Min kæreste og jeg købte bogen allerede efter Balder var fyldt 2 måneder (og har begge læst den adskillige gange), men på det tidspunkt sov han faktisk rigtig godt om natten (måske fordi han blev svøbt på det tidspunkt) og derfor selvom vi følte vi fulgte teknikken beskrevet i bogen angående sengelægning, kom problemerne først senere i forløbet. Omkring de 5 måneder var svøbeeventyret slut og sønnike var lige pludselig mere livlig om natten. Han får RIGELIGT med mad og putteritualet er meget statisk og velfungerende iøvrigt. Indtil for nyligt sov han da også hver nat fra 20.00-1.30ish MEN nu er han begyndt at vågne med 21/22 tiden, hvilket havde været uproblematisk, hvis det ikke var fordi han gerne vågner 4 gange om natten derefter. Vi er derfor nu nået til det stadie hvor vi gerne målrettet vil prøve at indarbejde den teknik der står beskrevet i kapitel 4 i "God nat og sov godt" om genoptræning af søvnvanerne fordi Balders søvn må siges ikke at fungere.
Før vi starter har vi dog tænkt os som bogen foreskriver, at sørge for at han har sin egen hyggekrog med tremmesengen tegninger uro mv. sådan at vi gør det 100% så at sige (vi bor i en 2 værelses studiebolig og har derfor ikke den luksus at have et børneværelse).
Jeg vil ikke komme med hverken fordømmende eller rosende meninger før jeg har prøvet om det virker, men er altså som i kan læse indstillet på at prøve metoden!
v.h Frederik
Anmeld