Gider ikke være mor mere :'((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Det er næsten også den sværeste tid!!! Man er efterhånden ved at være så træææt og der er stadig længe til barnet er bare den mindste smule selvstændigt. Det BLIVER nemmere - I promise! 

Neetop! og lige nu er hun også i en periode, hvor hun skal have min opmærksomhed konstant! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Jeg orker det ikke mere, jeg savner mit liv. Jeg gider ikke alt det ansvar. Jeg elsker mit barn højere end noget andet, men gud hvor ville jeg bare ønske jeg havde ventet med at få hende!! Jeg er en god mor, og det ved jeg, jeg er. Men jeg savner at være sammen med vennerne når jeg har lyst, gå i skole uden at tænke på alt der skal ordnes efter skole. Gå i byen og være i byen så længe jeg har lyst, og sove til jeg selv vågner. Jeg gider ikke at holde hus, gøre rent, vaske tøj, lave mad, rydde op igen. Jeg gider bare ikke mere  

Jeg vil være ung igen!!!!!!! og det sårer mig at tænke sådan og jeg får helt vildt dårlig samvittighed.

Til alle jer der har planer om at blive unge mødre - Vent.. 

Tænker lidt om ikk bare det er på tide at sende dit barn i DP ?
Har det til tider på fuldstændig samme måde som dig, var 20 da jeg fødte vores datter som er 8 mdr. lige om lidt, og hun skal starte i vuggestue den 1/7 og jeg GLÆDER mig..

Fik at vide at det er sundt for både mor og barn at savne hinanden for ellers ender det nemlig med at man kan gå helt ned med flaget ..

Du kan snakke med din SP om det de kan nemlig sætte skub i tingene og få dit barn hurtigt afsted  

Du får lige en kæmpe herfra

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

så har hun samme alder som min søn..
hmm tænker lidt er hun i dp ? ellers få hende sendt afsted så har du dagen for dig selv (hvis du stadig er på barsel..)
har du nogle søskende eller måske en nær veninde der ville passe hende nogle dage, så du lige får pustet ud, og er klar igen, når du henter hende..

nej, hun skal ikke starte før næste måned, og hun har stadig ikke fået noget plads 

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Jep, god ide med en DP plads allerede nu. Så du kan få lidt alenetid uden dårlig samvittighed, og måske få lidt mere overskud og styr på tingene.

Desuden vil jeg meget opfordre dig til at fortælle om hvordan du har det. Hvis dine forældre ikke ved det, så kan de jo ikke hjælpe dig. Måske ville de få tiden, hvis de vidste hvordan du har det. Åben op, du kan tro det gi'r luft at få det fortalt.

hmm, måske skulle jeg prøve at få hende ind nu .. ringer man bare til komunen??

jeg har bare slet ikke lyst til at snakke med min familie om det, så har de det mere imod mig. Jeg hører nok dårligt fra deres side af.

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

MillePrinsessensMor skriver:

Tænker lidt om ikk bare det er på tide at sende dit barn i DP ?
Har det til tider på fuldstændig samme måde som dig, var 20 da jeg fødte vores datter som er 8 mdr. lige om lidt, og hun skal starte i vuggestue den 1/7 og jeg GLÆDER mig..

Fik at vide at det er sundt for både mor og barn at savne hinanden for ellers ender det nemlig med at man kan gå helt ned med flaget ..

Du kan snakke med din SP om det de kan nemlig sætte skub i tingene og få dit barn hurtigt afsted  

Du får lige en kæmpe herfra

1000 tak  

Det vil jeg gøre, det kan sku godt være det er det der er problemet  der er håb igen..

Anmeld

31. maj 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

1000 tak  

Det vil jeg gøre, det kan sku godt være det er det der er problemet  der er håb igen..

