Hvad ville du ønske at du havde vidst/gjort da du blev alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.616 visninger
61 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Rosa

Ja, nu er katten vidst efterhånden ude af sækken.

Jeg er blevet separeret efter kun 4 måneders ægteskab (af mange grunde som jeg endnu ikke vil ud med på nettet) og er på vej ud i livet som alenemor. Min mand har reageret meget kraftigt på det hele og er, som jeg ser det, overhovedet ikke sig selv og direkte ukonstruktiv og til tider enormt tarvelig overfor mig og vores søn. 

Jeg vil så gerne samarbejde godt med ham nu og fremover, men han gør det enormt svært, og er meget stejl. Jeg kan ikke gå med på hans urimelige krav for fredens skyld.

Og så er det jeg gerne vil spørge - hvad ville I ønske at I havde tænkt, vidst eller gjort da I blev alene?

Spørgsmålet henvender sig jo primært til jer der blev alene EFTER barnet blev født, men alle må byde ind.

Mvh

Rosa 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Trolde_mor

Er ikke alene så kan vist ikke rigtig komme med råd...

Men syntes ikke jeg ville smutte uden at sende en Håber du og din eksmand, får et godt samarbejde..

Anmeld

7. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Rosa skriver:

Jeg er blevet separeret efter kun 4 måneders ægteskab (af mange grunde som jeg endnu ikke vil ud med på nettet) og er på vej ud i livet som alenemor. Min mand har reageret meget kraftigt på det hele og er, som jeg ser det, overhovedet ikke sig selv og direkte ukonstruktiv og til tider enormt tarvelig overfor mig og vores søn. 

Jeg vil så gerne samarbejde godt med ham nu og fremover, men han gør det enormt svært, og er meget stejl. Jeg kan ikke gå med på hans urimelige krav for fredens skyld.

Og så er det jeg gerne vil spørge - hvad ville I ønske at I havde tænkt, vidst eller gjort da I blev alene?

Spørgsmålet henvender sig jo primært til jer der blev alene EFTER barnet blev født, men alle må byde ind.

Mvh

Rosa 

Åh dejlige Rosa, er ked af at det er gået sådan. Men glad for at du har taget beslutningen, hvis det føles rigtigt 

Nu er jeg jo ikke alene, og end ikke mor endnu - sådan helt .  Men min svigerinde som jeg er tæt på er alene med to piger, med hver deres far. Tror det primære hos hende var, at finde styrken til at gå, og have den fornødne viden med sig selv om, at hun godt kunne alene!!! Og så bruger hun netværket så meget hun kan, for ellers knækker hun sammen. Så husk at gribe ud, og svaghed er ikke at bede om hjælp.

Ønsker dig alt det bedste fremover søde 

Anmeld

7. august 2011

twinny

Kender ingenting til det...

Men smutter ikk lige uden en kæmpe

Held og lykke med det hele...

Anmeld

7. august 2011

Rosa

Trolde_mor skriver:

Er ikke alene så kan vist ikke rigtig komme med råd...

Men syntes ikke jeg ville smutte uden at sende en Håber du og din eksmand, får et godt samarbejde..

Tak 

Anmeld

7. august 2011

Rosa

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åh dejlige Rosa, er ked af at det er gået sådan. Men glad for at du har taget beslutningen, hvis det føles rigtigt 

Nu er jeg jo ikke alene, og end ikke mor endnu - sådan helt .  Men min svigerinde som jeg er tæt på er alene med to piger, med hver deres far. Tror det primære hos hende var, at finde styrken til at gå, og have den fornødne viden med sig selv om, at hun godt kunne alene!!! Og så bruger hun netværket så meget hun kan, for ellers knækker hun sammen. Så husk at gribe ud, og svaghed er ikke at bede om hjælp.

Ønsker dig alt det bedste fremover søde 

Tak for dit svar. Jeg har jo taget springet så nu er det bare at føre det ud i praksis og flytte... Men det har været det sværeste jeg nogensinde har måttet gøre og jeg er ikke gået ustraffet igennem det. Det koster at gå igennem den slags kriser. 

Men endnu en gang tak!!! 

Anmeld

7. august 2011

Rosa

Baby-støv skriver:

Kender ingenting til det...

Men smutter ikk lige uden en kæmpe

Held og lykke med det hele...

Tak 

Anmeld

7. august 2011

LinLin

Rosa skriver:

Mvh

Rosa 

Det er jeg da ked af at høre

Davids far og jeg gik fra hinanden da David var 13 mdr sådan ca...

Det jeg gerne ville have vidst: at det hele nok skal gå!  

Og så at jeg havde sørget for at søge diverse tillæg, boligsikring, friplads så hurtigt som muligt. Det lyder koldt, men hvis man ikke skal tænke på det økonomiske, men bare ved at dét er der i hvert fald styr på, så har man mere overskud til alt det andet!

Alt muligt held og lykke

Anmeld

7. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Rosa skriver:

Tak for dit svar. Jeg har jo taget springet så nu er det bare at føre det ud i praksis og flytte... Men det har været det sværeste jeg nogensinde har måttet gøre og jeg er ikke gået ustraffet igennem det. Det koster at gå igennem den slags kriser. 

Men endnu en gang tak!!! 

Tænkte også mere, hvis tvivlen skulle opstå.  Du skal nok klare dig! 

Anmeld

7. august 2011

Maja88

årh Rosa

det er jeg ked af at høre...

er desværre heller ikke selv, men du får lige et kram herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.