ting som DE skal have.

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Men hvad har du af uddannelse? for der er en del uddannelser som ikke kræver at du er der hver dag, og sp kunne man jo have et deltidsjob, derudover mener jeg også at det ville kunne løbe rundt med jeres budget, ved dog ikke hvor meget I bruger på benzin

Jeg har ingen uddannelse. Jeg skal starte helt fra bunden med en grund uddannelse.

Anmeld

9. august 2011

N&J

KaLee skriver:

He he... min knægt tæller skodaer for tiden (morfars bil)

de er dejlige de små

Anmeld

9. august 2011

jeanett 26

Vil så sige det er pænt mange penge I har til mad og benzin O.S.V

Vi er 2voksen og 3 børn og vi lever for 2500 om mdr

Det er svært ja men kan lade sig gøre

Anmeld

9. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja det er det. Men det er både for hus, to biler, alle forsikringer til bil, hus og familien.

Og bilerne kan ikke undværes da vi bor 20 km fra den nærmeste by og jeg tvivler på at kæresten vil cykle 45 km hver dag for at komme på arbejde.
Og ja jeg kunne godt cykle men så kommer jeg til at cykle 30 km hver dag bare for at aflevere børnene og skal jeg til lægen en dag så skal jeg køre 25 km. Så bilen kan ikke undværes.

Børnepengene har vi gjort sådan at de KUN går til børnene og deres opsparing og til de ting som DE skal have.

min kæreste cykler 50 km hver dag for at passe sit arbejde.. og der sparer han 1100 kr om måneden på offentligt transport. han investerede i en rigtig god cykel og gav den gas.. han kommer i god form og han får mere energi... 

men kan i ikke undvære den ene bil og så kan du køre din mand på arbejde inden du skal møde i skole... 

det handler jo om vilje.. alt andet er i min verden bare en dårlig undskyldning. 

20 km er jo ikke særlig langt.. det syntes jeg hvertfald ikke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.