Bogen "Godnat og sov godt"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2008

Lise

Tjan: Godt skrevet!

Jeg har ikke læst bogen. Men jeg har en tryg og glad dreng, der er elendig til at falde i søvn selv og sove om natten. Måske min egen fejl, men han er den første og kom ikke med brugsanvisning... Men jeg har gjort flere forsøg på at få ham til at sove i sin egen seng om aftenen uden gråd. Mest har jeg gjort, som jeg mener at der står i bogen; putte roligt, slukke lys, godnat - og så forlade rummet... og så skriger knægten. Er gået tilbage hvert andet, tredje, fjerde, syvende etc. minut og lagt ham ned og sagt godnat og forladt rummet...og det har virket... men så har vi haft en masse forstyrrelser med sygdom mv, som har gjort at han er kommet ud af rytmen igen. Men så gør jeg det forfra. Og lige for tiden (7-9-13) lægger jeg ham, siger godnat og går - og han lægger sig til at sove uden en lyd.

Hvis man har et barn med hvilket der aldrig har været problemer mht. at sove, så kan jeg måske godt forstå at man synes det er noget værre noget med diverse teknikker. Men jeg kender MIN søn (1½ år gammel), kan høre hvornår han er hys eller ked, og jeg har en ret god fornemmelse for hvornår han er sulten/mæt, tør/våd mv, så når jeg mener at han har det fint, er mæt, træt og skal sove - og han så stiller sig til at skrige, så får han sgu lov til det. Men jeg går da ind til ham med jævne mellemrum, så han ved at jeg er der for ham - vil jo ikke have at han skal være utryg. Men han skal sgu vide at det er MIG der bestemmer.

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2008

dragereden

Kunne ikke finde på at bruge den metode, tryghed er meget vigtigere for mig, det er vigtigt at mine unger altid ved at jeg vil være hos dem når de er kede af det.
Vil I stedet anbefale bogen: "Sov igennem uden gråd". Det er et super alternativ, metoden er lidt mere besværlig og tidskrævende.. men virker. Og er meget bedre for både barn og mor.
Syntes bare jeg vil gøre opmærksom på at der findes alternativer!!!!!

Anmeld

25. december 2008

Smølf

dragereden skriver:

Kunne ikke finde på at bruge den metode, tryghed er meget vigtigere for mig, det er vigtigt at mine unger altid ved at jeg vil være hos dem når de er kede af det.
Vil I stedet anbefale bogen: "Sov igennem uden gråd". Det er et super alternativ, metoden er lidt mere besværlig og tidskrævende.. men virker. Og er meget bedre for både barn og mor.
Syntes bare jeg vil gøre opmærksom på at der findes alternativer!!!!!

Hej Dragerede.

Sjovt du skriver det med "sov igennem uden gråd". Jeg læste den også inden godnat og sov godt -netop fordi jeg af rygte havde hørt dårlig om godnat og sov godt. Jeg syntes slet ikke, at jeg kunne identificere mig med forfatteren og de damer, der giver eksempler i bogen. Bl.a det eksempel, hvor hun skriver ned, hvordan en nat forløber... 12mdr. gammelt barn -8 (!) natamninger!
Jeg var færdig med amning, da min søn var 8 mdr og han havde ikke ammet hos mig om natten siden han var 6mdr. Så det var svært at finde lighedstegn med de problemstillinger, der var i bogen og de problemer vi havde herhjemme.
Jeg synes godt man kunne fornemme, at bogen var skrevet af en englænder og at familiestrukturen for dem ,der giver eksempler er meget anderledes end herhjemme.
Jeg prøvede også at følge det med skemaerne, men det virkede slet ikke herhjemme. Så vi prøvede godnat og sov godt, og den virkede rigtig godt.
Det med tryghed, bliver der også lagt vægt på i godnat og sov godt metoden i øvrigt. Men det vigtigste er vel, at man finder den metode, der virker for ens barn... For det er jo super vigtigt, at få gode sovevaner.

KH Neta

Anmeld

3. november 2009

Mama84

Mormilla skriver:

Hvad jeg kan læse mig frem til fra linket. Så står der at man skal ignorere barnets behov for bla. mad...
Så jeg vil ikke læse denne bog!!!

"- | 19. december 2008, kl. 19:34

Nej...

Kender den kun af omtale og hvad man kan læse sig til...

