Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2008

Katjaro

Jeg har bogen - og jeg har læst den.

Vores datter var nemlig rigtig rigtig elendig til at falde i søvn selv. Og havde faktisk aldrig kunnet det.

Da hun var 6-8 måneder var vi desperate. Jeg købte bogen og jeg læste den, lige som jeg læste andre bøger om at få børn til at sove.

Og så lavede vi vores helt egen udgave af god nat og sov godt. Og nej vi fulgte slet ikke den med: 1 dag barnet skal græde så mange minutter før du går ind - 2. dag skal du vente så lang tid.

Vi brugte vores sunde fornuft - vi kan jo alle høre hvornår vores barn er utilfreds, hysterisk og sidst men ikke mindst ulykkelig.

Og ja - der blev grædt i de aftener - men ikke fordi hun var ulykkelig og følte sig svigtet. Hun var arrig var hun. Og hvem ville ikke være det - for nu mener de det sgu de skide forældre

Nogle vælger at klare deres børns manglende evne til at falde i søvn ved at ligge med dem i alt fra 10 minutter til 1 time - fint med mig - men det var en vej vi ikke ville ind på. Og barnet faldt forøvrigt slet ikke til ro af det - det inviterede i hendes øjne bare til endnu mere fest (tro mig ALT blev prøvet)

Så de der mener at vores brug af God nat og sov godt (som inspiration) - er at sidestille med at give vores børn en røvfuld - det må stå for deres regning. Så længe jeg kan se mig selv i spejlet og stå ved mine handlinger så er jeg tilfreds.

hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

lonemus

Jeg har svaret nej, jeg har aldrig haft behov for at købe en bog, for at kunne løse problemerne - og det kommer jeg heller aldrig til!

Lone

Anmeld

19. december 2008

Christinahr

PiaR skriver:

NEJ ALDRIG... Mener ikke det er vejen frem.. så nej ingen bog til mig...

mine tre børn har også haft dumme perioder, men det ved man jo heldigvis går over igen, så jeg har måtte bide i det "sure æble" og give mine børn den tid det tog for dem at finde ro igen og trykhed til at turde falde i søvn selv....

Tror ikke børn græder uden grund og jeg tror simpelthen ikke på at børn er så udspekuleret at de bevist nare deres forældre.. jeg tror børn græder af grund og denne grund kunnne være trykhed og nærhed .... - derfor ville jeg ALDRIG blive væk !!!

Jeg forstår godt bogen virker,(selvfølgelig gør den det) for hvis de får lov at skrige i flere dage, og man på den måde kan skære putte tiden ned til det halve og efter en uge har et barn der bare sover - så har barnet ene og alene givet op, klart de stopper med at græde for der er jo ingen der lytter til den eneste måde man kan udtrykke sig på når man er så lille.... Når man tænker på hvor meget så små børn suger til sig i deres første par leveår som de beabejder når de ligger under dynen så kan jeg godt forstå der ind imellem er meget gråd da ikke alle af dagens oplevelser er gode...

DETTE ER MIN HOLDNING OG MENING TIL DENNE METODE... - HUSK NU DET....

Knus Pia.

Helt enig.

Anmeld

19. december 2008

Mikkelmusen

Eva skriver:

Ligesom røvfulde også hjælper eller??

Flot og ekstrem voksen kommentar. Du lægger selv op til debat, men du behøver sgu ikke kaste med lort!

Det er sgu dårlig stil Eva!

Anmeld

19. december 2008

Balderson

Mikkelmusen skriver:

Flot og ekstrem voksen kommentar. Du lægger selv op til debat, men du behøver sgu ikke kaste med lort!

Det er sgu dårlig stil Eva!

Enig Mikkelmusen

Eva, der må du sku lige finde en bedre stil frem...

Anmeld

20. december 2008

Loggidut

OMG hvor er i sorte og hvide...det er godt nok vildt!

jeg begynder lige med at sige, nej jeg har ikke læst den, men ved hvad den handler om...den handler om den metode mine forældre har brugt, og som mine bedsteforældre har brugt...o.s.v....

og CHRIST jeg ville ønske jeg var så hård at kunne sige jeg aldrig har ladt mit barn skrige...men det kan jeg ikke...dem der kan er godt nok voldsom dygtige...

jeg vil lige begynde med at sige at jeg ikke tror på den her metode til helt små spædbørn, da små spædbørn er dybt afhængige af de voksne, men man er sgu naiv at tro at børn ikke bliver gennemtænkte...for det gør de, der kommer klart et mønster frem med tiden, hvor vi som forældre bliver testet...og så skal der altså sættes grænser...til jer der endnu ikke har født, eller som ikke har haft et skrigende barn, som skriger og skriger flere timer, selv om alt er prøvet...og man ved barnet har fået alt, vær sød ikke at udtal for meget om at i ved i ikke vil bruge den her metode...for i aner slet ikke hvad det vil sige!

