Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Muffin_girl

Billemyre skriver:

Vi blev gift i mine forældres have, under en romantisk "hængepil" (Ikke helt, men det mindede om det 
Det var et byrådsmedlem som kom ud og viede os.

EJJJJ det er bare romantisk Tror godt det kunne være noget jeg vil overveje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Muffin_girl

Millesmammi skriver:

mig og min kæreste er forlovet. her er det kæresten der tænker meget over at blive gift, jeg vil også gerne engang, men det er ikke noget jeg tænker sådan rigtig over ligenu.. men jeg VED at HVIS jeg skal giftes SKAL det være i kirke - ved ikke hvorfor, men sådan har jeg det bare (:

Det er ellers typisk pigen at tænke sådan hheh .. Det er måske bare sådan en mave fornemmelse du har ?? 

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Min mand og jeg er gift, ved et stort kirkebryllup...

Det var super vigtig for os at det var i en kirke, både fordi vi er troende(ikke fanatiske, men nok lidt mere end mange andre) Og så var det vigtigt hvilken kirke... Vi blev det i den kirke hvor mine svigerforældre er begravet, så var de også med til brylluppet, på en eller anden underlig måde...

Men havde jeg ikke været troende så havde jeg nok aldrig valgt rådhuset... Men et eller andet specielt sted, der betød noget, om det så er ude i en skv, på en strand, i jeres have eller andet som kunne være romantisk..

Det er en virkelig god ting.. Sådan har jeg det også lidt. Har den kirke jeg er døbt, og min farfar er begravet.. Betyder meget for mig.. Men ved ikke om det er nok til at blive gift der .. 

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Billemyre skriver:

Sjovt nok var der åbenbart bryllups-tema i byen samme dag og alle der ville giftes kunne derfor tage ned på det lokale torv og blive viet af borgmesteren - Og så var der gratis champagne og kransekage til "hovedpersoner" og gæster (muligvis et begrænset antal) 
Vi syntes dog, vi ville holde det på det personlige plan 

Ej hvor sjovt.. Kan man da kalde et LYN LYN bryllup  

Men jeg ville nok også have gjort som jer, eller rettere sagt ved jeg at jeg ville have gjort  

Anmeld

24. juli 2011

Hasselnødden

Vi blev borgerligt viet d. 2 juni på stranden ved As Vig, Juelsminde i forbindelse med vores søns navnefest.

Beliggenheden valgte vi fordi stedet havde alt, strand, vand, fodboldbane, basketballbane, tennisbane og gynger og plads til luft under vingerne til os alle, så vi ikke skulle sidde stive ret op og ned i et eller andet hus. Vi håbede meget på godt vejr, men havde plan B da vi også kunne være indenfor hvor der var køkken og masser af værelser at tage af og en pejs, hvor en eventuel vielse også kunne stå. Vi fik fantastisk vejr og brylluppet blev som taget ud af vores drømme.

Vielsen valgte vi skulle være her, da ingen af os er rettroende kristne, vi tror på mere mellem himmel og jord så vores "ja" kunne vi ikke give hinanden til denne ene gud så vi gjorde det under himlen omringet af naturen, som er meget mere os og som vi rummer langt mere.

Hvorfor ikke kirke? Det overvejede vi, da jeg meget gerne vil giftes i min barndomskirke, DK's ældste klosterkirke i Veng på toppen af en bakke med udsigt til meget smuk natur og jeg har et tilhørsforhold til den og området deroppe samt en bestemt fortælling om et gravsted, en ejer og dens hund, som er begravet sammen med hende. Meget rørende. Men da vi ikke rigtig vidste hvor vi skulle bringe vores gæster hen efterfølgende og hvordan - da vi bor udenfor Tørring nu, så gik vi væk fra den ide og fandt på at holde vores bryllup hemmeligt for de fleste af vores gæster indtil selve dagen

Jeg ønsker mig ikke noget andet bryllup end det vi fik - fyldt med afslapning, hygge med nære og kære, masser af aktivitet og solens varme stråler med udsigt over fjorden og blå himmel - og nu er jeg, min elskede mand og sønnike en familie med samme efternavn, med en livshistorie vi skal dele nu og fremover 