Men nej, ikke en metode jeg vil tage i brug.. "

Hvordan kan man have en mening om en bog man aldrig har læst?

jeg kan da ikke bedømme jer fra jeres udsende og jeres rygter.

jeg har også været imod metoden.. jeg har synes at den er for koldt til mig.. men da vores familieliv og overskud er ikke længere den samme fordi vores barn begynde at vågne op tusind gange om natten.. så læser jeg den.. og jeg synes ikke at den er koldt som jeg har hørt om eller hørt rygter om.. jeg ville hellere have overskud til ham om dagen, hvor jeg kan går en tur sammen med ham, læs en børnebøger til ham, synge en sang til ham, lave mad sammen med ham, være til stede for ham og alt muligt andet.. istedet for at bruge alle mine energi om natten for at for min barn til at sove.. vi er jo rollemodeller for vores børn.. jeg har haft det helt vildt dårligt over at jeg ikke har overskud til ham.. da vi aldrig sover om natten.. jeg bliver nemt irritteret over ham.. og vores forhold til min kæreste(barnet far) går ikke så godt længere.. fordi vi har haft alt for mange måneders søvnunderskud.. så jeg har brugt metoden. det er lidt hård den første dag.. men jeg kender min dreng så godt at jeg kan skilne imellen og han er ked af det eller vil bare have sin vijle.. når han nu skriger så højt. nu er vi familie igen der har overskud til næsten alt aktivitet til ham om dagen.. og jeg synes at han er også blive meget gladere dreng efter det.. jeg turde ikke at tænke på hvis vi ikke har lært ham at sove hvordan vi lever idag... så være sød at lade være med at fordomme om noget som i ikke rigtigt kende.

Kærligt hilsen

mor til en glad, charmerende og veltilfreds dreng.. som slet ikke mangler omsorg, nærhed og er slet ikke traumatiseret af godnat og sov godt metoden

Anmeld

3. november 2009

Bondepigen

agnieszka skriver:

nej..og forstår altså ikke hvorfor folk bliver ved at købe alt mulige bøger om opdragelse(staves) af barn..hver eneste barn er unik..ingen siger at hver eneste ung vil udvikle sig ligesom i bog..det skaber rigtigt meget utryg hos mange møder synes jeg for hvis nogen steder står det at fx når barnet er 3mdr så skal den dit og dat kan barn det ikke så går forældre fuldstændig i panik...

Enig!!!

Anmeld

3. november 2009

Bondepigen

Jeg har svaret at jeg ikke kan finde på at opdrage mine børn på den måde. Jeg ønsker at mine børn skal føle sig trygge!!!!

Anmeld

12. oktober 2010

CamillaT89

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge metoden. Jeg har ikke læst bogen, men enhver person, der kender bare en lille smule til psykologi, kan se logikken i linket, der er henvist til af trådstarter.

Og passivt omsorgssvigt ér, når man ikke reagerer på barnets gråd(behov), etc.

Anmeld

12. oktober 2010

Malthesmoar

Jeanne skriver:

Helt enig. Jeg var rigtig glad for den. Og vi havde meget brug for den, for vi var kommet ind i en meget dårlig rytme. Hvis/når der kommer en lille mere, vil jeg med glæde bruge den igen.

Super god & morsom bog

Har læst lidt i den, dog ikke hele bogen

Anmeld

12. oktober 2010

LR85

malou skriver:

Kender den ikke... har læst linket... men uanset hvad... kunne jeg ALDRIG lade mit elskede barn ligge og græde, skrige sig i søvn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mit hjerte græder bare ved tanken.
knus Malou

Lige mine ord.

Synes bogen er helt forfærdelig og jeg blev nærmest helt ked af at læse den.

De ting keg endelig kunne bruge, kunne man sgu godt selv tænke sig lidt til, fx a give barnet tryghed og selv vise dem a man ved hvad man gør og alt det.

Mit eneste ord er: sindsyg bog der vil lade vores børn kaste op i ren frustration, og vi skal bare lade som ingenting.

Anmeld

12. oktober 2010

LR85

ct skriver:

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge metoden. Jeg har ikke læst bogen, men enhver person, der kender bare en lille smule til psykologi, kan se logikken i linket, der er henvist til af trådstarter.

Og passivt omsorgssvigt ér, når man ikke reagerer på barnets gråd(behov), etc.

Godt skrevet... Det er en hjereteløs bog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.