Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2008

UngMor83

Jeg har brugt den til alle min børn, og bruger den glædeligt til den næste oz. Uden at tøve. Vi har haft så meget gavn af den, og ens barn tager altså ikk skade af at græde 5-10 min, inden man går ind til det. Det har jeg erfaret, og alle mine 3 børn har det da fint...

Men igen, man kan blive så desperat efter søvn, selv minutter bare kan gøre underværker. at man er villig til at prøve alt... Jeg har haft tre børn der har været meget syge og altid værst om aftenen ved sengetid, så jeg tyede til bogen til sidst. Og den var bare guld værd herhjemme. Og nu har jeg tre børn der sover ned det samme de er blevet puttet... Selvfølgelig er der undtagelser...

Så sys folk skal følge deres hjerte, og prøve sig frem. Gøre hva de sys fungerer for deres barn og familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ikke på noget som helst tidspunkt stå der i bogen at man sulte sit barn - hvor har i fået den ide fra? Det samme gælder for vand! Bogen henvender sig til børn fra 6 mdr og op, så nej, man sulter altså ikke et spædbarn. Og det, som står nævnt ang. vand, er at når barnet er gammel nok til at tale, ja så KAN de bruge vand som en undskyldning for ikke at sove. Og hvem kan 100% sige at deres barn ikke har brugt en eller anden form for metode til at trække tiden - om det så er at se noget i fjernsynet eller leger før maden?

Og nej man lader ikke sit barn græde sig selv i søvn helt alene. Man render frem og tilbage. Dag nr. 1: efter 1 min, 3, min 5 min. Dag 2: 3 mn, 5 min 7 min osv.

Jeg tvivler stærkt på der er tale om omsorgssvigt på nogen som måde. Og før bogen er læst, ja så kan man altså ikke vide nøjagtigt hvad der står!!

Anmeld

20. december 2008

Nadi

Jeg har stemt at jeg ville bruge den, hvis der ikke var andet som virkede på mit barn. Jeg bryder mig ikke så meget om bøger der fortæller hvordan man skal leve sit liv, men hvis man har brug for noget hjælp så synes jeg det er fint nok. Syne lidt det samme som UngMor83, man skal følge sit hjerte og prøve sig frem. Der er jo lige så mange løsninger som der er familier.

-Nadia

Anmeld

20. december 2008

Stumpen

Loggidut skriver:

helt enig med dig...men som jeg skrev synes jeg bare i skal tænke over ikke at være for sikre på de metoder i lige nu er overbevist om i aldrig vil bruge...for situationen er virkelig anderledes når man for 5 nat sidder med et skrigende barn, som intet vil, andet end at lege...

jeg nedgør ikke nogen, og jeg siger ikke at i ikke må have jeres mening, jeg siger bare, at før man har prøvet den oplevelse, så ved man virkelig ikke hvor desperat man kan blive for bare at få en smule søvn!

alle har vi vores meninger.....selvfølgelig.

Det er nemlig rigtigt!!

Da jeg var gravid med Mathilde havde jordmoren den frækhed og spørge om jeg ville amme... Ja selvfølgelig!!! Tænk at hun kunne finde på at spørge....

Jeg ammede så i en uge og derefter var min datter flaskebarn..

Selvfølgelig kan man have en mening om hvordan man vil gøre det og det har jeg da også med nummer to som jeg venter nu -men det er ud fra min erfaring med min NEMME datter, så måske er der ting ved nummer to som skal gøres anerledes, så man kan aldrig sige aldrig..

Det handler om at lære sit barns tegn at kende og arbejde ud fra dem..
Qnus Anja.. -der aldrig har været kørt helt derud hvor man ikke aner sine levende råd -ikke endnu i hvert fald..

Anmeld

20. december 2008

Loggidut

Eva...har du i grunden selv læst den bog...nu bliver jeg da helt nysgerrig!

Anmeld

20. december 2008

twinboys

PiaR skriver:

NEJ ALDRIG... Mener ikke det er vejen frem.. så nej ingen bog til mig...

mine tre børn har også haft dumme perioder, men det ved man jo heldigvis går over igen, så jeg har måtte bide i det "sure æble" og give mine børn den tid det tog for dem at finde ro igen og trykhed til at turde falde i søvn selv....

Tror ikke børn græder uden grund og jeg tror simpelthen ikke på at børn er så udspekuleret at de bevist nare deres forældre.. jeg tror børn græder af grund og denne grund kunnne være trykhed og nærhed .... - derfor ville jeg ALDRIG blive væk !!!

Jeg forstår godt bogen virker,(selvfølgelig gør den det) for hvis de får lov at skrige i flere dage, og man på den måde kan skære putte tiden ned til det halve og efter en uge har et barn der bare sover - så har barnet ene og alene givet op, klart de stopper med at græde for der er jo ingen der lytter til den eneste måde man kan udtrykke sig på når man er så lille.... Når man tænker på hvor meget så små børn suger til sig i deres første par leveår som de beabejder når de ligger under dynen så kan jeg godt forstå der ind imellem er meget gråd da ikke alle af dagens oplevelser er gode...

DETTE ER MIN HOLDNING OG MENING TIL DENNE METODE... - HUSK NU DET....

Knus Pia.

Kort og godt skrevet... Lige med mit navn under også...

Majbritt

Anmeld

20. december 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Nej, jeg har ikke brugt bogen.

Har haft læst den da min søn var lille og jeg var desperat for at få noget søvn, men synes alligevel ikke at jeg kunne stå inde for metoden.

Og i dag har jeg det godt med at jeg holdt ud de måneder det varede og i stedet gav ham tryghed, synes det er vejen frem.

Rikke.

Anmeld

20. december 2008

twinboys

Rikke skriver:

Nej, jeg har ikke brugt bogen.

Har haft læst den da min søn var lille og jeg var desperat for at få noget søvn, men synes alligevel ikke at jeg kunne stå inde for metoden.

Og i dag har jeg det godt med at jeg holdt ud de måneder det varede og i stedet gav ham tryghed, synes det er vejen frem.

Rikke.

smiler ...

Anmeld

20. december 2008

Plysbjørnen

Min kæreste bruger meget med at lade dem ligge skrige hvis det er, jeg henter gerne når jeg synes det bliver for meget....

vi er ikke helt enige

Anmeld

20. december 2008

Honningblomst

Mikkelmusen skriver:

Flot og ekstrem voksen kommentar. Du lægger selv op til debat, men du behøver sgu ikke kaste med lort!

Det er sgu dårlig stil Eva!

Prøv at forstå...en røvfuld virker jo også...men den tager jo heller ikke hensyn til hvad der sker i barnet og hvorfor...så jeg mener faktisk at såvel fysisk som psykisk afstraffelse virker....men derfor er det da ikke hensigtsmæssigt, synes du??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.