Gider ikke være mor mere :'((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Mama2980

Først får du lige et stort kram!

Og så vil jeg lige sige at ens liv ikke går i stå bare fordi man bliver mor - heller ikke når man er ung mor. Det handler om vilje.

Jeg blev gravid med min ældste datter da jeg var 15 år og gik i 9. klasse. Jeg fødte i februar, men gik alligevel til eksamen samtidig med mine klassekammerater. Jeg havde min datter med i skole. ammede i frikvarterene, tog noter når hun sov, lyttede når hun var vågen.

Bagefter tog jeg 10. klasse og bestod med gode karakterer. Lavede lektier om aftenen når hun sov.

Siden da er jeg blevet 21, og har fået 2 børn mere, en uddannelse som social og sundhedshjælper (som også var hård at komme igennem, fordi at jeg også var nødt til at arbejde i hjemmeplejen i weekenderne for at få det til at løbe rundt). og er begyndt på social - og sundhedsassistent uddannelsen, som skal fortsættes efter min barsel.. Mit mål er at blive sygeplejerske.

Jeg er tit sammen med mine veninder, tager på cafe, ud og hygger eller lign. Forskellen er bare at jeg nu tit og ofte har børnene med (eller i hvert fald nogle af dem). Så spørgsmålet er om man  har nogle rigtige venner, hvor børnene er velkomne i selskabet.. - og selvfølgelig skal man have lidt situationsfornemmelse Man kan jo ikke have dem med alle steder, men så er det jo godt at der også er en far til at tage over  

Det er ikke umuligt at have et liv når man har børn, det kræver bare planlæggelse

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Simon's moar <3

Føler virkelig med dig, så du får lige en  med på vejen!
Nu har jeg ikke læst alle svar, men som nogle skriver, så er det helt okay, at man har brug for at være sig selv! Kender det alt for godt selv!
Du er velkommen til at sende et pb, hvis det er noget du gerne vil af med Skal nok lade være med at sige hvem du er

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Anonym skriver:

Jeg orker det ikke mere, jeg savner mit liv. Jeg gider ikke alt det ansvar. Jeg elsker mit barn højere end noget andet, men gud hvor ville jeg bare ønske jeg havde ventet med at få hende!! Jeg er en god mor, og det ved jeg, jeg er. Men jeg savner at være sammen med vennerne når jeg har lyst, gå i skole uden at tænke på alt der skal ordnes efter skole. Gå i byen og være i byen så længe jeg har lyst, og sove til jeg selv vågner. Jeg gider ikke at holde hus, gøre rent, vaske tøj, lave mad, rydde op igen. Jeg gider bare ikke mere  

Jeg vil være ung igen!!!!!!! og det sårer mig at tænke sådan og jeg får helt vildt dårlig samvittighed.

Til alle jer der har planer om at blive unge mødre - Vent.. 

Ja det lyder jo grimt i første øjekast, men ingen er så dum ikk og ku se det er et råb om hjælp..

Har du ikk muligheder for på nogen måde at aflaste dig selv mere??
Evt ved din mormor som du skriver..
ELLER evt undersøge muligheden for aflastning bare en enkelt weekend om måneden måske??
Det lyder måske som om det er meget længe og undvære hende, men i dit sted tror jeg pt det vil være sundt for dig..
Og du vil jo også "bare" (ved godt det er svært) savne hende mere og rent faktisk glæde dig til og få hende hjem igen Og oveni købet vil du også ha mere overskud til hende igen..
Og ser du det fra dit barns side af, så er jeg sikker på hun også vil forstå det senere hen hvorfor du har valgt det..
Så længe man finder nogle søde mennesker hun er hos, måske evt et familie medlem der kan blive godkendt til og ha hende ?? (og som jo så vil få penge for det) Så skal det nok gå.. for så er du også tryg ved og aflevere hende der jo.

Ved du elsker dit barn højt, men gør dig selv den tjeneste og søg noget hjælp på en eller anden måde.. det er både du og dit barn bedst tjent med Det ville være så øv at du måske ramler ind i en mur og ender med depression eller lign. Og hellere undgå dette og så måske få noget hjælp et lille års tid eller to, indtil du måske føler du har lidt mere overskud igen, du måske evt er fædig med og læse og dit barn også er lidt mere selvstændig til og klare sig selv.

Held og lykke

Anmeld

1. juni 2011

B&J

Nu har jeg slet ikke læst alle siderne igennem...

men ja det kan være hårdt af være mor men mit råd er helt enkelt søg om en familie pleje så ca hver anden weekend jamen der er du fri og kan være ung igen det syntes jeg du skal prøve

Anmeld

1. juni 2011

Christopher&Andreas

quar20 skriver:

uanset om man er ung eller ej - så har man brug for et pusterum engang imellem..!! Nogle har et større behov for det end andre..!! husk på at det er HELT OKAY at få barnet passet en dag eller to..!!

enig

Anmeld

1. juni 2011

quar20

Christopher&Andreas skriver:

enig

Anmeld

1. juni 2011

lukasmor

Mama2980 skriver:

Først får du lige et stort kram!

Og så vil jeg lige sige at ens liv ikke går i stå bare fordi man bliver mor - heller ikke når man er ung mor. Det handler om vilje.

Jeg blev gravid med min ældste datter da jeg var 15 år og gik i 9. klasse. Jeg fødte i februar, men gik alligevel til eksamen samtidig med mine klassekammerater. Jeg havde min datter med i skole. ammede i frikvarterene, tog noter når hun sov, lyttede når hun var vågen.

Bagefter tog jeg 10. klasse og bestod med gode karakterer. Lavede lektier om aftenen når hun sov.

Siden da er jeg blevet 21, og har fået 2 børn mere, en uddannelse som social og sundhedshjælper (som også var hård at komme igennem, fordi at jeg også var nødt til at arbejde i hjemmeplejen i weekenderne for at få det til at løbe rundt). og er begyndt på social - og sundhedsassistent uddannelsen, som skal fortsættes efter min barsel.. Mit mål er at blive sygeplejerske.

Jeg er tit sammen med mine veninder, tager på cafe, ud og hygger eller lign. Forskellen er bare at jeg nu tit og ofte har børnene med (eller i hvert fald nogle af dem). Så spørgsmålet er om man  har nogle rigtige venner, hvor børnene er velkomne i selskabet.. - og selvfølgelig skal man have lidt situationsfornemmelse Man kan jo ikke have dem med alle steder, men så er det jo godt at der også er en far til at tage over  

Det er ikke umuligt at have et liv når man har børn, det kræver bare planlæggelse

Held og lykke med det hele

rigtig godt skrevet!

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Så har jeg snakket med komunen, jeg kan få hende ind HALV AUG. !!!  2 måneder længere hjemme end forventet 

Anmeld

1. juni 2011

1000Ben

Hvor i landet er du? Vi er jo tydeligvis mange bekymrede mødre herinde og jeg vil i hvert fald gerne hjælpe dig med lidt aflastning hvis du er på Fyn????

Mange kærlige hilsner

Stefanie 

(Mor til 3 årige Lucas og snart en pige) 

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Stefanie8 skriver:

Hvor i landet er du? Vi er jo tydeligvis mange bekymrede mødre herinde og jeg vil i hvert fald gerne hjælpe dig med lidt aflastning hvis du er på Fyn????

Mange kærlige hilsner

Stefanie 

(Mor til 3 årige Lucas og snart en pige) 

Det er jeg desværre ikke, men 1000 tak !!!!!!!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.