Anonym skriver:
Til alle som bliver stødte over mig:
Følelser kan man ikke kontrollerer altid og jeg vil da mene baby.dk er til for at man kan finde støtte fra andre som står i samme situation eller har oplevet noget ligende.
At man har nogle følelser som støder andre, det kan jeg da virkelig ikke tage mig af for vi alle har jo vores problemer og ingen kan da sige at man ikke burde føle sådan og sådan bare fordi de står i en helt anden situation.
Tak til jer alle som kan forholde sig til min situation og som har haft opmuntrende ord til mig, det betyder alt i verden at høre fra andre som har prøvet det som jeg går igennem nu 
Vi alle elsker vores børn på godt og på ondt, uanset køn, men derfor er følelser ikke altid sådan lige at kontrollere 

Jeg synes det er rigtig strengt, at du får så mange løftede pegefingre efter dig. Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det kan virke mega utaknemmeligt, hvis man selv bare vil have et barn i det hele taget, men helt ærligt. Så kan man jo sige sådan til alt. Jeg må ikke blive ked af det pga. kærestesorger, for tænk på alle de stakkels ensomme mennesker, som ville ønske de kunne få en kæreste! Eller jeg må ikke ærge mig over, at jeg ikke kan lide min aftensmad, for tænk på alle de folk der sulter. Og sådan kan man blive ved!
Man kan ikke tage hensyn til, at andre har det værre, hver gang man føler noget, og ærlig talt synes jeg i det her tilfælde godt, at man kunne vise noget forståelse for din situation, og evt. tage det andet i en sideløbende debat, for du har tydeligvis ikke brug for - eller har spurgt efter - løftede pegefingre. Faktisk er du meget åben omkring det faktum, at du godt ved, at det er 'forkert' at føle sådan. Hvilket i grunden ikke synes det er! For både du og jeg ved, at du kommer til at elske den knægt højere end livet selv, men derfor kan man jo godt blive virkelig ked af det i "gerningsøjeblikket".
Det lange af det korte (
) jeg ville sige var, at jeg forstår. Jeg har altid ønsket en pige. Jeg kan ikke forklare hvorfor, det er bare en følelse. Et brændende ønske, måske pga. det forhold jeg har til min egen mor, som jeg gerne vil give til en datter. Og jeg var klart blevet skuffet, hvis jeg havde fået at vide det var en dreng. Det betyder ikke, at skuffelsen ville hænge ved, og det betyder ikke, at jeg ikke ville komme over skuffelsen. Det betyder ikke, at en søn ville være et uønsket barn, eller at jeg for evigt ville tænke: "Åh, du skulle have været en pige". Selvfølgelig ikke! Men derfor har man stadig ret til at være ked af det, når man lige skal vende hele sin forestilling i hovedet om, og det er der ikke noget underligt og forkert i.
Man kan ikke gå hver dag og tage hensyn til, at nogen har det værre. Så kunne man jo aldrig være ked af noget som helst.
(Før jeg bliver høvlet ned: Jeg føler dybt med barnløse, men i må også prøve at sætte jer ind i andres følelser, ligesom i forventer vi gør det med jer
)