Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

eElak

Anonym skriver:

Nej det er en ting jeg 100% sikkert ikke vil. Jeg vil ikke hænge på flere lån end jeg har i forvejen (på hus og biler).

et lille tip - undersøg lige hvad renten er på SUlån i forhold til jeres andres lån. Så kan du bruge SUlånet til at betale de andre lån hurtigere ud, så der er mindre rente på :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Isabella_mor

Han får ca. 19.000 kr udbetalt i måneden. Og af hans løn bliver der betalt 16.500 kr til budget hver måned.

hold da op... det var mange penge til budget..!! hvad med at gennemgå jeres budget og skære ned nogle steder. finde billigere internet, telefonabo osv...?? evt sælge bilen hvis det kan lade sig gøre..

lave madbudget med madplan (kan STÆRKT anbefales vi gør det selv og sparer MANGE penge på den måde..)

for en uddannelse SKAL du da ha... 

jeg skal også gerne selv igang med en uddannelse.. jeg ved ikke hvor meget su'en ligger på.. men nu hvor jeg er på barsel får jeg barselsdagpenge og den ligger ca på 6,500,-... det er ikke meget med vi klarer os... jeg lægger 4000 af til husleje og til madbudget... og kæresten lægger selv 2000 til madbudget.. og vi har ALTID 1000 kr til overs hver måned som vi så sparer op... min telefon er billig. jeg betaler 119 kr om måneden for 5 timers fri tale og 5 gb data hos CBB... det er ret billigt... plus at jeg lægger 125 kr af hver måned til forsikringen til min hund.. som bliver trukket en gang om året..

det gælder om at gennemgå sine ting indimellem og se hvor man kan spare og f vuttet ned på luxustingene såsom en bil kan være.. en cykel og en barnestol er oftere vejen frem.. og alle mennesker har godt af at cykle.. og danmark er et fladt land så det er ikke umuligt at komme rundt...

og kæresten kunne jo også begynde at cykle på arbejde.. og på den måde kunne i undvære bilen..

der er mange måder at gøre tingene på.. men man skal ofte noget for der er intet der kommer ud af den blå luft.. og plus at i får jo børnepenge hver 3. måned. de går jo også ind i budgettet på en eller anden måde...  

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Ja jeg ville skrive sådan noget lign - ved bare ikke om jeg kunne formulere mig nær så pænt... 

Jeg kan godt forstå at man bliver frustreret over hvis midlerne ikke slår til, men at sige (inddirekte) at enlige er forkælede og får i hoved og røv - det er absolut ikke fair!

I har selv valgt at købe hus og have en bil - jeg bor til leje og har min cykel. Man vælger selv hvordan man lægger sit liv - om hvad man vil bruge pengene på, og hvad man ønsker at lave i livet.

Som flere er inde på, så få gennemgået jeres økonomi (lån) og se om det kan omlægges...

Jeg kom til at tænke på en ting - har du søgt ind på en uddannelse, uden at være sikker på om du havde råd til det? 

Jeg har undersøgt alle mulige SU takster og elevløn takster og man får bare ikke nok udbetalt til at det kan gå med vores økonomi.

Ja vi har to biler men det er en stor nødvendighed. Min kæreste skal bruge hans bil til at komme frem og tilbage til arbejde da busserne ikke køre så det passer med hans arbejdstid og jeg har en bil da jeg har to børn som skal afleveres to forskellige steder og der køre busserne ikke ud. Og når jeg skal ud i arbejde så køre busserne heller ikke så de passer med arbejdstid eller dp'ens lukketid.
Vi bor 20 km fra den nærmeste by.

Og det var også groft sagt af mig at de får i hoved og røv for det ved jeg godt de ikke gør.

Anmeld

9. august 2011

baby012

Anonym skriver:

Jeg ville hvis det var muligt. Men jeg bor i en lille by hvor den nærmeste by ligger 20 km væk og jeg skal aflevere børnene to forskellige steder. Så den er desværre en nødvendighed.

hvad så med at flytte i lejlighed så der er mulighed for en boligsikring ? 