jeg siger ikke man skal følge den her bog slavisk...men man skal da heller ikke under nogen omsændigheder blive ved med at være pauseklovn for sine børn... de forældre som bliver ved med at fjerne alle forhindringer for deres børn, og passe dem i hoved og bagdel har forresten også et navn, curlingforældre...og det er altså heller ikke en sund udvikling, skal jeg hilse jer at sige...

well, tilbage til emnet...hvad er det dog der er så galt ved at man fortæller sit barn at der er grænser (igen snakker jeg ikke om spædbørn), og hvad er der galt i at man som forældre er den der bestemmer hvad tid der er sengetid?

det er godt nok blevet voldsomt populært at have et barn hængende hos sig konstant!
Da min den ældste var lille, var metoden, kold tyrker ...det var det råd man fik af SP, og af alle ældre mødre, ikke at jeg ikke har givet mit barn omsorg, for det har jeg skam. Da min den mellemste var var lille, var det samme metode, man blev nærmest set ned på hvis man ikke overkom at sætte grænser...og da jeg så ventede Tiffanie, siger jordmoderen til mig om jeg havde tænkt over sovemetoder, og at det nu om dage var vældigt populært at lade ungerne sove hos sig, så de selv kunne drikke når de havde lyst, o.s.v...ja jeg var altså ved at kvebbe, for det ligger så langt fra min opdragelse...
Børn har deres egen seng, og skal sove og finde rutine...

der er simpelthen skudt sådan en ny sjov generation af mødre op, hvor alt handler om kun at omfavne sine børn, og sørge for at de aldrig stifter bekendskab med nogen former for at kan være alene, at kan forstå en grænse...og få lov at være sig selv...og den forstår jeg ikke, og kan ikke deltage i den.

jeg stemmer ikke, for der er ikke rigtigt nogle af svarene jeg kan bruge... men vil da gerne sige at jeg har brugt dele af det, den her form for soverutine handler om. Og dem som ikke har...ja jeg kan ikke rigtig forstå i kan være så...hmmm...omklamrende (måske ikke det helt rigtige ord, men i mangel af bedre....)

og Eva....ja den kommentar med røvfulden var dælme en undskyldning værdig...under bæltestedet!

Anmeld

20. december 2008

Diana...

Loggidut skriver:

OMG hvor er i sorte og hvide...det er godt nok vildt!

jeg begynder lige med at sige, nej jeg har ikke læst den, men ved hvad den handler om...den handler om den metode mine forældre har brugt, og som mine bedsteforældre har brugt...o.s.v....

og CHRIST jeg ville ønske jeg var så hård at kunne sige jeg aldrig har ladt mit barn skrige...men det kan jeg ikke...dem der kan er godt nok voldsom dygtige...

jeg vil lige begynde med at sige at jeg ikke tror på den her metode til helt små spædbørn, da små spædbørn er dybt afhængige af de voksne, men man er sgu naiv at tro at børn ikke bliver gennemtænkte...for det gør de, der kommer klart et mønster frem med tiden, hvor vi som forældre bliver testet...og så skal der altså sættes grænser...til jer der endnu ikke har født, eller som ikke har haft et skrigende barn, som skriger og skriger flere timer, selv om alt er prøvet...og man ved barnet har fået alt, vær sød ikke at udtal for meget om at i ved i ikke vil bruge den her metode...for i aner slet ikke hvad det vil sige!

jeg siger ikke man skal følge den her bog slavisk...men man skal da heller ikke under nogen omsændigheder blive ved med at være pauseklovn for sine børn... de forældre som bliver ved med at fjerne alle forhindringer for deres børn, og passe dem i hoved og bagdel har forresten også et navn, curlingforældre...og det er altså heller ikke en sund udvikling, skal jeg hilse jer at sige...

well, tilbage til emnet...hvad er det dog der er så galt ved at man fortæller sit barn at der er grænser (igen snakker jeg ikke om spædbørn), og hvad er der galt i at man som forældre er den der bestemmer hvad tid der er sengetid?

det er godt nok blevet voldsomt populært at have et barn hængende hos sig konstant!
Da min den ældste var lille, var metoden, kold tyrker ...det var det råd man fik af SP, og af alle ældre mødre, ikke at jeg ikke har givet mit barn omsorg, for det har jeg skam. Da min den mellemste var var lille, var det samme metode, man blev nærmest set ned på hvis man ikke overkom at sætte grænser...og da jeg så ventede Tiffanie, siger jordmoderen til mig om jeg havde tænkt over sovemetoder, og at det nu om dage var vældigt populært at lade ungerne sove hos sig, så de selv kunne drikke når de havde lyst, o.s.v...ja jeg var altså ved at kvebbe, for det ligger så langt fra min opdragelse...
Børn har deres egen seng, og skal sove og finde rutine...

