Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2008

JonTri

Jeg fik et aks da vandet havde været gået i 40 timer, manglede 2 cm og han var skruet forkert ned i bækkenet. Oveni blev fostervandet grønt, så der var ikke noget at gøre. På det tidspunkt følte jeg lettelse, men efterfølgende har jeg faktisk haft det ret svært med ikke at have "født" selv. Havde i 9 mdr ventet på at får det her barn op på maven, efter mange anstrengelser - havde glædet mig til oplevelsen - i stedet ærger jeg mig nu over det.
Når man føder selv bliver der hygget om en, man får mad osv. Jeg kom på opvågning og op på svangreafsnittet, fik en pille - og det var det. Øv.

Stemmer for at føde selv - fordi jeg håber det bliver sådan næste gang.

Når alt kommer til alt, er det i bund og grund ligegyldigt, bare guldklumpen kommer godt ud:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2008

BellaT

starsofheaven skriver:

Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??

Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!! Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?

Nej, jeg vil ikke sige at jeg har født min dreng. Det har jeg jo ikke, da han blev revet ud af nogle læger gennem min mave. Men derfor er han stadig født, vil jeg mene. Han er her jo. Og alle liv starter jo ved fødslen. Men har faktisk læst at i gamle dage hed kejsersnitbørn, de ufødte. Lidt sjovt.
Ja, et kejsersnit er supernemt. Hvis man lige ser bort fra smerterne efter kejsersnittet. Men det er nu ikke så slemt, synes jeg. Men har da hørt om mange, der er tvunget til at ligge i en uge eller to.
Tror faktisk ikke at kejsersnitmødre har behov for din forståelse...En gravid kvinde tager et valg og det kommer jo faktisk kun hende ved. Dette kejsersnit-emne er noget som vaginalt fødende kvinder diskuterer meget. Sjovt nok egentligt...

Anmeld

21. november 2008

Astrid P

Nej, jeg vil ikke sige at jeg har født min dreng. Det har jeg jo ikke, da han blev revet ud af nogle læger gennem min mave. Men derfor er han stadig født, vil jeg mene. Han er her jo. Og alle liv starter jo ved fødslen. Men har faktisk læst at i gamle dage hed kejsersnitbørn, de ufødte. Lidt sjovt.
Ja, et kejsersnit er supernemt. Hvis man lige ser bort fra smerterne efter kejsersnittet. Men det er nu ikke så slemt, synes jeg. Men har da hørt om mange, der er tvunget til at ligge i en uge eller to.
Tror faktisk ikke at kejsersnitmødre har behov for din forståelse...En gravid kvinde tager et valg og det kommer jo faktisk kun hende ved. Dette kejsersnit-emne er noget som vaginalt fødende kvinder diskuterer meget. Sjovt nok egentligt...

HA, det kan der sgu være noget om!

Anmeld

21. november 2008

Anja

BellaT skriver:

Ja, jeg er helt enig - og sjovt at det netop er de kvinder der IKKE har fået kejsersnit, der går så meget op i hvorvidt det er en rigtig eller forkert fødsel at føde ved kejsersnit

Anja, som har født ved kejsersnit to gange

Anmeld

21. november 2008

MorCamilla

Jeg må indrømme at jeg bliver en smule sur / ked af det, når jeg høre udtryk som "du har jo ikke selv født dit barn" eller "et kejsersnit er ikke så slemt som en alm. fødsel" For JO jeg har selv født mit barn, selv om det var med kejsersnit og NEJ det var ikke ret sjovt at skulle være fuldstændig væk, og ikke høre hans første skrig...

Der ligger mange ting i det at føde med kejsersnit, det er ikke "bare" at skulle skæres op på maven (som i sig selv er slemt nok) det er også tanken om hvad andre siger netop om det med at have født ved kejsersnit : at det jo er nemt nok... Men Nej det er det altså ikke..
Fysisk er det ikke ret sjovt ikke at kunne gå i flere dage efter (for nogle)
Aret på maven - som altid vil være der (hvis man ikke får det fjernet self..)
Tanken om at andre har stået med deres hænder i maven på dig...
Komplikationerne der også kan komme ved et kejsersnit..
osv osv osv...

Jeg siger ikke at det er værre at føde med kejsersnit, men det er altså bestemt heller ikke nogen dans på roser...

Anmeld

21. november 2008

Mca<3

wamse skriver:

Hejsa, jeg havde det lidt som dig for der var 10 år fra min nr. 2 til nr. 3, og vr ret nervøs for en fødsel efter så mange år, men det var virkelig "A piece of cake". Det var en god og hurtig fødsel Så pøj pøj med det.

Det er jeg sørmee glad for at høre Det skal da også bare gå ,,men man hører også tit historier om at 3 fødsel var den værste mm .. Er nok bare blevet en kylling på mine gamle dage ,,

Anmeld

21. november 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

vil du så sige at de som føder selv er mindre ansvarlig fordi de gider ikke har ks? eller ?

Nu synes jeg måske du gradbøjer det jeg skrive....jeg skriver at det for mig handler om at tage ansvar.,,...netop ved at vurdere hvad der er bedst for en selv og ens børn.
Jeg skal kun tage ansvar for mig selv og det har jeg gjort ved at vælge ks, da det for mig og mine børn er det bedste...

Anmeld

21. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

men når man så føder selv er det så ens eget ansvar, hvis man mister barnet..forstår dig ikke rigtig...?????

behøver du heller ikke...mine valg bunder i mine erfariger og oplevelser og det hverken kan eller skal du forstå eller forholde dig til....men måske bare acceptere at vi alle har forskellige grundlag for at trætte de rigtige valg.
Knus..

Anmeld

21. november 2008

A.

Eva skriver:

Nu synes jeg måske du gradbøjer det jeg skrive....jeg skriver at det for mig handler om at tage ansvar.,,...netop ved at vurdere hvad der er bedst for en selv og ens børn.
Jeg skal kun tage ansvar for mig selv og det har jeg gjort ved at vælge ks, da det for mig og mine børn er det bedste...

nu synes jeg god nok ikke at jeg gradbøjer det du skrev

Anmeld

21. november 2008

monstar99

Vil helts føde naturligt.
Men nu må vi se hvad der sker, gerne snart jar jo kun 26dage til termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.