SussieThyssen skriver:
Ud fra denne artikel:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41788383:meget-få-fødes-med-downs-syndrom.html
Hvad er jeres holdning til at føde et barn med Downs?
Ville I få det fjernet?
Hvordan har I det med etiken omkring forstersortering?
Hvad mener I om forskerens holdning?
Hold nu en god og sober debat, ikke noget med bebrejdelser for og imod, alle har ret til deres mening og ingens mening er bedre end andres...husk det!
For mit eget vedkommende ville jeg aldrig kunne få fjernet et barn med Downs, af den simple grund, at jeg har arbejdet med dem og kender til deres tilstand, og som forskeren i artiklen, så ser jeg dem som et rigt tilskud til en verden hvor alt helst skal placeres i perfekt tilstand på hylder og i skuffer, og Downs-mennesker passer ikke ind i den perfektionistiske verden.
De er små mirakler, fulde af overraskelser, ofte morsomme i deres umiddelbarhed, forbløffende i deres anderledes reaktionsmønstre og...lige ud af landevejen uden hæmninger.
De ser ikke på i morgen, men lever i nuet.
Når de er glade, er de glade, når de er sure, er de sure.
Ja, de kræver en anderledes tilgang til livet, en anderledes opdragelse..træning, meget arbejde og ofte skal de også igennem operationer og medicinsk behandling, fordi de bl.a. ofte er født med dårligt hjerte, men...når det så er ordnet, så har man en lille sjæl fyldt med ubegrænset kærlighed og 100% ægte, glade, lattermilde og små mirakler, der åbner ens øjne for glæden i livet.
At tage livet fra sådan et barn, er for mig at kassere en skattekiste, hvor man ikke gider se på indholdet, blot fordi kisten i sig selv ikke er perfekt.

Kærligst
Sussie
Jeg ville have skrevet det samme som dig, du gør det bare så meget bedre..
Jeg har en dreng med downs tæt på og han er noget af det skønneste i denne verden...
Meeeen.... Jeg er ikke sikker på jeg selv ville have kræfterne til at skulle opdrage og passe på sådan et lille menneske, der kræver så meget... Meeeen... Jeg er heller ikke sikker på jeg ville kunne få en abort, bare for at "sortere" fra... Jeg synes/føler, der skal være alvorlig sygdom involveret for at abortere et barn...
Men det er nok det sværeste spørgsmål af alle, hvad man ville gøre og jeg tror simpelthen ikke jeg kan tage stilling til det, før jeg en dag står og SKAL tage en beslutning...
(jeg har ikke læst tråden)