Det var så lidt  

Du skal jo regne med dit barn kan mærke hvis du er på vej ned i kulkælderen og det kan gøre at hun vil have mere opmærksomhed fra dig  Havde en datter der bare ikk kunne slippe mig a syne!! Jeg var ved at blive gal i hovedet!! Men så ringede de fra Vuggestuen hvor hun skal gå og fortalte at hun kunne starte en måned før jeg havde skrevet hende op til, og fra den dag a har jeg ikk andet end glædet mig til at skulle sende hende afsted  og ja, jeg kan sku godt ha dårlig samvittighed over at jeg glæder mig, men når jeg så sidder og tænker over det, så er det jo bedst for begge parter.
Hun lærer at være sammen med andre mennesker og jeg får lidt tid til mig selv igen

Anmeld

31. maj 2011

MLT

Anonym skriver:

Du fik mig lige til at tude, tak for dit svar

det betyder virkelig meget for mig, at vide at jeg ikke er den eneste! jeg har det så dårligt med mig selv.

Og jeg ville ønske min kæreste også var god til at tage over Mine forældre har aldrig tid, og hans forældre besøger os ikke engang, så jeg er overhovedet ikke tryg ved at de skulle have hende ..

Du er abolut ikke den eneste! 

Har du prøvet at snakke med din kæreste om det? Du bliver nød til at forklare ham, at du ikke kan klarer det hele selv, og at han bliver nød til at tage over en gang imellem. Jeg håber virkelig, at i finder ud af det 

Anmeld

31. maj 2011

anna-jonas

Anonym skriver:

hmm, måske skulle jeg prøve at få hende ind nu .. ringer man bare til komunen??

jeg har bare slet ikke lyst til at snakke med min familie om det, så har de det mere imod mig. Jeg hører nok dårligt fra deres side af.

Jeg synes du skal ringe til din SP, og lægge kortene på bordet. Så kan hun hjælpe dig, med at søge DP-plads o.s.v.

Har du slet ingen i din omgangskreds, der kan være en støtte??

Har du overvejet, at du kan være deprimeret?? Det er noget der rammer rigtig mange nybagte mødre, og som man kan få hjælp til at komme over.

Grunden til at jeg spørger er, at du beskriver nogle ting/følelser der kan være tegn på depression, f.eks.

- Føler at kravene er større end du kan indfri dem.

- Sidder ved pc'en hele tiden.

- Føler ikke at der er nogle der holder af dig, og som vil hjælpe dig.

- Elsker din datter, men vil gerne være fri for alle pligterne.

- Tør ikke fortælle hvor dårligt du har det.

Håber at du kan følge mig...........og at du seriøst vil overveje at søge hjælp evt. hos lægen eller SP.

Anmeld

31. maj 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

nej, hun skal ikke starte før næste måned, og hun har stadig ikke fået noget plads 

nårh for pokker..
hmm ved at man kan ringe og snakke med dem, så skal de finde en plads i løbet af 14 dage.. det er i hvert fald sådan i vejen kommune..
det er i hvert fald utrolig hårdt for dig at have det på den måde..  har du nogle veninder med børn så kunne i jo hygge jer mens ungerne leger ?..

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

MillePrinsessensMor skriver:

Det var så lidt  

Du skal jo regne med dit barn kan mærke hvis du er på vej ned i kulkælderen og det kan gøre at hun vil have mere opmærksomhed fra dig  Havde en datter der bare ikk kunne slippe mig a syne!! Jeg var ved at blive gal i hovedet!! Men så ringede de fra Vuggestuen hvor hun skal gå og fortalte at hun kunne starte en måned før jeg havde skrevet hende op til, og fra den dag a har jeg ikk andet end glædet mig til at skulle sende hende afsted  og ja, jeg kan sku godt ha dårlig samvittighed over at jeg glæder mig, men når jeg så sidder og tænker over det, så er det jo bedst for begge parter.
Hun lærer at være sammen med andre mennesker og jeg får lidt tid til mig selv igen

du har helt ret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.