Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2009

monstar99

var da også mega bange for at føde selv men valgte det aligevel og ville gerne have født i vand.
Men jeg gik 11dage overtid og havde ikke mere fostervand, svangerskabsforgiftning, blærebetændelse, og lille mandens hjerte bankede alt for hurtigt.

Så jeg tror at næste gang vil jeg vælge kjersnit, da chancen for at det bliver akut kejsersnit er stor.

Og det var meget stressede for mig med det akuttede indgreb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2009

Lusi

Jeg ville SÅ gerne have født Luna normalt.
Fik kejsersnit i uge 35+3 og var bestemt ikke noget jeg valgte selv..
Håber bare jeg kan få lov at føde mit andet barn normalt, for at få oplevelsen.
Men vil ikke sige at kejsersnit bare er den nemme løsning (ihvertfald ik for mig)
Både for min psyke og for kroppen..
Havde som sagt et brændende ønske om at føde hende normalt og have veer som andre normale fødende kvinder.
og så havde jeg de ondeste smerter efter ks, der gik 3 dage før jeg kunne stå ud af sengen og følte mine indvolde var på vej ud af maven..

og iøvrigt stå jeg altid og fumler med ordene, når jeg får sagt "da jeg fødte" for det føler jeg helt ærlig ikke jeg gjorde.

Anmeld

15. april 2009

Valle81

Jeg mener aboslut at med mindre der er komplikationer bør føde normalt. Kejsersnit for mig er den sidste udvej.

Min holdning er, og nu bliver jge nok meget upopulær, men groft sagt: Vil man have børn og er man klar til det, så er man også klar til at føde!!!

Kom så med haglene

Har man haft en traumatisk første fødsel, så kan jeg også godt forstå man vælger kejsersnit.

Anmeld

15. april 2009

sabi1979

Jeg måtte ikke føde normalt første gang , da min datter vendte med numsen ned og de havde sagt at hun vejede over 5 kg. så jeg fik at vide at det blev kejsersnit. jeg håber inderligt at jeg denne gang kan føde normalt, det vil jeg helst

knus sabrina 21+1

Anmeld

7. maj 2009

Muffinmus

Nu har jeg så lige født næsten da.
Fik AKS med den første og fødte selv den her gang-kors en forskel.
Havde den der fede JEG GJORDE DET SGU følelse der ikkke kan beskrives og da slet ikke kan sammenlignes med at barn der er hevet ud af masen på en..
Vil så absolut selv føde næste gang hvis der bliver et 3 barn Det er da det sejeste jeg kan gøre i MIN vernde. Følte mig så stolt den her gang i forhold til at KS hvor jeg følte mig som en totalt fiasko føde mæssigt

Anmeld

7. maj 2009

AstridM

Eva skriver:

Uden tvivl kejsersnit....så ved jeg hvad der sker og at det ikke er mit ansvar.

Men nu er det jo dit ansvar at føde??

jeg har født begge mine unger selv, men tror på ingen måde det er nemmere med kejsersnit.

Jeg tror det er et holdningsspørgsmål. Har en veninde der fik KS fordi så passede datoen bedst. Det er bare helt udelukket for mig.

Jeg har nu også et barn med den fede dato så jeg kan rolig sige sådan

Anmeld

7. maj 2009

starsofheaven

MariaE skriver:

Nu har jeg så lige født næsten da.
Fik AKS med den første og fødte selv den her gang-kors en forskel.
Havde den der fede JEG GJORDE DET SGU følelse der ikkke kan beskrives og da slet ikke kan sammenlignes med at barn der er hevet ud af masen på en..
Vil så absolut selv føde næste gang hvis der bliver et 3 barn Det er da det sejeste jeg kan gøre i MIN vernde. Følte mig så stolt den her gang i forhold til at KS hvor jeg følte mig som en totalt fiasko føde mæssigt

Giver dig helt ret.. bag efter har får man nemlig den føelse at jeg gjorde det sku. Jeg forstod heller ik at jeg kunne føde min datter, jeg er selv ret lille og min datter var større end vi have regnet med.. men glæder mig til jeg skal føde igen.. gør det igen og igen hvis det var, det er en fantasisk oplevelse og smerten glemmer man hurtigt!

Anmeld

8. maj 2009

LotteGabriella

Jeg ville oprindelig ha' valgt kejsersnit, da min mor ikke kan føde selv og frygten for at jeg heller ikke kunne, var MEGET stor Men så fik jeg snakket med jordemoderen om det, og vi fik så aftalt at det hele skulle være klar til et evt. kejsersnit, i tilfælde af at der ikke var sket fremskridt i fødslen inden for rimelig tid, så det IKKE ville ende med akut kejsersnit i fuld narkose
Jeg besluttede mig derfor for at prøve selv, og jeg kunne godt selv få hende ud efter 43 timer med veer og 5 timers fødsel Det er dog ikke sikkert at det ville være tilfældet, hvis hun havde været bare en anelse større....så godt at hun slet ikke var så stor, som de havde regnet med - hun var faktisk 800 gr. mindre, end de troede

Jeg er helt vildt glad for at jeg selv kunne føde, og vil også prøve igen næste gang Men derfor vil jeg da aldrig sige at kvinder der vælger kejsersnit ikke er seje eller er mindre kvinde af den grund....jeg synes helt klart at det er et personligt valg og det er enhver kvindes ret at følge den vej som hendes hjerte viser hende, hvad enten det er naturlig fødsel eller kejsersnit

Anmeld

8. maj 2009

Pernille34

starsofheaven skriver:

Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??

Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!! Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?

Jeg forstår ikke hvordan du kan skrive at kejsersnit jo er så nemt og at man ikke arbejder og bruger kræfter..

Et kejsersnit er en operation, hvor der bliver skåret i én, der kan opstå alvorlige komplikationer..

Jeg var selv igennem et planlagt kejsersnit i 2004, da jeg ikke er så høj og er spinkel, mente lægerne at det var den bedste løsning for mig..

Kejsersnittet gik fint, men min livmoder ville ikke trække sig sammen, jeg mistede 6-7 liter blod, fik sat en saltvandsballon/karteter op, som skulle presse på min livmoder, så den træk sig sammen, jeg lå på operationsbordet i 3 timer og lå efterfølgende 1 døgn i respirator på intensiv, jeg så først mit datter 2 døgn efter hun var født, vi lå en uge på sygehuset, jeg tabte mig meget og kæmpede for at tage på igen..

Så skriv ikke at et kejsersnit er nemt, uden arbejde og kræfter, det passer ikke..

Pernille

Anmeld

8. maj 2009

Honningblomst

AstridM skriver:

Men nu er det jo dit ansvar at føde??

jeg har født begge mine unger selv, men tror på ingen måde det er nemmere med kejsersnit.

Jeg tror det er et holdningsspørgsmål. Har en veninde der fik KS fordi så passede datoen bedst. Det er bare helt udelukket for mig.

Jeg har nu også et barn med den fede dato så jeg kan rolig sige sådan

Det erd et nemlig og det ansvar tog jeg ved at vælge ks...og nej, ka er hverken nemt eller smertefrit og derfor har jeg endnu mere respekt for de kvinder der vælger det...tænk hvilke overvejelser de har gjort sig og hvad de gør for deres børn...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.