Gider ikke være mor mere :'((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

kære TS.

Ved du hvad, den følelse du sidder med der, er altså ikke noget, der er reserveret unge mødre. Jeg tror at alle, der har fået en baby, uanset alder, ind imellem er ved at køre træt i det hele. Manglende nattesøvn, de samme rutiner hver dag, man føler man mangler nærvær alene med barnets far (hvis altså han er inde i billedet), man føler man aldrig kommer ud blandt andre mennesker, man er bare træt af det hele. Det kan hænge en langt ud af halsen med flasker, bleer, gylp, skrål og ikke mindst at alle syntes det er så fantastisk at blive mor!!

Og jo, det er da fantastisk. Bare ikke altid lige meget, og bestemt ikke hver dag.

Så op med humøret. Ja, det er smadder træls ind imellem. Men det at du skriver, at du får dårlig samvittighed over dine tanker, er da et bevis på at du sætter din baby højere end dig selv, og jeg er sikker på du er en super mor.

Og glem du bare den dårlige samvittighed, alle har det sådan ind imellem, - og som de andre siger, få lidt familie til at aflaste dig, det er også noget, vi alle sammen kan få brug for når det hele bliver lidt for meget.

De kærligste  fra Charlotte

1000 tak for dit virkelig, virkelig dejlige svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

ts. hvor gammel er din datter..?

Hun er et halvt år gammel, og kræver meget!

Anmeld

31. maj 2011

Wimmie

Kram til dig

Har ikke så mange kloge ord at sige som ikke allerede er sagt herinde, jeg vil bare sige at din ærlighed er forfriskende. Jeg synes det er flot at du tør indrømme at dét at være ung mor ikke er en dans på roser - og dét at du har dårlig samvittighed over dine tanker fortæller at du uden tvivl er en god mor der prioriterer sit barn.

Jeg forstår godt at det er hårdt for dig, især hvis din kæreste ikke er forstående. Har du overvejet at snakke og evt. mødes med andre unge mødre i din situation? Det kunne måske være rart for dig at snakke med ligesindede

Håber alt bliver bedre for dig.

PS. Jeg er imponeret over den behagelige og forstående tone i denne debat, jeg troede næsten at man skulle ind og læse en masse fordømmende kommentarer som "Man ligger som man har redt" og "Det skulle du nok have tænkt på før du blev gravid". Så  for det.

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Du får lige en stor krammer af mig!!!

Op med humøret, det skal nok blive bedre - det lover jeg dig.

Jeg fik selv min ældste datter i en meget tidlig alder af kun 18 år, og jeg kan sagtens nikke genkendende til nogle af de aspekter du beskriver omkring det at være ung mor, hvor man netop ikke kan gøre som man lyster, da børnene kommer i første række.

Se lyst på det (selvom jeg ved det er lettere sagt end gjort). Dit barn vokser op, og bliver efterhånden mere og mere selvstændig - derefter vil du jo automatisk få mere frihed. Men omvendt vil jeg også bare sige: NYD TIDEN! For de bliver ALT for hurtigt store...

Op med hovedet... Jeg håber du klarer dig, og at det kun er en træls periode du skal igennem.

TAK, for krammeren.

Jeg er også 18. Og jeg ved det, jeg nyder hende også rigtig meget!! det er bare det her, jeg sidder alene hjemme med hende, hver dag imens alle mine venner gør det man bør gøre i den alder

jeg håber også det bare er en træls periode.

Anmeld

31. maj 2011

Rosa

Anonym skriver:

Det er næsten også den sværeste tid!!! Man er efterhånden ved at være så træææt og der er stadig længe til barnet er bare den mindste smule selvstændigt. Det BLIVER nemmere - I promise! 

Anmeld

31. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Hvor i landet bor du?

Jeg ved at der nogle steder på mødrehjælpen er mødregrupper for unge mødre. Der er en sundhedsplejerske til stede og så er der frirum til at snakke om alt muligt.

Kunne det ikke være en mulighed?

