Eva skriver:
Tak for svar...har læst den men ikke af behov men for at vurdere den udfra faglig interesse.
Jeg vil stadig mene at det er overgreb på barnet og en metode som virker ligesom røvfulde også gør, men en måde som skader barnet...jeg er ikke og kommer aldrig til at synes at belønning/straf er en måde at behandle andre mennesker på...såvel børn som voksne.
Tak igen for alle jeres svar....spændende læsning.
Knus Eva.
Hej Eva,
Nu taler jeg ud fra erfaring mht den bog -hvilket jeg ud fra din holdning kan høre, at du ikke gør. Men der er altså ikke tale om, at man udøver overgreb på barnet eller skader det på nogen måde. Man afprøver forskellig metoder undervejs i opdragelsen af sine børn, og dette er en af dem.
Jeg havde den holdning, at hvis Sebastian reagerede for kraftigt, resignerede, blev utryg eller dybt ulykkelig, ja så ville jeg selvfølgelig stoppe med at bruge metoden. Ligesom jeg kan forestille mig at de øvrige mødre og fædre, som har brugt metoden, ville gøre. Men det blev altså ikke tilfældet.
Jeg er ked af at du sammenligner brugen af denne metode med afstraffelse og røvfuld, for de ting kan ikke sammenlignes. Der er jo hverken straf eller belønningsmomenter i godnat og sov godt teknikken.
Jeg håber et eller andet sted, at du bl.a ud fra denne debat vil kunne se, at det faktisk for nogen kan være en succesfuld og ikke skadende måde, at lære sit barn at sove på.
Vi har hver især meninger om dette emne, ingen tvilv om det. Jeg synes måske godt, at du kunne have været lidt mindre firkantet og fordømmende i den her debat... Det er jo ikke rart, at få ord som "omsorgssvigt" påklistret ens egen opdragelsesmetode, når man selv ved, at det på ingen måde er tilfældet.
KH smølf -stadig med en god og tillidsfuld dreng, som tilmed sover godt
Anmeld