Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Muffin_girl

Chrizta skriver:

Blev gift i det fri. I en flot sten cirkel under en masse grønne træer :-)

Neej det romantisk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Den er svær... hvis vi kunne havde vi holdt det store kirkebryllup med det samme, men da situationen ikke lige var til det, måtte vi gøre noget andet - og synes egentlig det er den bedste løsning - så er der ikke nogen der føler sig forfordelt og omvendt - alle er redt over én kam og ALLE kommer til at måbe når præsten fortæller at vi er gift og bare skal velsignes!

Min mor får et føl! Haha Glæder mig til at se hendes ansigt om 3 års tid

Så INGEN ved det ??? Ej hvor er du god til at holde på hemmeligheder  

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Vi er gift i kirken men er bestemt ikke meget relgiøse....vi tror på gud og så er det det....min mand ville bare ikke giftes på rådhuset eller have en borgerlig vielse....hans holdning er at så er man ikke gift....men bare registret partner....jeg har tidligere været borgerlig viet og det kan slet ikke sammen lignes med at blive gift i en kirke....det andet var sådan en flad fornemmelse.....

Jeg tror også jeg syntes rådhuset er fladt.. har jo altid drømt om det ander..  

Anmeld

24. juli 2011

Anonym

Anonym skriver:

forstår ikke helt det der med at blive borgerlig viet inden et kirke bryllup det tager sku lidt af det andet....og hvornår holder man så lige bryllups dag?? begge dage eller hvad??

Kan godt forstå du undrer dig, og havde du spurgt mig for et år siden havde jeg haft det præcis lige som dig, men pludselig var der bare noget i mig som kunne se det spændende og romantiske i at blive hemmeligt gift For os virkede det helt perfekt, vi kunne nyde hinanden, bare os to, og gøre præcis hvad vi havde lyst til. Jeg valgte med vilje ikke en hvis kjole, for den skal man i mine øjne kun bære én gang Selvom vi har sagt ja til hinanden er jeg helt sikker på at vores dag i kirken også bliver noget ganske særligt, men på en helt anden måde!

Det med bryllupsdagen, der beholder vi den samme... venter til om 3 år for der falder vores bryllupsdag på en lørdag, så vi får kun én dag

Tror det er en meget individuel ting og man skal gøre det man føler for - og kan man mærke at det føles forkert, så er det ikke det man skal - synes det er helt fair, at du synes der går noget af det, når man gør begge dele, men i vores tilfælde hvor pengene er små og vi gerne vil sikre hinanden og vores søn, så var det vejen frem for os, da vi ikke vil gå på kompromis med festen

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Kan godt forstå du undrer dig, og havde du spurgt mig for et år siden havde jeg haft det præcis lige som dig, men pludselig var der bare noget i mig som kunne se det spændende og romantiske i at blive hemmeligt gift For os virkede det helt perfekt, vi kunne nyde hinanden, bare os to, og gøre præcis hvad vi havde lyst til. Jeg valgte med vilje ikke en hvis kjole, for den skal man i mine øjne kun bære én gang Selvom vi har sagt ja til hinanden er jeg helt sikker på at vores dag i kirken også bliver noget ganske særligt, men på en helt anden måde!

Det med bryllupsdagen, der beholder vi den samme... venter til om 3 år for der falder vores bryllupsdag på en lørdag, så vi får kun én dag

Tror det er en meget individuel ting og man skal gøre det man føler for - og kan man mærke at det føles forkert, så er det ikke det man skal - synes det er helt fair, at du synes der går noget af det, når man gør begge dele, men i vores tilfælde hvor pengene er små og vi gerne vil sikre hinanden og vores søn, så var det vejen frem for os, da vi ikke vil gå på kompromis med festen

Kan kun sige 

Anmeld

24. juli 2011

Anonym

AalborgPigen skriver:

Så INGEN ved det ??? Ej hvor er du god til at holde på hemmeligheder  

Nope! INGEN ved det bortset fra borgmesteren, vidnerne på rådhuset og en tjener på den restaurant vi spiste på efterfølgende, men det var i en anden by end den vi bor i - vi ville jo ikke blive afsløret

Men jeg lover dig for at det har været svært at holde hemmeligt - har været ved at bide tungen af mig selv flere gange hehe

Anmeld

24. juli 2011

Hasselnødden

AalborgPigen skriver:

Hej piger..

Hvor er i blevet gift, eller ikke gift og hvorfor?

Kæresten og jeg er forlovet.. Og snakker frem og tilbage om hvad der skal ske.. Vi vil meget gerne giftes i kirken.. MEN MEN jeg tror ikke ret meget på gud, så føler lidt at jeg står og "forpligter" mig til noget i kirken.. Og grunden til vi gerne vil giftes er af kærlighed til hinaden (og ikke fordi man ikke kan have kærlighed til hinanden og så IKKE være gift ) Men er noget vi gerne vil, og der ligger overvejelser bag..

Men kom med jeres input  

Indskydelse,

Billeder fra dagen:

https://www.baby.dk/debat/119116pi1/bryllup/billedstorm-fra-vores-bryllup-2--juni-2011.aspx

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Nope! INGEN ved det bortset fra borgmesteren, vidnerne på rådhuset og en tjener på den restaurant vi spiste på efterfølgende, men det var i en anden by end den vi bor i - vi ville jo ikke blive afsløret

Men jeg lover dig for at det har været svært at holde hemmeligt - har været ved at bide tungen af mig selv flere gange hehe

Jeg syntes også det er fint Hvad så med ringe ?? 

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Indskydelse,

Billeder fra dagen:

https://www.baby.dk/debat/119116pi1/bryllup/billedstorm-fra-vores-bryllup-2--juni-2011.aspx

Nej hvor er det fint.. OG SIKKEN EN SMUK KJOLE ... 

Men det ser bare hyggeligt ud.. 

Anmeld

24. juli 2011

Anonym

AalborgPigen skriver:

Jeg syntes også det er fint Hvad så med ringe ?? 

Eftersom han friede kort tid inden vi valgte at blive gift, så har vi bare kaldt det for forlovelsesringe - men inden i står der vores bryllupsdato - det er der bare ingen der ved Så den har vi fået kringlet meget godt Vi har købt titaniumringe så de kan holde til lidt af hvert - vi havde ikke råd til at smide 17.500kr. til de hvidguldsringe vi gerne ville have, så fik speciallavet nogen i titanium og endte med at give 3500 i alt inkl. 5 påsatte brillianter og indgravering i begge ringe Og vi er mere end tilfredse - de er SÅ fine!
Vi synes begge sølvringene hurtigt så fesne ud og når de skal holde mange år er sølv ikke vejen frem - og slet ikke når min mand er håndværker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.