der er simpelthen skudt sådan en ny sjov generation af mødre op, hvor alt handler om kun at omfavne sine børn, og sørge for at de aldrig stifter bekendskab med nogen former for at kan være alene, at kan forstå en grænse...og få lov at være sig selv...og den forstår jeg ikke, og kan ikke deltage i den.

jeg stemmer ikke, for der er ikke rigtigt nogle af svarene jeg kan bruge... men vil da gerne sige at jeg har brugt dele af det, den her form for soverutine handler om. Og dem som ikke har...ja jeg kan ikke rigtig forstå i kan være så...hmmm...omklamrende (måske ikke det helt rigtige ord, men i mangel af bedre....)

og Eva....ja den kommentar med røvfulden var dælme en undskyldning værdig...under bæltestedet!

Altså bare fordi vi ikke har født endnu el prøver at blive gravide osv. så betyder det da ikke at vi ikke har en mening om det, alle ha deres meninger og det skal vi da ha lov til at skrive, at den mening så MÅSKE ændre sig når vi har født jamen sådan er det jo så bare, men vi har da ret til at have vores meninger os... os selv om du siger at det ved vi ikke noget om, har vi da stadig vores mening om det.

Anmeld

20. december 2008

Pia

Hvis man nu som jeg har læst hele bogen, så får man det gode overblik af den bog.
Den ligger altså ikke op til at man skal lade sin barn græde i et væk og at man skal ignorer mad behov osv..
For fanden folkens vi er sku da mødre ikke uhyre..

Men som en anden også skrev så kan jeg så udemærket høre om mit barn græder fordi hun virkelig har brug for mig eller om det bare er fordi hun er bund hysterisk..

Jeg er absolut ikke for det med og sove med barnet, men det er oså fordi jeg slet ikke selv får lukket et øje når jeg har hende i sengen..

Jeg nægte og tro på at den bog fik lov til og blive solgt og udgivet hvis den virkelig lage op til omsorgs svigt og alle de andre ting i nu får det til og lyde som om...

Men når i ikke har læst bogen, men kun linket som står først i denne debat, ja så kan jeg da godt forstå i stejler..
Og så er det lige netop at man skal passe på med og dømme folk og deres handlinger..

Og nej det er sku ikke an afstraffelese metode man bruger..
Det er et spørgsmål om at man som forældre sætter grænser..
Og det skal gøres ved såvel børn som dyr hvis vi nu lige skal bruge den sammenligning...

Pia.

Anmeld

20. december 2008

Smølf

Vi har brugt metoden herhjemme og den virkede super godt.
Selv var jeg først imod teknikken ud fra det rygte bogen havde, men så læste jeg bogen og fik en anden mening.

I øvrigt havde jeg først læst bogen "sov igennem uden gråd", og det var sgu noget værre bras for at sige det mildt!

Sebastian græd noget den første aften, men det var fordi han var tosset over, at det ikke foregik efter hans hoved...
Og som de andre, der har brugt metoden skriver, så har der altså ikke været tale om omsorgssvigt. Jeg har endnu ikke mødt en, som har prøvet metoden og sagt, at det var simpelthen for ondt at gøre mod barnet. Det er som regel kun dem, som har hørt om metoden og måske læst en smule af bogen, der er mest fordømmende.

Jeg synes man svigter barnet mere, hvis man ikke lærer barnet gode sovevaner... Det er i de første år at man lærer børn en god søvnrytme.

Så jeg har stemt JA

KH smølf -med et fuldt ud harmonisk og tillidsfuldt barn, som altså ikke har taget skade af at være ked af det en aften eller to

Anmeld

20. december 2008

Loggidut

Diana/Claus skriver:

Altså bare fordi vi ikke har født endnu el prøver at blive gravide osv. så betyder det da ikke at vi ikke har en mening om det, alle ha deres meninger og det skal vi da ha lov til at skrive, at den mening så MÅSKE ændre sig når vi har født jamen sådan er det jo så bare, men vi har da ret til at have vores meninger os... os selv om du siger at det ved vi ikke noget om, har vi da stadig vores mening om det.

helt enig med dig...men som jeg skrev synes jeg bare i skal tænke over ikke at være for sikre på de metoder i lige nu er overbevist om i aldrig vil bruge...for situationen er virkelig anderledes når man for 5 nat sidder med et skrigende barn, som intet vil, andet end at lege...

jeg nedgør ikke nogen, og jeg siger ikke at i ikke må have jeres mening, jeg siger bare, at før man har prøvet den oplevelse, så ved man virkelig ikke hvor desperat man kan blive for bare at få en smule søvn!

alle har vi vores meninger.....selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.