Synes slet ikke din kæreste viser dig respekt for situationen, og sætter sig ind i hvordan du har det.
Som du skriver det er det rigtig vigtigt at din mor er med, for det gør dig rolig. Det får du stort behov for under en fødsel, så derfor skal hun selvfølgelig være der når du har behov for det.
Er også sikker på din kæreste vil gøre alt for at hjælpe dig under fødslen, og selvfølgelig kan han det, men nogle gange er det bare ikke nok. (Snak evt. med din mor om at hun skal huske at give plads og lade din kæreste stå for så meget som overhovedet muligt, evt sidde i en stol og kigge, når der ikke er behov for hende)
I forhold til svigermor, så skal hun bare ikke med og så er den ikke længere. Hvis ikke du er tryk ved at have hende der, så bliver fødslen bare værre for dig.
Jeg har selv frabedt mig at vores nabo (som arbejder på fødegangen som social og sundhedshjælper) og var med til vores første datters fødsel, ikke skal med næste gang. Skal lige siges at sidst var det først efter fødslen at hun sagde vi var naboer, så vidste det ikke under fødslen, og er ikke nogle vi snakker ret meget med. Men jeg vil simpelthen synes det er for pinligt at ligge og flasche det hele for vores nabo, så det står nu i min vandre journal.
Så forstår derfor også hvor vigtig det er ikke at have nogle med til fødslen hvor man kan blive pinlig over situationen. Så det må din svigermor bare acceptere. Hun kan jo evt få lov at sidde på gange hvis hun meget gerne vil have chancen for at komme ind lige efter fødslen.
Håber i finder en løsning...
Anmeld