Jeg ville oprindelig ha' valgt kejsersnit, da min mor ikke kan føde selv og frygten for at jeg heller ikke kunne, var MEGET stor

Men så fik jeg snakket med jordemoderen om det, og vi fik så aftalt at det hele skulle være klar til et evt. kejsersnit, i tilfælde af at der ikke var sket fremskridt i fødslen inden for rimelig tid, så det IKKE ville ende med akut kejsersnit i fuld narkose
Jeg besluttede mig derfor for at prøve selv, og jeg kunne godt selv få hende ud efter 43 timer med veer og 5 timers fødsel

Det er dog ikke sikkert at det ville være tilfældet, hvis hun havde været bare en anelse større....så godt at hun slet ikke var så stor, som de havde regnet med - hun var faktisk 800 gr. mindre, end de troede
Jeg er helt vildt glad for at jeg selv kunne føde, og vil også prøve igen næste gang

Men derfor vil jeg da aldrig sige at kvinder der vælger kejsersnit ikke er seje eller er mindre kvinde af den grund....jeg synes helt klart at det er et personligt valg og det er enhver kvindes ret at følge den vej som hendes hjerte viser hende, hvad enten det er naturlig fødsel eller kejsersnit
Anmeld