- eller benytte de offeltlige transportmidler og skaffe en cykel man kan transportere børnene rundt i  

men kan hvad man vil. det ikke altid det sjoveste, jeg har da bestemt heller ikke råd til at have en bil med min økonomi . ærgeligt, da jeg også bor i en lille by, men de offentlige transportmidler eller en cykel er altså billigere .. det tager længere tid og er mere besværligt , men så er der råd til at jeg kan gå i skole . 

Anmeld

9. august 2011

eElak

N&J skriver:

ja en cykel i alt vejr og vind er fantastisk og billig.. jeg bruger dog mdr. kort 2 mdr. om året når det er allerværst med sneen, så jeg ikke skal cykle de 6 km ind til skolen.. hihi.. er også pisse bange for at vælte på cyklen med Nikita

Jeg har så et erhvervskort fra mit gamle job, som jeg har glemt at aflevere.. men har ikke brugt det i måneder efterhånden (meget lidt i hvert fald). 

Men alt afhængig af hvordan vinteren bliver, så skal jeg også bruge cyklen. Med mindre knægtens børnehave bliver en af dem vi har søgt lige ved stationen :-D 

Anmeld

9. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Han får ca. 19.000 kr udbetalt i måneden. Og af hans løn bliver der betalt 16.500 kr til budget hver måned.

Men tror du ikke det vil være muligt at få nogen af de udgifter ned, fx. internet og telefon, forsikringer, elselskab - alt hvad der overhovedet kan sættes ned, og have et madbudget (I var 4 ikke) på højst 3000-3500 om mdr. 

Anmeld

9. august 2011

MinNoah

Hmm... Bare et spørgsmål... Må man godt eje et hus samtidig med man modtager kontanthjælp??

Nå tilbage til spørgsmålet, altså hvis din mand får 19.000 kr og 16.500 til budgetten, så har i 2500 kr tilbage dér. + din SU som er omkring 4600 kr udbetalt, dvs. 7.100 kr til mad, benzin mm. ? Det burde da i høj grad kunne løbe rundt!

Jeg er på su min kæreste på elevløn, og vi har en søn, vi lever for 3000 kr til mad, benzin mm.

Anmeld

9. august 2011

N&J

KaLee skriver:

Jeg har så et erhvervskort fra mit gamle job, som jeg har glemt at aflevere.. men har ikke brugt det i måneder efterhånden (meget lidt i hvert fald). 

Men alt afhængig af hvordan vinteren bliver, så skal jeg også bruge cyklen. Med mindre knægtens børnehave bliver en af dem vi har søgt lige ved stationen :-D 

Jeg er sådan en kylling i snevejr, Nikita har det med at synge i stolen, så hun sidder og gynge samtidig.. 

Anmeld

9. august 2011

Isabella_mor

N&J skriver:

Helt sikkert, det er det billigeste lån ever.. men tænkte det godt kunne være jeg havde overset noget med småt.. hihi

haha... ja det kan være.. ej jeg fik det måske også til at lyde somom at det var gratis

Anmeld

9. august 2011

eElak

Anonym skriver:

Jeg har undersøgt alle mulige SU takster og elevløn takster og man får bare ikke nok udbetalt til at det kan gå med vores økonomi.

Ja vi har to biler men det er en stor nødvendighed. Min kæreste skal bruge hans bil til at komme frem og tilbage til arbejde da busserne ikke køre så det passer med hans arbejdstid og jeg har en bil da jeg har to børn som skal afleveres to forskellige steder og der køre busserne ikke ud. Og når jeg skal ud i arbejde så køre busserne heller ikke så de passer med arbejdstid eller dp'ens lukketid.
Vi bor 20 km fra den nærmeste by.

Og det var også groft sagt af mig at de får i hoved og røv for det ved jeg godt de ikke gør.

Nu ved jeg ikke hvad du skal uddanne dig til.. 
Men omkring elevlønnen - så stiger det betragteligt når du bliver 25 år, så hvad med at udskyde uddannelsen til der, og så bruge tiden indtil da til at spare op? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.