Børn med Downs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Vial

SussieThyssen skriver:

Underholdningsværdi???

Som du selv skriver

så ser jeg dem som et rigt tilskud til en verden hvor alt helst skal placeres i perfekt tilstand på hylder og i skuffer, og Downs-mennesker passer ikke ind i den perfektionistiske verden.<>De er små mirakler, fulde af overraskelser, ofte morsomme i deres umiddelbarhed, forbløffende i deres anderledes reaktionsmønstre og...lige ud af landevejen uden hæmninger.

Det er jo underholdende at være vidne til :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Som du selv skriver

så ser jeg dem som et rigt tilskud til en verden hvor alt helst skal placeres i perfekt tilstand på hylder og i skuffer, og Downs-mennesker passer ikke ind i den perfektionistiske verden.<>De er små mirakler, fulde af overraskelser, ofte morsomme i deres umiddelbarhed, forbløffende i deres anderledes reaktionsmønstre og...lige ud af landevejen uden hæmninger.

Det er jo underholdende at være vidne til :-)

Ohhh skulle bare lige finde ud af hvad du mente..for det lød lidt som du betragtede dem som en ren cirkusunderholdning..og det er jo ikke det jeg mente

Anmeld

21. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Du kan være stolt af dine børn  de lærer at der er forskelligheder hos folk og at det er ok at være anderledes, at man skal respektere folk for det de er.

mennesker med et handicap eller flere handicaps, kan sagtens få et godt liv. De kan udtrykke sig på deres helt egen måde. Når din datter f.eks. smiler til jer, så fortæller hun på hendes egen måde at hun har det godt. Nu ved jeg ikke om din datter har fået et sprog? Min søster har et sprog, dog med udtalefejl, men hvis hun snakker stille og roligt, kan man godt forstå hende.

Tro mig...jeg har heller ikke sådan lige glemt dig.....jeg tror faktisk du var en af de første jeg snakkede med på nettet i sin tid  og jeg har altid respekteret dig for din evne til at stå ved din mening og ikke lade folk træde på dig. Bliv ved med det  Du er i hvert fald en, man ikke sådan lige glemmer igen  nå nok ros...ellers bliver du rød i bægeret

men din datter...jeg ved hun er en skøn pige, og som voksen skal hun helt sikkert også få et godt liv. Med den rette hjælp og de rette værktøjer, så er man godt på vej.

Vidste du allerede under graviditeten, at hun fejlede noget?

Jeg er rød i knolden nu LOL tak

Jeg kunne mærke det under fødslen , sagde til dem at fik de hende ud leven ville hun være handicappet , men der gik 6 mdr før proffere gav mig ret........

Anmeld

21. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

Jeg er rød i knolden nu LOL tak

Jeg kunne mærke det under fødslen , sagde til dem at fik de hende ud leven ville hun være handicappet , men der gik 6 mdr før proffere gav mig ret........

Jeg tror det er det der moderinstinkt der kom op i dig....nogen gange kan man bare fornemme, hvis der er noget galt

Det er selvfølgelig et større arbejde for jer, men hvis der er nogen der kan klare opgaven, så er det dig

Anmeld

21. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Jeg tror det er det der moderinstinkt der kom op i dig....nogen gange kan man bare fornemme, hvis der er noget galt

Det er selvfølgelig et større arbejde for jer, men hvis der er nogen der kan klare opgaven, så er det dig

tak

Men jeg gør ikke mere end hvad andre ville . man tror ikke man kan klare det før man står i dette ..

Anmeld

21. juli 2011

marloutti

SussieThyssen skriver:

Ud fra denne artikel:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41788383:meget-få-fødes-med-downs-syndrom.html

Hvad er jeres holdning til at føde et barn med Downs?
Ville I få det fjernet?
Hvordan har I det med etiken omkring forstersortering?
Hvad mener I om forskerens holdning?

Hold nu en god og sober debat, ikke noget med bebrejdelser for og imod, alle har ret til deres mening og ingens mening er bedre end andres...husk det!

For mit eget vedkommende ville jeg aldrig kunne få fjernet et barn med Downs, af den simple grund, at jeg har arbejdet med dem og kender til deres tilstand, og som forskeren i artiklen, så ser jeg dem som et rigt tilskud til en verden hvor alt helst skal placeres i perfekt tilstand på hylder og i skuffer, og Downs-mennesker passer ikke ind i den perfektionistiske verden.
De er små mirakler, fulde af overraskelser, ofte morsomme i deres umiddelbarhed, forbløffende i deres anderledes reaktionsmønstre og...lige ud af landevejen uden hæmninger.
De ser ikke på i morgen, men lever i nuet.
Når de er glade, er de glade, når de er sure, er de sure.

Ja, de kræver en anderledes tilgang til livet, en anderledes opdragelse..træning, meget arbejde og ofte skal de også igennem operationer og medicinsk behandling, fordi de bl.a. ofte er født med dårligt hjerte, men...når det så er ordnet, så har man en lille sjæl fyldt med ubegrænset kærlighed og 100% ægte, glade, lattermilde og små mirakler, der åbner ens øjne for glæden i livet.
At tage livet fra sådan et barn, er for mig at kassere en skattekiste, hvor man ikke gider se på indholdet, blot fordi kisten i sig selv ikke er perfekt.

Kærligst
Sussie

Jeg ville have skrevet det samme som dig, du gør det bare så meget bedre..  Jeg har en dreng med downs tæt på og han er noget af det skønneste i denne verden...

Meeeen.... Jeg er ikke sikker på jeg selv ville have kræfterne til at skulle opdrage og passe på sådan et lille menneske, der kræver så meget... Meeeen... Jeg er heller ikke sikker på jeg ville kunne få en abort, bare for at "sortere" fra... Jeg synes/føler, der skal være alvorlig sygdom involveret for at abortere et barn...

Men det er nok det sværeste spørgsmål af alle, hvad man ville gøre og jeg tror simpelthen ikke jeg kan tage stilling til det, før jeg en dag står og SKAL tage en beslutning...

(jeg har ikke læst tråden)

Anmeld

21. juli 2011

Talbutikken

Vi have/ville få det fjernet.

Jeg er ikke i tvivl om at vi have kunne elskede et barn med downs ligeså højt som vi elsker vores andre børn, men vi ville ikke have haft resurserne til det. Og ja hvorfor sætte et barn i verden som der ikke er resuser til ?

Syntes det til tider er hårdt nok at have et barn med svær ADHD, som tager mange resurser i dårlige persioder. Ikke at det kan samligenes men allgevel kan det at have et barn med et handicap samligens på mange punkter.

Jeg har som tidliger Taxi chauffør, lært en dele familier med downs børn at kende og har via den vej hørt hvor hårdt det kan være at være forældre men ikke mindst søskende. Men jeg har selvfølgelig også hørt alle solstråle historierne. De er nogle fantastisk mennesker store som små. Men nej der er ikke rum eller overskud til et downs barn hos os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.