Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2008

Honningblomst

Balderson skriver:

Enig Mikkelmusen

Eva, der må du sku lige finde en bedre stil frem...

Har forklaret....læs mit svar til ovenstående...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2008

Lullaby

Jeg læste den men bryder mig ikke om at mine børn skal ligge og græde hele tiden uden trøst. Dele af den kan bruges syntes jeg men ikke det hele

Anmeld

20. december 2008

Honningblomst

Tak for svar...har læst den men ikke af behov men for at vurdere den udfra faglig interesse.
Jeg vil stadig mene at det er overgreb på barnet og en metode som virker ligesom røvfulde også gør, men en måde som skader barnet...jeg er ikke og kommer aldrig til at synes at belønning/straf er en måde at behandle andre mennesker på...såvel børn som voksne.
Tak igen for alle jeres svar....spændende læsning.
Knus Eva.

Anmeld

20. december 2008

Mikkelmusen

Prøv at forstå...en røvfuld virker jo også...men den tager jo heller ikke hensyn til hvad der sker i barnet og hvorfor...så jeg mener faktisk at såvel fysisk som psykisk afstraffelse virker....men derfor er det da ikke hensigtsmæssigt, synes du??

Jeg har ikke givet min mening til kende om bogen, heller ej om røvfuld osv, bare kommenteret det du skrev. Fordi jeg synes det du skrev direkte er at sige at de yder vold på deres børn. Det synes jeg ikke er fair overfor dem som benytter metoden, og er glade for den. Der er altid forskellige meninger om børneopdragelse, og sådan vil det altid være.

Anmeld

20. december 2008

Honningblomst

Mikkelmusen skriver:

Jeg har ikke givet min mening til kende om bogen, heller ej om røvfuld osv, bare kommenteret det du skrev. Fordi jeg synes det du skrev direkte er at sige at de yder vold på deres børn. Det synes jeg ikke er fair overfor dem som benytter metoden, og er glade for den. Der er altid forskellige meninger om børneopdragelse, og sådan vil det altid være.

Jamen det er jo kun min mening....og jeg er sikker på mange ikke er enige og jeg er sikker på mange er...alle meninger er ok, og jo ikke sandheden for alle, vel..

Anmeld

20. december 2008

Kvindemin

Der mangler en mulighed der hedder, kender den ikke.
Så den har jeg valgt

Nok fordi jeg aldrig har været så desperat, her går det fint med at sove. Uden skrig og brok.

Men forstår da godt, at man gerne vil læse den, hvis der virkelig bare ikke er noget at gøre.

Anmeld

20. december 2008

M&F&C

Chritinap skriver:

Der mangler en mulighed der hedder, kender den ikke.
Så den har jeg valgt

Nok fordi jeg aldrig har været så desperat, her går det fint med at sove. Uden skrig og brok.

Men forstår da godt, at man gerne vil læse den, hvis der virkelig bare ikke er noget at gøre.

Og jeg hopper lige med på denne

Anmeld

20. december 2008

Smølf

Eva skriver:

Tak for svar...har læst den men ikke af behov men for at vurdere den udfra faglig interesse.
Jeg vil stadig mene at det er overgreb på barnet og en metode som virker ligesom røvfulde også gør, men en måde som skader barnet...jeg er ikke og kommer aldrig til at synes at belønning/straf er en måde at behandle andre mennesker på...såvel børn som voksne.
Tak igen for alle jeres svar....spændende læsning.
Knus Eva.

Hej Eva,

Nu taler jeg ud fra erfaring mht den bog -hvilket jeg ud fra din holdning kan høre, at du ikke gør. Men der er altså ikke tale om, at man udøver overgreb på barnet eller skader det på nogen måde. Man afprøver forskellig metoder undervejs i opdragelsen af sine børn, og dette er en af dem.

Jeg havde den holdning, at hvis Sebastian reagerede for kraftigt, resignerede, blev utryg eller dybt ulykkelig, ja så ville jeg selvfølgelig stoppe med at bruge metoden. Ligesom jeg kan forestille mig at de øvrige mødre og fædre, som har brugt metoden, ville gøre. Men det blev altså ikke tilfældet.

Jeg er ked af at du sammenligner brugen af denne metode med afstraffelse og røvfuld, for de ting kan ikke sammenlignes. Der er jo hverken straf eller belønningsmomenter i godnat og sov godt teknikken.

Jeg håber et eller andet sted, at du bl.a ud fra denne debat vil kunne se, at det faktisk for nogen kan være en succesfuld og ikke skadende måde, at lære sit barn at sove på.

Vi har hver især meninger om dette emne, ingen tvilv om det. Jeg synes måske godt, at du kunne have været lidt mindre firkantet og fordømmende i den her debat... Det er jo ikke rart, at få ord som "omsorgssvigt" påklistret ens egen opdragelsesmetode, når man selv ved, at det på ingen måde er tilfældet.

KH smølf -stadig med en god og tillidsfuld dreng, som tilmed sover godt

Anmeld

22. december 2008

enligmor28

Jeg ville ikke bruge den, da jeg ikke mener at det skal kunne være meningen at ens barn bare skal have lov til at ligge og græde indtil at det falder i søvn......,man kan jo "risikere" at barnet da slet ikke vil ligge i sin seng/lift, altså forbinder det med noget dårligt.....

Anmeld

22. december 2008

Tjan

Her er en bog som foreslår en metode til at hjælpe børn til at falde i søvn.
Man læser den og tager de elementer man føler man kan bruge og stå inde for og benytter dem.
Hvor mange ville løbe ned og lege på motorvejen - bare fordi det stod i en bog at man skulle gøre det?

I min verden er der noget der hedder kilde-kritik. En artikkel læst i Illustreret Videnskab eller et videnskabeligt magasin som Nature eller Science - der er da en af dem man vil stole mere på end de andre. Man kender da heller ikke historierne ved at læse spisesedlen fra Ekstra Bladet eller forsiden på Se og Hør.

Her i huset har vi fået ideer fra bogen og taget de ting vi følte vi kunne bruge. Dem har vi blandet med andre ting vi mente vi kunne bruge ud fra kendskabet til vores barn. Og jo - vores barn har grædt - men gråd fordi man er rasende og hidsig i forbindelse med at man skal sove - fordi det ikke er det man vil - ja det skal man have lov til For det er da en naturlig reaktion for børn i den alder - det er den måde de udtrykker sig bedst og bedst kommer frem i bevidstheden hos forældrene.
Men hvis barnet bliver ulykkelig - og det kan man sagtens høre - så er man da lydhør.

Hvis barnet står op i sengen og skriger når man har lagt det til at sove, ja så lægger man det ned - fordi det skal sove. Det har vi som forældre bestemt.
Man lader da heller ikke et barn siddde og lege med en skarp kniv - bare fordi det nu var det barnet havde lyst til - det har vi som forældre også bestemt - og her ændrer raserigråd da ikke ved den beslutning.

Børn skal opdrages - det vil sige at vi som forældre skal lære børn hvad der er acceptabelt og hvor grænserne går. Børn kan ikke og skal ikke medtages i alle beslutninger, da de simpelt hen ikke kan overskue konsekvenserne af deres handling.

Derfor - når man er blevet lagt i seng for at sove - så skal man sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.