Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2008

sundquist

PiaR skriver:

NEJ ALDRIG... Mener ikke det er vejen frem.. så nej ingen bog til mig...

mine tre børn har også haft dumme perioder, men det ved man jo heldigvis går over igen, så jeg har måtte bide i det "sure æble" og give mine børn den tid det tog for dem at finde ro igen og trykhed til at turde falde i søvn selv....

Tror ikke børn græder uden grund og jeg tror simpelthen ikke på at børn er så udspekuleret at de bevist nare deres forældre.. jeg tror børn græder af grund og denne grund kunnne være trykhed og nærhed .... - derfor ville jeg ALDRIG blive væk !!!

Jeg forstår godt bogen virker,(selvfølgelig gør den det) for hvis de får lov at skrige i flere dage, og man på den måde kan skære putte tiden ned til det halve og efter en uge har et barn der bare sover - så har barnet ene og alene givet op, klart de stopper med at græde for der er jo ingen der lytter til den eneste måde man kan udtrykke sig på når man er så lille.... Når man tænker på hvor meget så små børn suger til sig i deres første par leveår som de beabejder når de ligger under dynen så kan jeg godt forstå der ind imellem er meget gråd da ikke alle af dagens oplevelser er gode...

DETTE ER MIN HOLDNING OG MENING TIL DENNE METODE... - HUSK NU DET....

Knus Pia.

Jeg er fuldstændig ening med Pia. Jeg synes faktisk det er en form for omsorgssvigt, at lade børn græde og græde. Det eneste de lærer er, at blive svigtet og ikke forstået. Mit barn har altid fået sit behov for trøst stillet. Jeg kunne aldrig finde på at lade ham være ked af det alene. De har jo ikke andre måder, at gøre opmærksom på nogen form for ubehag, på.
Jeg har læst et sted, at man kan være sikker på, at børn op til 6 år ikke prøver at drille/provokere deres forældre. Den tankegang har de ikke. Selvfølgelig prøver de grænser osv men de ligger jo ikke og græde for at irritere forældrene og det må være forældrenes job, at lære barnet en god måde, at falde i søvn på uden det er forbundet med en ubehagelig oplevelse, hvilket det virkelig må være, at græde sig selv i søvn. Desuden sker der så meget i de små børns hoveder hele tiden, fysisk og psykisk udvikling og mange sanseoplevelser. Jeg kan godt forstå de nogle perioder har svært ved, at give slip på dagen og falde i søvn. Det har vi andre jo også, somme tider.

Det skal lige siges, at jeg IKKE har læst bogen, kun hørt om den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

JonTri

Stod og gloede på den i butikken i går og valgte ikke at købe den. Vi har netop problemer med at sønnike ikke selv kan finde ro til at falde i søvn i barnevognen og vi skal stå at køre med den. Det er dog ved at vende nu... ved at lade ham være og jævnligt vise at jeg stadig er der uden han bliver vugget. Det samme i sengen. Man kan jo høre om barnet græder fordi det har behov eller om det kobler af - og så skal man lade det være.

Det behøver man vel ikke en bog for at vide - man er jo den der kender barnet allerbedst.

Den er meget firkantet bogen - jeg ville vælge en gylden mellemvej... så jeg køber den ikke.

Anmeld

19. december 2008

Astrid P

Mormilla skriver:

Hvad jeg kan læse mig frem til fra linket. Så står der at man skal ignorere barnets behov for bla. mad...
Så jeg vil ikke læse denne bog!!!

Jeg kunne aldrig drømme om at ignorere mit barns behov for mad, drikke, tryghed eller noget som helst andet. Så nej, det behøver man ikke gøre for at bruge bogen konstruktivt.
Min datter græd i starten, men det var i rent og skært raseri over at jeg kunne finde på at gå ud af rummet når nu hun syntes det var hyggeligt at jeg sad hos hende! Jeg havde naturligvis sikret mig at hun ikke var hverken sulten, kold, varm, våd, bange, eller andet... Og jeg er sikker på at jeg som hendes mor kan kende forskel på om hun græder af vrede eller om hun er ulykkelig/bange.

