Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2008

Astrid P

Yes, jeg er en af de onde og ufølsomme mødre der har brugt nogle af bogens metoder!

Vi var kommet ind i en latterligt dårlig rytme med et ulykkeligt barn der hver aften var 1½-2 timer om at falde i søvn, og INTET hjalp. Så i ren og skær afmagt læste jeg bogen og prøvede. 3 dage senere tog det kun 7 minutter før hun sov, ingen gråd overhovedet! Siden da har hun været rigtig god til at falde i søvn selv, helt uden at være ked af det, for hun ved jo at jeg er der hvis hun har brug for mig!

Indtil jeg selv prøvede bogens metode var jeg meget imod den. Jeg syntes det nærmede sig svigt at lade barnet græde sig i søvn, men jeg ændrede mening. Det var det mit barn havde brug for, og jeg er lykkelig for at det virkede for os.

Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

Pia

Astrid P skriver:

Yes, jeg er en af de onde og ufølsomme mødre der har brugt nogle af bogens metoder!

Vi var kommet ind i en latterligt dårlig rytme med et ulykkeligt barn der hver aften var 1½-2 timer om at falde i søvn, og INTET hjalp. Så i ren og skær afmagt læste jeg bogen og prøvede. 3 dage senere tog det kun 7 minutter før hun sov, ingen gråd overhovedet! Siden da har hun været rigtig god til at falde i søvn selv, helt uden at være ked af det, for hun ved jo at jeg er der hvis hun har brug for mig!

Indtil jeg selv prøvede bogens metode var jeg meget imod den. Jeg syntes det nærmede sig svigt at lade barnet græde sig i søvn, men jeg ændrede mening. Det var det mit barn havde brug for, og jeg er lykkelig for at det virkede for os.

Astrid

Din historie er præcis som vores.
Og Lærke falder også i søvn uden problemer nu ..
Og hun er heller aldrig ked af det , netop fordi hun ved jeg er der for hende, når hun har brug for mig..

Knus Pia.

Anmeld

19. december 2008

Pia.

NEJ ALDRIG... Mener ikke det er vejen frem.. så nej ingen bog til mig...

mine tre børn har også haft dumme perioder, men det ved man jo heldigvis går over igen, så jeg har måtte bide i det "sure æble" og give mine børn den tid det tog for dem at finde ro igen og trykhed til at turde falde i søvn selv....

Tror ikke børn græder uden grund og jeg tror simpelthen ikke på at børn er så udspekuleret at de bevist nare deres forældre.. jeg tror børn græder af grund og denne grund kunnne være trykhed og nærhed .... - derfor ville jeg ALDRIG blive væk !!!

Jeg forstår godt bogen virker,(selvfølgelig gør den det) for hvis de får lov at skrige i flere dage, og man på den måde kan skære putte tiden ned til det halve og efter en uge har et barn der bare sover - så har barnet ene og alene givet op, klart de stopper med at græde for der er jo ingen der lytter til den eneste måde man kan udtrykke sig på når man er så lille.... Når man tænker på hvor meget så små børn suger til sig i deres første par leveår som de beabejder når de ligger under dynen så kan jeg godt forstå der ind imellem er meget gråd da ikke alle af dagens oplevelser er gode...

DETTE ER MIN HOLDNING OG MENING TIL DENNE METODE... - HUSK NU DET....

Knus Pia.

Anmeld

19. december 2008

Stumpen

Måske..

Nu har vi aldrig haft problemer med Mathilde, og ved heller ikke om bogen som sådan tiltaler mig.. Men spørg igen, når jeg står i en situation, hvor jeg bedre kan snakke med om det...
Qnus Anja

Anmeld

19. december 2008

Becks

Er SÅ enig med dig PiaR- Tror jeg
Har ikke selv børn, så kan jo ikke sige det med sikkerhed, men jeg TROR ikke, jeg kunne bære i mit hjerte, at mit lille pus skulle lægge der og græde sig selv i søvn hver nat, til det opgiver.. Hvis det græder, prøver det jo og fortælle én noget, og det kan man da ikke ignorere...

Jeg skal ikke blande mig i, om andre bruger bogens metoder, men jeg tror selv, at jeg ville tage den kamp, om det så tog 4 ugers traven frem og tilbage til værelset - Man ved jo at det stopper igen, når barnet er trygt...

Knus

Anmeld

19. december 2008

fam.4xc

nej det ku vi ik.... vi lægger sammen med pigerne i de 10 min det taget før de sover.... og de sover i vores seng... det er der sikkert også nogen der har flere meninger om

Anmeld

19. december 2008

wamse

Nej ville ikke bruge den og har ikke brugt den.

Anmeld

19. december 2008

BellaT

NEJ!
Så længe vi taler om børn under 1 år ihvertfald. Jeg får ondt i maven af vedvarende spædbarnsgråd. Kan slet ikke have det. Men der er forskel på små spædbørn og børn fra 1½ - 2 år. Spædbørn er ikke udspekulerede. Jeg tror ikke på det..
Min egen dreng har altid været meget puttesyg og det blev bare accepteret, at han havde brug for at falde i søvn hos os og sove hos os. I en alder af 14 mdr. rykkede han ind på eget værelse og der har ingen problemer været ved det.

Men jeg kan så også godt forstå at nogle familier med mere end 1 barn er nødsaget til at bruge metoden. Udmattede og ødelagte forældre er bare slet ikke godt for børn.

Helle...

Anmeld

19. december 2008

Mormilla

Hvad jeg kan læse mig frem til fra linket. Så står der at man skal ignorere barnets behov for bla. mad...
Så jeg vil ikke læse denne bog!!!

Anmeld

19. december 2008

Janep

lige nu er jeg faktisk en af de ubarhjertige og forfærdelige mødre der lader mit barn græde sig i søvn.
Det er forfærdeligt og der skær i hjertet hver gang hun skal sove. Men der er ikke andet at gøre.
Vi er kun i gang på 2 dag og det blir da bedre og bedre.

JEg har også selv været MEGET imod metoden, men der er jo forskel på børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.