B&J skriver:
Vi har også snakket om en beagle, den er også sød men igen det er det jagt hund jeg er bange for om det kan træde så meget frem i dem..
og mopser og fransk bulldog er ikke lige min smag øv øv
Jeg har en beagle.
og ja de har jagtinstinkter, men det er altså aldrig noget vi har oplevet, eller som har generet os i hvert fald. Hvis der kommer nogle gående ude på vejen så farer hun frem og tilbage ved hækken og gør og med halen lige op i vejret. Så råber vi hun skal tie stille. Men det er der jo så mange hunde der gør når man går forbi "deres" have. (:
Det eneste minus med det jagtinstinkt er at de ikke kan gå løs. Eller jo det kan de godt hvis de bliver trænet til det. Dengang vi gik til hvalpetræning, havde min træner alle sine 4 beagler løs. Så det er bare et spørgsmål om at lære dem det, men jeg turde simpelthen ikke. Så derfor har vi aldrig lært hende det. Der var også en gang hvor de så lavede gruppe-stikke af tur (vi gik til træning i Beagle klubben, så kun beagler på vores hold) så der løb de simpelthen alle samme. Det vil jeg dog tro andre racer også kunne gøre.
Det største problem med beaglen synes jeg nu mere er det at de er så madglade! Det er hoppe op på stuebordet og få hvad man kan få fat på. Så derfor ALDRIG noget mad på bordet uden opsyn hos os hehe.
Det er hoppe op i opvaskeren og slikke tallerknerne rene og meget gerne ned i skraldespanden også. Og så kan man nogen gange pudsigt nok ikke høre noget. 
Men alt i alt har jeg været rigtig glad for at vi fik en beagle. Vi havde nemlig disse kriterier fra de tre andre familiemedlemmer (jeg ville bare ha en hund!): Den måtte ikke være for stor, den måtte ikke ha langt hår (skal så lige siges at beagler altid fælder, bare små irriterende hår) og det måtte ikke være en man så på hvert gadehjørne. Så her faldt det på en beagle. (:
Anmeld