Og som så andre siger. ALLE mødre kan godt synes det hele er træls ind imellem lige meget om man så er 16 er 56, så op med humøret

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Hvor lyder det bare rigtig hårdt! Jeg kan sagtens genkende dine tanker som jeg også har haft af og til når det har været rigtig hårdt, og jeg er endda ikke det man kalder ung mor.

Jeg savner også sommetider den frihed jeg havde før, det at jeg kun skulle tage ansvar for mig selv og følge min impulsive side.

Det er stærkt at du fik formuleret dig sådan - de flest unge mødre benægter jo fuldstændigt at de har disse tanker, fordi de skal bevise for alle andre og sig selv at det var det rigtige valg de tog da de blev forældre tidligt. De nægter at indrømme hvor hårdt det faktisk kan være, fordi de ikke orker at høre folk sige "hvad sagde jeg", og det er synd, for det ER bare pishamrendes hårdt!!!! 

Jeg håber du ved at du absolut ikke er alene, og så synes jeg som de andre at du skulle få den lille passet noget mere. Min søn blev passet ca. hver 14.dag hos min mor fra han var 5 uger gammel og frem til nu og det var SÅÅÅ dejligt!!!

Mvh

Rosa

jeg tror også selv jeg er en af dem!! men ja I know what you talk about, de gør det alle. Og selvfølgelig er det da hårdt.

Ja måske skulle jeg få hende passet mere. Men jeg bor i en lille by, hvor alle snakker, og det jo for dårligt at man ikke kan passe sit eget barn  

Også fordi før jeg blev gravid, festede jeg hver weekend og det gør mine venner også, det har jeg også lyst til godt nok ikke hver weekend, men mere end engang om måneden .. men det synes jeg bare ikke er acc. når man er mor .. 

Anmeld

31. maj 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

så har hun samme alder som min søn..
hmm tænker lidt er hun i dp ? ellers få hende sendt afsted så har du dagen for dig selv (hvis du stadig er på barsel..)
har du nogle søskende eller måske en nær veninde der ville passe hende nogle dage, så du lige får pustet ud, og er klar igen, når du henter hende..

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Kram til dig

Har ikke så mange kloge ord at sige som ikke allerede er sagt herinde, jeg vil bare sige at din ærlighed er forfriskende. Jeg synes det er flot at du tør indrømme at dét at være ung mor ikke er en dans på roser -  og dét at du har dårlig samvittighed over dine tanker fortæller at du uden tvivl er en god mor der prioriterer sit barn.

Jeg forstår godt at det er hårdt for dig, især hvis din kæreste ikke er forstående. Har du overvejet at snakke og evt. mødes med andre unge mødre i din situation? Det kunne måske være rart for dig at snakke med ligesindede

Håber alt bliver bedre for dig.

PS. Jeg er imponeret over den behagelige og forstående tone i denne debat, jeg troede næsten at man skulle ind og læse en masse fordømmende kommentarer som "Man ligger som man har redt" og "Det skulle du nok have tænkt på før du blev gravid". Så  for det.

Det betyder så meget at høre <3

jeg har nogle veninder der er mødre, den ene er underlig, den anden er mega underlig, den anden er bare ikke lige min kop the .. hvad sker der for unge mødre = underlige mødre  

og tak 

Anmeld

31. maj 2011

anna-jonas

Jennifer skriver:

så har hun samme alder som min søn..
hmm tænker lidt er hun i dp ? ellers få hende sendt afsted så har du dagen for dig selv (hvis du stadig er på barsel..)
har du nogle søskende eller måske en nær veninde der ville passe hende nogle dage, så du lige får pustet ud, og er klar igen, når du henter hende..

Jep, god ide med en DP plads allerede nu. Så du kan få lidt alenetid uden dårlig samvittighed, og måske få lidt mere overskud og styr på tingene.

Desuden vil jeg meget opfordre dig til at fortælle om hvordan du har det. Hvis dine forældre ikke ved det, så kan de jo ikke hjælpe dig. Måske ville de få tiden, hvis de vidste hvordan du har det. Åben op, du kan tro det gi'r luft at få det fortalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.