SussieThyssen skriver:
Ud fra denne artikel:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41788383:meget-få-fødes-med-downs-syndrom.html
Hvad er jeres holdning til at føde et barn med Downs?
Ville I få det fjernet?
Hvordan har I det med etiken omkring forstersortering?
Hvad mener I om forskerens holdning?
Hold nu en god og sober debat, ikke noget med bebrejdelser for og imod, alle har ret til deres mening og ingens mening er bedre end andres...husk det!
For mit eget vedkommende ville jeg aldrig kunne få fjernet et barn med Downs, af den simple grund, at jeg har arbejdet med dem og kender til deres tilstand, og som forskeren i artiklen, så ser jeg dem som et rigt tilskud til en verden hvor alt helst skal placeres i perfekt tilstand på hylder og i skuffer, og Downs-mennesker passer ikke ind i den perfektionistiske verden.
De er små mirakler, fulde af overraskelser, ofte morsomme i deres umiddelbarhed, forbløffende i deres anderledes reaktionsmønstre og...lige ud af landevejen uden hæmninger.
De ser ikke på i morgen, men lever i nuet.
Når de er glade, er de glade, når de er sure, er de sure.
Ja, de kræver en anderledes tilgang til livet, en anderledes opdragelse..træning, meget arbejde og ofte skal de også igennem operationer og medicinsk behandling, fordi de bl.a. ofte er født med dårligt hjerte, men...når det så er ordnet, så har man en lille sjæl fyldt med ubegrænset kærlighed og 100% ægte, glade, lattermilde og små mirakler, der åbner ens øjne for glæden i livet.
At tage livet fra sådan et barn, er for mig at kassere en skattekiste, hvor man ikke gider se på indholdet, blot fordi kisten i sig selv ikke er perfekt.

Kærligst
Sussie
Så flot skrevet
og jeg er helt igennem enig med dig 
Jeg har selv en søster, der dog ikke har downs, men er udviklingshæmmet. I manges øjne er hun sikkert ikke perfekt, men for mig er hun perfekt. Jeg synes det er en gave at have hende som storesøster. Hver gang vi ses får jeg altid at vide, hvor meget hun elsker mig. Jeg får altid knus og kram af hende, og hun viser på alle tænklige måder at hun elsker mig. Jeg ville ikke have ønsket hende anderledes...jeg elsker hende for den hun er, og hun har et rigtig godt liv. Rent mentalt er hun som et barn på 4-5 år, men på andre punkter er hun godt med. Hun har aldrig lært at læse, skrive og regne....men praktiske ting, er hun ret god til. Hun gør selv rent, vasker sit tøj, tager bad osv.
til næste forår flytter hun hen i et nyt bofællesskab, og det glæder hun sig rigtig meget til. Det bliver lavet sådan at de er mere beskyttet, så de kan føle sig 100 % trygge. Det gode ved det, er det fællesskab de får sammen.
Hvis jeg skulle have set min søster som en abort, ville jeg blive meget ked af det. Tænk på alt det jeg ville have mistet. Jeg tror ret ofte at folk fokuserer på det de ikke kan, fremfor det de jo kan. Og det er jo egentlig ret sørgeligt. Mennesker med downs er nogle unikke mennesker med nogle særlige egenskaber. Somregel fyldt med kærlighed, omfavnelse og livsglæde.