En lille eller mellem hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Ja det lyder som en rigtigt skøn hun, det jeg tænkte på var nok de store af dem for de kan godt nok blive høje

men også bare vigtigt man finder den helt rigtigte til ens familie

Jamen jeg har kun oplevet første gangs hunde familier med børn være lykkelig for deres whippets  

men altså jeg synes I skal tage de forskellige tests på nettet, finde en hundetræner nær jeg og få en snak og vejledning om hvilken en der vil passe jer bedst også få besøgt en masse forskellige steder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Ka+Ma=Be

Carl-EmilsMoar skriver:

De er helt unikke og tilpasser sig 100% omstændighederne.. vi passede min mors da jeg lige var gravid og var maks dårlig.. Vores egen gold havde virkelig behov for at komme ud på sine ture men whippet hun var fuldstændig ligeglad hun lagde sig bare ind under dynen og lå og puttede. Men når vi så gik med hende så brugte hun også al den energi hun havde i sig

Men mynde hunde er bare fantatiske.. det tog mig lang tid at blive glad for deres udseende. Men de er så bløde og dejlige at røre ved og fantastiske af sind..

og fåes i alle str

Jeg er generelt ikke så vild med mynder, egentlig!  Men jeg er helt forelsket i Whippet'en - synes det er en super smuk hund!

Håber meget selv at få en, en dag, men er spændt på om de overhovedet er til at få fat i! Det er ikke mange der avler dem, desværre.

Anmeld

27. juli 2011

DenLykkelige

B&J skriver:

Vi har også snakket om en beagle, den er også sød men igen det er det jagt hund jeg er bange for om det kan træde så meget frem i dem..

og mopser og fransk bulldog er ikke lige min smag øv øv

Så er der jo også sådan noget som en formel1'er.. De er jo af mellem størrelse... Og nemme hunde i forhold til mange andre racer...

De beagles jeg har mødt har, ja haft et jagtgen, men aldrig været frembrusende..

Jeg har selv en ruhåret hønsehunde blanding herhjemme.. Jo hun er opmærksom på sine omgivelser, meget.. Men hende jagtgen går ikke igennem, fordi vi træner hende som en hun der ikke har det..

Kender enormt mange der har "jagt-hunde" som aldrig nogensinde ville fatte at jage noget, eller stikke af...

Og de fleste hunde blev i tidernes morgen brugt som jagthunde af den ene eller anden slags... Uden at racerne overhoved er bygget til det den dag idag

Anmeld

27. juli 2011

Millesmammi

Carl-EmilsMoar skriver:

Imponerende har jeg aldrig hørt om før  og vores hundetræner siger også det ikke er en "begynderhund"

Men altså hvorfor skal de have meget træning?  det har ingen af vores fået og de går snorlige på venstreside og skal bare vise en tommelfinger så er rumpen i sædet  det er jo hvad vi som mennesker selv vælger at gøre det til

om det er til hundetræning, eller om man selv træner hunden, skal den jo trænes meget, ligemeget hvilken hund

Anmeld

27. juli 2011

B&J

Carl-EmilsMoar skriver:

Jamen jeg har kun oplevet første gangs hunde familier med børn være lykkelig for deres whippets  

men altså jeg synes I skal tage de forskellige tests på nettet, finde en hundetræner nær jeg og få en snak og vejledning om hvilken en der vil passe jer bedst også få besøgt en masse forskellige steder

Jeg læser meget og snakker meget med folk og hunde osv. har arbejdeti en butik med det men viste bare ikke så meget om whippets,

og du har helt ret vi skal nemlig ha meget vejledning og en god snak med en hundetræner for vi skal bare have en der passer 110% til os

Anmeld

27. juli 2011

B&J

CSDK<3 skriver:

Så er der jo også sådan noget som en formel1'er.. De er jo af mellem størrelse... Og nemme hunde i forhold til mange andre racer...

De beagles jeg har mødt har, ja haft et jagtgen, men aldrig været frembrusende..

Jeg har selv en ruhåret hønsehunde blanding herhjemme.. Jo hun er opmærksom på sine omgivelser, meget.. Men hende jagtgen går ikke igennem, fordi vi træner hende som en hun der ikke har det..

Kender enormt mange der har "jagt-hunde" som aldrig nogensinde ville fatte at jage noget, eller stikke af...

Og de fleste hunde blev i tidernes morgen brugt som jagthunde af den ene eller anden slags... Uden at racerne overhoved er bygget til det den dag idag

Jaa der er mange jagt hunde eller der er gemt jagt hunde i dem.. men det kræver også bare den rigtige træning og de rigtige ejer og det er det vi vil

Anmeld

27. juli 2011

B&J

bullerbassen skriver:

Her har vi en cavalier king charles spaniel

Og den kan varmt anbefales , dejligt nem lille hund som bestemt ikke kræver en masse. Nem at opdrage ( vores er ) og god til børn

P.s ved godt en anfefaler en cocker , men må sige at udfra dem jeg kender der har en så kræver den MEGET. Dem vi har set har meget krudt i røven.

Læst om de forskellig hunde og find den der passer bedst til jeres sind & behov ( ikke mindst tid )

I har jo rimelig med tid

Jaaaa de er også søde... og ja vi har nemlig god med tid og det er også vigtigt for os for det skal bare være den rigtige for os her hjemme og ikke en med for meget krudt i rumpen

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Millesmammi skriver:

om det er til hundetræning, eller om man selv træner hunden, skal den jo trænes meget, ligemeget hvilken hund

hvorfor skal de trænes spørger jeg lige igen?

Ingen af vores er trænet, ingen af vores har været til hundetræning. Ingen af vores har vi selv trænet. de kan bare deres ting fordi de læser fra hinanden og læser vores behov  jeg kan få et 3 årigt barn til at gå med min 1 år gammel golden retriver der ALDRIG er blevet trænet, han går snorlige

Det handler for mig om kommunikation og om at læse sin hund  men jeg tager også altid fri når vi får en ny hund for at vi kan danne makkerpar

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Jeg læser meget og snakker meget med folk og hunde osv. har arbejdeti en butik med det men viste bare ikke så meget om whippets,

og du har helt ret vi skal nemlig ha meget vejledning og en god snak med en hundetræner for vi skal bare have en der passer 110% til os

Oki men synes du skal undersøge racen ikke bare fra nettet men evt fra hundegalleri.dk også skrive og spørge nogle af de folk derinde der har racen hvad de mener

Anmeld

27. juli 2011

B&J

bullerbassen skriver:

Her har vi en cavalier king charles spaniel

Og den kan varmt anbefales , dejligt nem lille hund som bestemt ikke kræver en masse. Nem at opdrage ( vores er ) og god til børn

P.s ved godt en anfefaler en cocker , men må sige at udfra dem jeg kender der har en så kræver den MEGET. Dem vi har set har meget krudt i røven.

Læst om de forskellig hunde og find den der passer bedst til jeres sind & behov ( ikke mindst tid )

I har jo rimelig med tid

Åhh nej da jeg viste min kæreste hvad det var for en udbrød han ikke en sex and the city hun

selv om jeg syntes den er nååååde sååå dejlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.