Men sølvbrylluppet kunne godt blive i min barndomskirke, der blev mine forældre også gift til deres som en overraskelse for os børn og gæster  

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Vi er blevet hemmeligt gift på rådhuset både af kærlighed, men også af praktiske årsager, men vores plan er at holde bryllupsfesten og kirkebrylluppet senere, da både han og jeg gerne vil en tur forbi kirken - vi er ikke troende, men føler bare at det er den "rigtige"måde

Vores vielse på rådhuset var helt fantastisk, og jeg vil ikke bytte den oplevelse væk for noget som helst - super romantisk at stikke af og gifte sig hemmeligt

Jeg gad også godt holde det hemmeligt.. Men jeg viil bare så gerne have nogle personer med, som betyder MEGET for mig ! Og så sladrer folk bare (min familie er nogle sladder kællinger ) Men jeg kan godt forstå dig..

Blev i gift pga børn ? 

Anmeld

24. juli 2011

samantha1986

AalborgPigen skriver:

Heheh tror jeg skal have en ordenligt drink inden Så jeg kan gå i min lille egen lykkelig rus.. Uden panik for at være bange  

Hi hi, ja en lille en til at styrke sig på er altid godt

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Vi blev borgerligt viet d. 2 juni på stranden ved As Vig, Juelsminde i forbindelse med vores søns navnefest.

Beliggenheden valgte vi fordi stedet havde alt, strand, vand, fodboldbane, basketballbane, tennisbane og gynger og plads til luft under vingerne til os alle, så vi ikke skulle sidde stive ret op og ned i et eller andet hus. Vi håbede meget på godt vejr, men havde plan B da vi også kunne være indenfor hvor der var køkken og masser af værelser at tage af og en pejs, hvor en eventuel vielse også kunne stå. Vi fik fantastisk vejr og brylluppet blev som taget ud af vores drømme.

Vielsen valgte vi skulle være her, da ingen af os er rettroende kristne, vi tror på mere mellem himmel og jord så vores "ja" kunne vi ikke give hinanden til denne ene gud så vi gjorde det under himlen omringet af naturen, som er meget mere os og som vi rummer langt mere.

Hvorfor ikke kirke? Det overvejede vi, da jeg meget gerne vil giftes i min barndomskirke, DK's ældste klosterkirke i Veng på toppen af en bakke med udsigt til meget smuk natur og jeg har et tilhørsforhold til den og området deroppe samt en bestemt fortælling om et gravsted, en ejer og dens hund, som er begravet sammen med hende. Meget rørende. Men da vi ikke rigtig vidste hvor vi skulle bringe vores gæster hen efterfølgende og hvordan - da vi bor udenfor Tørring nu, så gik vi væk fra den ide og fandt på at holde vores bryllup hemmeligt for de fleste af vores gæster indtil selve dagen

Jeg ønsker mig ikke noget andet bryllup end det vi fik - fyldt med afslapning, hygge med nære og kære, masser af aktivitet og solens varme stråler med udsigt over fjorden og blå himmel - og nu er jeg, min elskede mand og sønnike en familie med samme efternavn, med en livshistorie vi skal dele nu og fremover 

Men sølvbrylluppet kunne godt blive i min barndomskirke, der blev mine forældre også gift til deres som en overraskelse for os børn og gæster  

Ej hvor er det bare romantisk og fint Det lyder bare super hyggeligt.. Syntes det lyder som noget jeg kunne oveveje..<3

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

samantha1986 skriver:

Hi hi, ja en lille en til at styrke sig på er altid godt

Ja hehe . Men går nu ikk og være for beruset.. Så falder man bare.. Jeg var engang ude og servere til et bryllup hvor bruden sad og sov ved bordet kl 8, så fuld var hun. Hun var også svensker ( uden at fornærme nogen ) 

Anmeld

24. juli 2011

samantha1986

AalborgPigen skriver:

Ja hehe . Men går nu ikk og være for beruset.. Så falder man bare.. Jeg var engang ude og servere til et bryllup hvor bruden sad og sov ved bordet kl 8, så fuld var hun. Hun var også svensker ( uden at fornærme nogen ) 

Nej det var vist ikke for heldigt. Man skal jo også gerne kunne være med til festen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.