Tjan: Godt skrevet!
Jeg har ikke læst bogen. Men jeg har en tryg og glad dreng, der er elendig til at falde i søvn selv og sove om natten. Måske min egen fejl, men han er den første og kom ikke med brugsanvisning... Men jeg har gjort flere forsøg på at få ham til at sove i sin egen seng om aftenen uden gråd. Mest har jeg gjort, som jeg mener at der står i bogen; putte roligt, slukke lys, godnat - og så forlade rummet... og så skriger knægten. Er gået tilbage hvert andet, tredje, fjerde, syvende etc. minut og lagt ham ned og sagt godnat og forladt rummet...og det har virket... men så har vi haft en masse forstyrrelser med sygdom mv, som har gjort at han er kommet ud af rytmen igen. Men så gør jeg det forfra. Og lige for tiden (7-9-13) lægger jeg ham, siger godnat og går - og han lægger sig til at sove uden en lyd.
Hvis man har et barn med hvilket der aldrig har været problemer mht. at sove, så kan jeg måske godt forstå at man synes det er noget værre noget med diverse teknikker. Men jeg kender MIN søn (1½ år gammel), kan høre hvornår han er hys eller ked, og jeg har en ret god fornemmelse for hvornår han er sulten/mæt, tør/våd mv, så når jeg mener at han har det fint, er mæt, træt og skal sove - og han så stiller sig til at skrige, så får han sgu lov til det. Men jeg går da ind til ham med jævne mellemrum, så han ved at jeg er der for ham - vil jo ikke have at han skal være utryg. Men han skal sgu vide at det er MIG der bestemmer.
Lise
Anmeld