Jeg ville ønske, at jeg fra starten havde taget alle aftaler gennem statsforvaltningen - og på den måde oprettet rene linier fra starten. Istedet forsøgte jeg at gå på kompromis og "føje" nogle af hans krav. Det stillede alle i en dårligere situation. Jeg var bange, vores barn kunne mærke min reaktion og han blev vred, utilregnelig og truende når han ikke fik sin vilje.
Jeg var enormt bange for at gå igennem statsforvaltningen og blev direkte angst hver gang ekskæresten truede mig med at tage vores barn. Af en eller anden grund var jeg dum nok til at tro på alle hans trusler om at han havde magt/penge til at tage vores barn fra mig. Første gang vi kom i statsforvaltningen fik han at vide hvad han kunne forvente ... og lad os bare sige, at det lå laaaaaangt fra hans "absolutte minimumskrav" (hans ord) om 50-50. Fra det øjeblik vi fik den første aftale, har jeg henvist til den, når han forsøgte at "forhandle" og det har hjulpet i forhold til alle velbefindende (i vores situation).
Jeg regner ikke med at I ender helt derude hvor jeg har været med faderen til mit barn. Men jeg vil stadigvæk til enhver tid anbefale rådgivning og aftale gennem statsforvaltningen. Og ikke at lave aftaler, der går på kompromis med en fast base for jeres barn (hvilket en 50-50 efter min mening gør)
.... Derudover ville jeg ønske, at jeg havde kunne gennemskue at alt nok skulle gå ... og at man bliver glad og veltilpas i sin hverdag igen
Knus herfra
Anmeld