Anmeld

19. december 2008

sundquist

Janep - Må jeg spørge hvorfor du så bruger metoden, hvis du ikke har det godt med det? jeg ville aldrig gøre noget der stred imod min overbevisning, uanset hvor mange bøger det stod i...

Anmeld

19. december 2008

Pia.

sundquist skriver:

Jeg er fuldstændig ening med Pia. Jeg synes faktisk det er en form for omsorgssvigt, at lade børn græde og græde. Det eneste de lærer er, at blive svigtet og ikke forstået. Mit barn har altid fået sit behov for trøst stillet. Jeg kunne aldrig finde på at lade ham være ked af det alene. De har jo ikke andre måder, at gøre opmærksom på nogen form for ubehag, på.
Jeg har læst et sted, at man kan være sikker på, at børn op til 6 år ikke prøver at drille/provokere deres forældre. Den tankegang har de ikke. Selvfølgelig prøver de grænser osv men de ligger jo ikke og græde for at irritere forældrene og det må være forældrenes job, at lære barnet en god måde, at falde i søvn på uden det er forbundet med en ubehagelig oplevelse, hvilket det virkelig må være, at græde sig selv i søvn. Desuden sker der så meget i de små børns hoveder hele tiden, fysisk og psykisk udvikling og mange sanseoplevelser. Jeg kan godt forstå de nogle perioder har svært ved, at give slip på dagen og falde i søvn. Det har vi andre jo også, somme tider.

Det skal lige siges, at jeg IKKE har læst bogen, kun hørt om den...

Vi er så enige....

Knus fra Pia.

Anmeld

19. december 2008

Mormilla

Astrid P skriver:

Jeg kunne aldrig drømme om at ignorere mit barns behov for mad, drikke, tryghed eller noget som helst andet. Så nej, det behøver man ikke gøre for at bruge bogen konstruktivt.
Min datter græd i starten, men det var i rent og skært raseri over at jeg kunne finde på at gå ud af rummet når nu hun syntes det var hyggeligt at jeg sad hos hende! Jeg havde naturligvis sikret mig at hun ikke var hverken sulten, kold, varm, våd, bange, eller andet... Og jeg er sikker på at jeg som hendes mor kan kende forskel på om hun græder af vrede eller om hun er ulykkelig/bange.

Jeg siger ikke at du svigtet dit barn!!!
Ud fra det jeg har læst fra linket. Synes jeg ikke at det virker som om at den tager hensyn til barnets behov.

Anmeld

19. december 2008

Astrid P

Mormilla skriver:

Jeg siger ikke at du svigtet dit barn!!!
Ud fra det jeg har læst fra linket. Synes jeg ikke at det virker som om at den tager hensyn til barnets behov.

Det regnede jeg nu heller ikke med at du sagde, så jeg ville bare gøre opmærksom på at det behøver man ikke gøre.

Vedkommende som har skrevet denne anmeldelse af bogen er ikke vild med metoden, og det afspejler sig i den måde hun beskriver den på. Sådan er det jo altid med anmeldelser. Linket kommer fra en side som ser det at sove sammen med sine børn som det rigtige. Så er det jo klart at man skriver negativt om en bog som anbefaler at man lader børnene ligge alene og endda måske være kede af det.
Vi er forskellige i vores syn på børn og søvn, og der findes garanteret andre anmeldelser som skriver helt anderledes om bogen. Man læser og vurderer jo ud fra ens egen subjektive mening. Så jeg synes man skal vare sig for at mene alt for meget - både godt og skidt - om metoden før man selv har læst bogen og vurderet om der er noget deri man kan bruge - Det er så bare min mening!

