Børn med Downs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

Selvom vi ikke havde været på samme net side længe tænkte jeg på dine ord omkring din søster , da vi fik Alberte , og jeg er stolt af mine de store er som dig 

Hvis Alberte udvikler sig som nu  hele livet så skal vi regne med hun heller ikke er ældre i knolden til slut , men hun er glad på hendes måde og det er vigtigst

Du kan være stolt af dine børn  de lærer at der er forskelligheder hos folk og at det er ok at være anderledes, at man skal respektere folk for det de er.

mennesker med et handicap eller flere handicaps, kan sagtens få et godt liv. De kan udtrykke sig på deres helt egen måde. Når din datter f.eks. smiler til jer, så fortæller hun på hendes egen måde at hun har det godt. Nu ved jeg ikke om din datter har fået et sprog? Min søster har et sprog, dog med udtalefejl, men hvis hun snakker stille og roligt, kan man godt forstå hende.

Tro mig...jeg har heller ikke sådan lige glemt dig.....jeg tror faktisk du var en af de første jeg snakkede med på nettet i sin tid  og jeg har altid respekteret dig for din evne til at stå ved din mening og ikke lade folk træde på dig. Bliv ved med det  Du er i hvert fald en, man ikke sådan lige glemmer igen  nå nok ros...ellers bliver du rød i bægeret

men din datter...jeg ved hun er en skøn pige, og som voksen skal hun helt sikkert også få et godt liv. Med den rette hjælp og de rette værktøjer, så er man godt på vej.

Vidste du allerede under graviditeten, at hun fejlede noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KaMa skriver:

Jep, der er undtagelser de fleste rammer ikke 40 og har mange lidelser. Arb også med voksne og jo jo, de havde god underholdningsværdi...

Det er ikke korrekt. Den forventede levealder har ændret sig markant de sidste årtier. Jeg googlede det og fandt bl.a. følgende: " I dag bliver mere end 60% af mennesker med Down syndrom over 50 år og 13,5% over 68."

Anmeld

21. juli 2011

kimfrit

Jeg ville også beholde det, har ingen erfaring, og jeg tror de er et stort arbejde, men at fravælge et barn, er sørgeligt, som andre har sagt er alle børn en gave.

Hvis nu der var noget virkelig galt med det og at det ville få et rædselsfuldt liv, så ville jeg nok overveje det, for det ville jeg ikke byde et lille menenske heller

Anmeld

21. juli 2011

132319

Jeg ville uden at tøve, få fjernet et barn med down.

Til NF scanningen med Hjalte blev mit tal 1:173 og jeg valgte at få lavet en moderkagebiosi og var fast besluttet på at hvis fosteret var syg, skulle jeg have en abort.

Heldigvis var han sund og rask (l)

Jeg ville aldrig bevidst sætte et sygt barn til verden. Hvad andre gør er deres valg men jeg ville aldrig kunne gøre det...

Anmeld

21. juli 2011

Den kommende far

Det vil altid være meget svært at ateg stilling til medmindre man står i situationen. Jeg arbejder med handicappede til dagligt og bla. børn med downs. De har et rigtigt godt liv men kan se det tager hårdt på nogle forældre.

Hvis du spørger mig hvad jeg vil gøre lige nu vil jeg nok få det fjernet men kan sagtens være jeg siger noget andet hvis jeg en dag står overfor valget i virkeligheden 

Mvh

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

21. juli 2011

Mi

Jeg tog beslutningen inden scanningen. Jeg ville føde og elske mit barn, uanset det havde downs. Disse børn er handicappede og anderledes, ja, men de har et liv med masser af livskvalitet og glæde. Der er mange følgesygdomme til downs, det ved jeg godt, men jeg ville ikke vælge et barn fra, med mindre dette barn ikke ville kunne få et værdigt liv eller liv med livskvalitet.

Jeg kan godt forstå at nogle må vælge sådanne børn fra, de kan stå i en situation i deres liv, hvor de ikke magter opgaven.

På den ene side syntes jeg det er uhyggeligt, at vi sortere mennesker fra, blot fordi de ikke er helt normale, omvendt så syntes jeg det er laaaangt mere ubehagelig at sunde kvinder får en abort af et raskt barn, blot fordi det ikke lige passer ind i deres planer at blive mor. Men det bifalder flertallet jo.

Anmeld

21. juli 2011

Mi

mortilflere skriver:

Vi fravalgte nf scanningen da vi skulle ha Alberte , og hende havde de jo alligevel ikke fundet , hun er uden diganose , men har 3-4 mentale handicap , og nogen fysiske  ..

En læge kiggede på hende og i mine papir og sagde "ja og se hvad du fik!" 

Jeg måtte svare  tja hun er min og jeg ved da med sikkerhed at hun ik bliver sådan en stupid lort af en læge som voksen som dig!

Jeg ville ikke kunne vælge en fra og derfor skal vi heller ikke ha flere  , for hvad kommer næste x ??? 

Jeg har et barn der har en efter sig i alle hendes vågen timer , og jeg har 3 andre der altid venter på deres tur/tid  , jeg ville ikke kunne byde nogen af dem en til i dette hus ...

Jeg måtte svare  tja hun er min og jeg ved da med sikkerhed at hun ik bliver sådan en stupid lort af en læge som voksen som dig!

Fantastisk pointe!!!!!!!

Anmeld

21. juli 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Jep, der er undtagelser de fleste rammer ikke 40 og har mange lidelser. Arb også med voksne og jo jo, de havde god underholdningsværdi...

Underholdningsværdi???

Anmeld

21. juli 2011

SussieThyssen

Den kommende far skriver:

Det vil altid være meget svært at ateg stilling til medmindre man står i situationen. Jeg arbejder med handicappede til dagligt og bla. børn med downs. De har et rigtigt godt liv men kan se det tager hårdt på nogle forældre.

Hvis du spørger mig hvad jeg vil gøre lige nu vil jeg nok få det fjernet men kan sagtens være jeg siger noget andet hvis jeg en dag står overfor valget i virkeligheden 

Mvh

Den kommende far

Nej..det er jo netop det.

Ingen ved hvor skoen trykker andet end den der har den på.

Anmeld

21. juli 2011

Den kommende far

SussieThyssen skriver:

Nej..det er jo netop det.

Ingen ved hvor skoen trykker andet end den der har den på.

lige præcis

mvh

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.