Hvad ville du ønske at du havde vidst/gjort da du blev alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Mca<3

Ked af at høre  Ville gerne have vidst manden var et totalt røvhul og at han rent faktisk havde en anden .

Ville også gerne have vidst at han prioterede sin nye kæreste først , frem for børnene .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Mi

Først  til dig.

Jeg har ikke selv været møllen igennem, men har set det på meget tæt hold ved en veninde. Mit råd må være, at i skal have jeres aftaler meget specifikke  og nedskrevne den første tid. Altså sådan lidt firkantede, for der kan nemt opstå forvirring eller skuffelse. Ofte handler kan det være små ting, som bliver misforstået og lign.

Anmeld

7. august 2011

svanen73

Nu har du taget skridtet og hold fast på det...du ved det er det bedste. Ved godt det ik er nemt, men hold hovedet koldt overfor hans pis, han er ramt og det er desværre hans eneste måde at komme af med det på...

Står lige nøjagtig i det samme selv...fik min mor til at hente mig og min søn tilbage til Århus i torsdags.
Jeg nåede at bo hos ham i 3-4 måneder og vores søn er nu 6 uger gammel. Jeg ved jeg får problemer med ham, men jeg er kold og tænker nu kun på mig selv og min søn.

I morgen skal jeg ha kommunen til at hjælpe mig med en bolig, jeg står ring på boliglisterne og jeg skal finde ud af at få mine ting hentet og opmagasineret.

Anmeld

7. august 2011

1000Ben

Jeg beundrer din styrke Rosa 

Anmeld

7. august 2011

Chamomile

Det er jeg ked af at læse.

Mit råd vil være, at få alt nedskrevet af aftaler. Så det ikke senere kan blive en bekymring.

Anmeld

7. august 2011

132319

Det er jeg godt nok ked af at høre, Rosa

Nu har jeg været "alene" altid, dvs. vi har aldrig boet sammen og vi har et venskabeligt forhold i dag.

Men som andre skriver: Få aftaler på skrift.

Jeg håber at han bliver lidt mere rimelig overfor dig og din søn, det andet fortjener ingen af jer!

Anmeld

8. august 2011

Becks

Du ved hvor du kan finde mig sødeste 

Anmeld

8. august 2011

Vial

Rosa skriver:

Ja, nu er katten vidst efterhånden ude af sækken.

Jeg er blevet separeret efter kun 4 måneders ægteskab (af mange grunde som jeg endnu ikke vil ud med på nettet) og er på vej ud i livet som alenemor. Min mand har reageret meget kraftigt på det hele og er, som jeg ser det, overhovedet ikke sig selv og direkte ukonstruktiv og til tider enormt tarvelig overfor mig og vores søn. 

Jeg vil så gerne samarbejde godt med ham nu og fremover, men han gør det enormt svært, og er meget stejl. Jeg kan ikke gå med på hans urimelige krav for fredens skyld.

Og så er det jeg gerne vil spørge - hvad ville I ønske at I havde tænkt, vidst eller gjort da I blev alene?

Spørgsmålet henvender sig jo primært til jer der blev alene EFTER barnet blev født, men alle må byde ind.

Mvh

Rosa 

For fanden! Håber han kommer til fornuft, når hans sorg er gennemlevet og stoltheden genvundet.

Hæfter mig ved, at flere skriver, at de desværre ikke er alenemor. Dertil kan siges, at det ikke altid er rosenrødt ;-) ... sorry, kunne ikke lade være.

Kæmpe krammer til dig Rosa og velkommen til livet som singlemor. Løb ned og køb lille rød bog Supermor. Der er et par små fif til hverdagen.

Anmeld

8. august 2011

Lone Jakobsen

har selv prøvet det flere gange, så her er lidt råd fra mig (ved godt jeg gentager nogle)

* vær aldrig for stolt til at be om hjælp.

* tag en dag af gangen

* nyd alle de små ting, et smil, et knus, en betænksom veninde

* få styr på alt det praktiske, bolig tilskud, tilskud fra faderen osv.

* lav aftaler gennem statsforvaltningen

* læs af, skriv dagbog, blog eller andet

* tal aldrig grimt om din ex mens barnet er i nærheden

* når beslutningen er taget, så hold fast, det dræner dig hvis du konstant svinger frem og tilbage.

sidst men ikke mindst, så er du velkommen til at skrive privat til mig. jeg har (desværre) været det hele igennem. så ved hvad du gennemgår.

Lone

Anmeld

8. august 2011

lotte32

Jeg har været turen igennem, 2 gange, begge gange er det mig der er gået..

og jeg ville ønske jeg havde vidst at det hele ville blive meget bedre, efter den første kaotiske periode, hvor man lige skal finde sig selv og en ny daglig rytme

derudover så:

sørg for at få ALT på skrift.. selvom man måske taler ok sammen, kan det ændre sig megetmeget hurtigt...

få søgt de tilskud du kan, så der er styr på et økonomiske..

tro på at der er det bedste for dig og dit barn

held og lykke fremover

Lotte Ø.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.