Anmeld

19. december 2008

sundquist

Til jer der bruger bogens metoder - Har i læst linket der er lagt ind af trådstarter? Nogle gange kan det være godt at læse noget fornuftig kritik skrevet af fagfolk, således kan man bedre forholde sig til om man synes det er godt eller skidt.
Jeg er næsten færdig som dyreadfærdsterapeut og kender alt til operant betingning, som indlæringsmetoden kaldes her. Det drejer sig at straffe eller forstærke adfærd. Her straffer man i stor stil, barnets gråd. Når man straffer adfærd optræder denne mindre og mindre hyppigt. Derfor græder barnet mindre og mindre. Nu vil jeg ikke komme med en længere lektion om indlæringspsykologi, men læs linket
Generelt synes jeg, at vi alle skal huske at være kritiske når vi tager imod råd, både velmende råd fra væres omgangskreds men også fra nettet, bøger, fagfolk osv. Man skal ikke bare gøre det fordi en eller anden forfatter, læge eller lignende siger det...
Min veninde fik engang "råd" fra sin tandlæge om hvordan hun fysisk skulle nærmest ligge ovenpå sin søn og tvinge tandbørsten i munden på ham osv. Først og fremmest er det skide synd for drengen og jeg kan skisme godt forstå han forbinder tandbørstningen med noget forfærdeligt. "Rådet" har derfor ikke hjulpet en dyt. Hun bruger stadig denne teknik 2 år efter... Min pointe er bare, at hun faktisk ikke havde det godt med metoden, men når nu det var råd fra rn tandlæge, måtte det jo være rigtigt. Jeg vil mene, at der altid er en altenativ måde, at løse sig ud af problemerne uden straf, magt og lign. og de såkaldte fagfolk som ikke kan komme med en fornuftig idé som også tilgodeser barnets grænser, er ikke gode nok til deres fag, efter min mening

Anmeld

19. december 2008

sundquist

Astrid - Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at man skal passe på med sine udtalelser når man ikke har læst bogen, hvilket jeg ikke har så mine meninger er udelukkende basseret på hvad jeg har hørt om bogen og det er noget med at barnet skal græde længere og længere tid inden man går ind til det.
Men klart det vriker, for barnet giver jo op! Indlært hjælpeløshed. Det ses ofte hos dyr der er trænet meget med brug af straf.

Anmeld

19. december 2008

Mormilla

Astrid P skriver:

Det regnede jeg nu heller ikke med at du sagde, så jeg ville bare gøre opmærksom på at det behøver man ikke gøre.

Vedkommende som har skrevet denne anmeldelse af bogen er ikke vild med metoden, og det afspejler sig i den måde hun beskriver den på. Sådan er det jo altid med anmeldelser. Linket kommer fra en side som ser det at sove sammen med sine børn som det rigtige. Så er det jo klart at man skriver negativt om en bog som anbefaler at man lader børnene ligge alene og endda måske være kede af det.
Vi er forskellige i vores syn på børn og søvn, og der findes garanteret andre anmeldelser som skriver helt anderledes om bogen. Man læser og vurderer jo ud fra ens egen subjektive mening. Så jeg synes man skal vare sig for at mene alt for meget - både godt og skidt - om metoden før man selv har læst bogen og vurderet om der er noget deri man kan bruge - Det er så bare min mening!

Jeg ved at jeg ikke selv kan lade ham ligge og græde, har prøvet det!!!
Men jeg mener heller ikke at man skal sove sammen med sit barn!!! Et barn har godt af at sove for sig selv. Jeg mener os at det er godt for et barn at komme ind i nogen faste rytmer med en bog, en sang eller noget andet som virker...
Nu er jeg heldig og ha en barn som ligger sig til at sove med det samme han lander i sengen. Som sagt har jeg haft lidt problemer i starten, men det gik hurtigt over, ved at jeg ga ham en sut

Men som sagt så har vi jo delte meninger, og sådan skal det jo os være ellers ville verden være et kedeligt sted...
Men synes at man skal snakke pænt til hinanden. Ikke henvist til dig men synes at nogen ikke skriver pænt til hinanden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.