nu har jeg slet ikke læst alle de andre svar, men med frygt for at gå mod flertallet, så tænker jeg lidt dette:
først burde i nok ha taget denne snak langt tidligere, men da jeg gætter på at dette er jeres første barn, så er der bare mange ting man ikke tænker på.
jeg synes at beslutningen er lige så meget hans som din. ingen af jer har (så vidt jeg forstår) været igennem den oplevelse en fødsel er før, så i har ingen ide om jeres reaktioner. jeg forstår godt din mands måde at se tingene på, lige som jeg næsten kan fornemme hvor såret han må have følt sig, over at han pludselig ikke "er god nok"
selv om du umiddelbart synes din mor er det perfekte valg som hjælper til en fødsel, så kan det faktisk være et minus, da mødre kan blive meget "pylrede" om deres døtre. samtidig kan der opstå "kriser" undervejs, hvor mor og mand måske ikke er enige om tingene, og hvem vil der så blive lyttet til.
mor kan sikkert klare det hele med bind for øjnene, men jeg tager springet og giver din mand ret i at hun er velkommen på fødegangen, bare hun venter udenfor. og først træder til hvis din mands mod skulle svigte. jeg har nemlig oplevet selv meget svage mænd, blomstre op i det øjeblik det virkelig var alvor.
held og lykke med den forestående fødsel
Anmeld