OMG hvor er i sorte og hvide...det er godt nok vildt!
jeg begynder lige med at sige, nej jeg har ikke læst den, men ved hvad den handler om...den handler om den metode mine forældre har brugt, og som mine bedsteforældre har brugt...o.s.v....
og CHRIST jeg ville ønske jeg var så hård at kunne sige jeg aldrig har ladt mit barn skrige...men det kan jeg ikke...dem der kan er godt nok voldsom dygtige...
jeg vil lige begynde med at sige at jeg ikke tror på den her metode til helt små spædbørn, da små spædbørn er dybt afhængige af de voksne, men man er sgu naiv at tro at børn ikke bliver gennemtænkte...for det gør de, der kommer klart et mønster frem med tiden, hvor vi som forældre bliver testet...og så skal der altså sættes grænser...til jer der endnu ikke har født, eller som ikke har haft et skrigende barn, som skriger og skriger flere timer, selv om alt er prøvet...og man ved barnet har fået alt, vær sød ikke at udtal for meget om at i ved i ikke vil bruge den her metode...for i aner slet ikke hvad det vil sige!
jeg siger ikke man skal følge den her bog slavisk...men man skal da heller ikke under nogen omsændigheder blive ved med at være pauseklovn for sine børn... de forældre som bliver ved med at fjerne alle forhindringer for deres børn, og passe dem i hoved og bagdel har forresten også et navn, curlingforældre...og det er altså heller ikke en sund udvikling, skal jeg hilse jer at sige...
well, tilbage til emnet...hvad er det dog der er så galt ved at man fortæller sit barn at der er grænser (igen snakker jeg ikke om spædbørn), og hvad er der galt i at man som forældre er den der bestemmer hvad tid der er sengetid?
det er godt nok blevet voldsomt populært at have et barn hængende hos sig konstant!
Da min den ældste var lille, var metoden, kold tyrker ...det var det råd man fik af SP, og af alle ældre mødre, ikke at jeg ikke har givet mit barn omsorg, for det har jeg skam. Da min den mellemste var var lille, var det samme metode, man blev nærmest set ned på hvis man ikke overkom at sætte grænser...og da jeg så ventede Tiffanie, siger jordmoderen til mig om jeg havde tænkt over sovemetoder, og at det nu om dage var vældigt populært at lade ungerne sove hos sig, så de selv kunne drikke når de havde lyst, o.s.v...ja jeg var altså ved at kvebbe, for det ligger så langt fra min opdragelse...
Børn har deres egen seng, og skal sove og finde rutine...
der er simpelthen skudt sådan en ny sjov generation af mødre op, hvor alt handler om kun at omfavne sine børn, og sørge for at de aldrig stifter bekendskab med nogen former for at kan være alene, at kan forstå en grænse...og få lov at være sig selv...og den forstår jeg ikke, og kan ikke deltage i den.
jeg stemmer ikke, for der er ikke rigtigt nogle af svarene jeg kan bruge... men vil da gerne sige at jeg har brugt dele af det, den her form for soverutine handler om. Og dem som ikke har...ja jeg kan ikke rigtig forstå i kan være så...hmmm...omklamrende (måske ikke det helt rigtige ord, men i mangel af bedre....)
og Eva....ja den kommentar med røvfulden var dælme en undskyldning værdig...under bæltestedet!
Anmeld