Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2009

Findusinde

Hmm, nu har jeg ikke selv født endnu, har termin i sept..
Men mine tanker omkring fødselen, fylder allerede meget..

Jeg har tænkt meget på at jeg er voldsom bange for at blive ødelagt fra A til Å ved en alm fødsel.. Derfor har jeg bestemt også overvejet at få PKS..

Men jeg tror jeg er kommet til den konklusion at jeg vil gerne forsøge at føde selv...

Jeg har KÆMPE respekt for alle de kvinder der har født, om det er naturligt, PKS, eller AKS.. Uanset hvad, er det jo en kæmpe oplevelse... Og det kræver sin kvinde lige meget hvordan barnet er kommet til verdenen.. Kunne ikke finde på at se ned på nogen der har fået PKS, det er et valg som de har taget, og stor respekt for det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2009

starsofheaven

Challe13 skriver:

ok starsofheaven

nu har jeg taget din tekst og gjort noget lyserødt..... når jeg læser det bliver jeg irriteret og provokeret for du skriver netop her at :: citat føde er når man gør det selv.......
( ergo må du mene mit barn ikke er født....)

det mener du ikke er provokerende?? og nedladende over for dem der enten vælger eller ender med et pks eller aks???

og det med rødt lader jeg bare tale for sig selv...

fortsat god dag

p.s. jeg er MEGET interesseret i at høre andres mening

gider ikke en gang komme med kommentar, jeg ahr min holdninger og meninger og det kan du åbentbart ikke respektere.. det lyder ik sådan.. men lad det her ligge! Fok blir stødt over ingenting altså!

Anmeld

9. maj 2009

starsofheaven

Challe13 skriver:

ok starsofheaven

nu har jeg taget din tekst og gjort noget lyserødt..... når jeg læser det bliver jeg irriteret og provokeret for du skriver netop her at :: citat føde er når man gør det selv.......
( ergo må du mene mit barn ikke er født....)

det mener du ikke er provokerende?? og nedladende over for dem der enten vælger eller ender med et pks eller aks???

og det med rødt lader jeg bare tale for sig selv...

fortsat god dag

p.s. jeg er MEGET interesseret i at høre andres mening

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være.

Anmeld

9. maj 2009

zille_87

Jeg har født min første selv, men nr 2 blev aks, så har prøvet begge dele..
Vil helt klart føde selv, hvis jeg skulle have en mere..

At få et KS er bestemt ikke det samme som en alm. fødsel, man får jo ikke sit barn op på brystet bagefter eller noget...

Vil helt klart helst selv føde naturlig

Anmeld

10. maj 2009

Challe13

zille_87 skriver:

Jeg har født min første selv, men nr 2 blev aks, så har prøvet begge dele..
Vil helt klart føde selv, hvis jeg skulle have en mere..

At få et KS er bestemt ikke det samme som en alm. fødsel, man får jo ikke sit barn op på brystet bagefter eller noget...

Vil helt klart helst selv føde naturlig

nej ikke ved aks men det gør du ved pks hvor du er ved bevidsthed godt nok ikke så længe i starten men du ser barnet og barnet kommer tilbage i dine arme efter vejning m.m.

Anmeld

10. maj 2009

Challe13

starsofheaven skriver:

gider ikke en gang komme med kommentar, jeg ahr min holdninger og meninger og det kan du åbentbart ikke respektere.. det lyder ik sådan.. men lad det her ligge! Fok blir stødt over ingenting altså!

nej jeg bliver ikke stødt, jeg siger bare min mening.,...... men du modsiger dig selv i løbet af tråden så det er lidt svært at vide hvad du egentlig mener...

og hvis du starter en tråd må det være fordi du vil høre andres meninger og holdninger. og det må vi åbenbart ikke komme med.

Anmeld

10. maj 2009

Jordbærpigen

Tja.. tør man bevæge sig ud i denne debat??

Nu har jeg ikke selv født endnu, men har da gjort mig tanker om det, når den dag kommer. Jeg vil helt klart foretrække at forsøge at føde selv, medmindre noget er i vejen for dette og så kan man jo ikke undgå ks. Shit en oplevelse det må være at FØDE..
Jeg synes, ja undskyld, at det er lidt "plat" at man kan planlægge sin fødsel med dato oav. ved et PKS. Hvis IKKE kvinden har en meget god grund til at føde ved PKS fx. sygdom, tidligere ks ellerlign., ja så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man ikke føder naturligt. Har man sagt A, må man altså også kunne sige B.
Dét er min mening!

Anmeld

10. maj 2009

starsofheaven

Challe13 skriver:

nej jeg bliver ikke stødt, jeg siger bare min mening.,...... men du modsiger dig selv i løbet af tråden så det er lidt svært at vide hvad du egentlig mener...

og hvis du starter en tråd må det være fordi du vil høre andres meninger og holdninger. og det må vi åbenbart ikke komme med.

ihh.. jeg siger jo det er for at høre andres meninger.. men du blir jo pisse sur og det gider jeg bare ikke.. det er sku ik det der er meningen! Vi har alle vores egne meninger og holdninger!

Anmeld

11. maj 2009

Mor.sander

Har født begge mine unger vaginalt, og vil da helt klart håbe på at det også bliver sådan næste gang....

Med hensynt til om det er at føde, når man få et kejsersnit, så ville jeg sige ja... Det er jo ikke alle der kan føde børn af  'den naturlige vej'
Og om end jeg ikke selv det har prøvet det, tror jeg det er hård at få et kejsersnit, måske ikke under selv forløbet, men bagefter..  Smerterne pga. såret, du må ikke løfte osv. Mens vi der føder vaginalt, måske er trætte... pga. veerne osv. ja så har vi ikke det at skulle kæmpe med ved siden af.

til sidst og ikke mindst, har jeg fuldt forståelse for dem der vælger at få kejsersnit.. pga. fygten for føde, dårlige oplevelse ved første fødsel osv.
Heller et kejsersnit, end en dårlig fødselsoplevelse..!

Anmeld

11. maj 2009

Challe13

Mor.sander skriver:

Har født begge mine unger vaginalt, og vil da helt klart håbe på at det også bliver sådan næste gang....

Med hensynt til om det er at føde, når man få et kejsersnit, så ville jeg sige ja... Det er jo ikke alle der kan føde børn af  'den naturlige vej'
Og om end jeg ikke selv det har prøvet det, tror jeg det er hård at få et kejsersnit, måske ikke under selv forløbet, men bagefter..  Smerterne pga. såret, du må ikke løfte osv. Mens vi der føder vaginalt, måske er trætte... pga. veerne osv. ja så har vi ikke det at skulle kæmpe med ved siden af.

til sidst og ikke mindst, har jeg fuldt forståelse for dem der vælger at få kejsersnit.. pga. fygten for føde, dårlige oplevelse ved første fødsel osv.
Heller et kejsersnit, end en dårlig fødselsoplevelse..!

så enig ;O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.