Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2009

starsofheaven

Chritinap skriver:

Ja enig. DET SKAL PRØVES.
Men ved ikke om jeg tør igen, efter 2 døgn med veer, og en fødsel på 30 timer.
Men tværdigmod, så vil jeg heller ikke have et ar

ja det har været hårdt så. Jeg havde selv veer i 3 døgn + uden søvn overhoved og selve fødslen tog 10 timer, men de 3 dage med veer var et mareridt men det var da det hele værd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2009

starsofheaven

pipsen skriver:

Skal føde her i løbet af de næste 2-3 uger... og er meget i tvivl omkring kejsersnit kontra almindelig fødsel. Sidst blev det kejsersnit (ikke efter eget valg). Men det var simpelthen en fantastisk oplevelse. Har ikke spekuleret over, hvordan det ville have været hvis jeg havde født, da det var planlagt meget tidligt i forløbet. Men der var en skøn stemning på operationsstuen og for os var det bare en festdag, hvor vores skønne dreng kom ud til os.
Nu står jeg så og har et valg denne gang.... Har ikke noget behov for at føde naturligt og vil bare helst have den løsning, som er sikrest for mig og barnet. Babyen er skønnet til at veje omkring 3800 gr allerede nu, så det bliver jo en stor baby. Jeg er ikke bange for midlertige smerter i forhold til fødslen, men nervøs for at sprække pga. babyens størrelse og om jeg i det hele taget kan presse sådan en ud Kejsersnittet ved jeg jo så også godt har sine risici og at det tager et stykke tid at komme ovenpå efter... Har indtil videre lavet den aftale at vi har planlagt et kejsersnit første uge i marts. Hvis jeg selv går i fødsel inden, vurderer jeg selv i situationen, om jeg tør fortsætte, eller jeg vil have kejsersnit. Kan godt lide at jeg bliver den, som styrer, hvad der skal ske og at de lytter til min vurdering.. men puuuh er stadig meget nervøs og i tvivl...
/Lena

hej:9

Jeg var til jordmoder onsdag den 27 maj (termin 29 maj) og der blev min datter skønnet til knap 3000 g. Onsdag fik jeg veer som varede til fredag aften hvor fødslen gik igang og jeg fødte hele normalt men de klippede mig da hun pludselig ahvde lagt sig skråt med hoved og det krævede ekstre meget da jeg så skulle presse men det viste sig at da jeg havde født vejede hun 3790 g så det var jo en hel del mere end vi havde regnet med. Og du akn tro jeg tænkte også hvordan skal jeg dog få min barn ud.. da jeg er en lille pige i forvejen.. men det kan altså lade sig gøre. Min kærestes brors kone har lige fået en søn igen det rnr 4 i rækken og han vejede 4500 g og det gjorde alle andre 3 drenge også.. så det må ha været hårdt!

Anmeld

13. februar 2009

pipsen

starsofheaven skriver:

hej:9

Jeg var til jordmoder onsdag den 27 maj (termin 29 maj) og der blev min datter skønnet til knap 3000 g. Onsdag fik jeg veer som varede til fredag aften hvor fødslen gik igang og jeg fødte hele normalt men de klippede mig da hun pludselig ahvde lagt sig skråt med hoved og det krævede ekstre meget da jeg så skulle presse men det viste sig at da jeg havde født vejede hun 3790 g så det var jo en hel del mere end vi havde regnet med. Og du akn tro jeg tænkte også hvordan skal jeg dog få min barn ud.. da jeg er en lille pige i forvejen.. men det kan altså lade sig gøre. Min kærestes brors kone har lige fået en søn igen det rnr 4 i rækken og han vejede 4500 g og det gjorde alle andre 3 drenge også.. så det må ha været hårdt!

Puha det lyder hårdt.. Må jeg spørge, hvor slemt det var at blive klippet? Tænker ikke så meget på lige når det sker, men mere bagefter.. bliver man sig selv igen dernede eller? Ved godt det er lidt personligt.. tænker at babyen jo nok i de fleste tilfælde kan komme ud... meeen hvor meget i stykker er bedre kontra kejsersnit? Hvis du kan følge mig?.. Det er sådan noget jeg går og overvejer lige nu, men er jo svært at vide på forhånd

Anmeld

13. februar 2009

starsofheaven

pipsen skriver:

Puha det lyder hårdt.. Må jeg spørge, hvor slemt det var at blive klippet? Tænker ikke så meget på lige når det sker, men mere bagefter.. bliver man sig selv igen dernede eller? Ved godt det er lidt personligt.. tænker at babyen jo nok i de fleste tilfælde kan komme ud... meeen hvor meget i stykker er bedre kontra kejsersnit? Hvis du kan følge mig?.. Det er sådan noget jeg går og overvejer lige nu, men er jo svært at vide på forhånd

det er helt iorden. Hun ville klippe mig lige midt i jeg fik en presse ve hvor ejg råbte nej nej ik nu.. og så klippet hun efter den ve og det bemærkede jeg overhoved ik, hun giver en sprøjte først så man er bedøvet og mht efter fødslen var ejg da godt øm og gik nærmest som en and men efter få dage var det bedre og tror allerede efter 14 dage kunne jeg ik mærke noget mere og da vi skulle ha sex for 1 gang efter fødslen jeg var rimelig nervøs for om det kunne sprænge op osv.. men det sker overhoved ik, man skal bare vente til stingene er forsvundet, de forsvinder af sig selv. Og ejg spurgte netop min kæreste efter sex hvorn det føltes og især efter jg nu havde født og han sagde det var faktisk meget bedre end før

Anmeld

13. februar 2009

Tina2

starsofheaven skriver:

Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??

Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!! Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?

Jeg har født begge mine normalt og det er jeg rigtig glad for.....

Min datter var stjernekigger, så det var en ret hård omgang og jeg var ret nervøs 2. gang pga oplevelsen fra 1. gang.....

Men her 2. gang gik det bare så godt.... Havde ikke ondt før jeg var 9 cm åben, jeg fødte min søn i vand og han var ude på 8 min- 4 presseveer til trods for han var kæmpestor.....

For mig var det en fantastisk fødsel, som jeg næsten var "høj" på i 2 uger efter:-) Sikkert fordi jeg havde frygtet det værste, især fordi jeg vidste han var rigtig stor og så frygten for han også var stjernekigger....

Vi vil gerne ha nummer 3 på et tidspunkt og jeg må sige at ovenpå nummer 2 fødsel ville det være helt forfærdeligt for mig at få at vide jeg skulle ha et KS.... Selvfølgelig kan det ske pga et eller andet kan være i vejen, men nøj hvor ville jeg tude......

Det var SÅ fedt at sidde i vandet og føde og min mand tog imod ham....

Så engang et KS på video, og jeg blev helt ked af det da jeg så de bare lige holdt babyen hen til kvindens hoved og så gik med det:-( Og så var de væk i 5-7 min selvom babyen var helt ok.....

Ved fra flere veninder at KS har været en dejlig oplevelse, og jeg har intet imod nogle vælger det.... Det må folk helt selv om:-)

Jeg vil bare helst føde selv, især efter min 2. fødsel, hvor alt bare gik helt perfekt.... Var så fedt at få ham i armene fra min mand og lige få lov at sidde der med ham....

Men som sagt har folk efter min mening ret til selv at vælge, og jeg ser ikke ned på folk der føder ved KS....
Bare jeg kan blive fri:-)

Knus Tina

Anmeld

14. februar 2009

BinaMor

hvis der ingen komplikationer er, føde selv

det er bevist bedst for barn og mor. barnet får presset vand ud af lungerne og når at opdage at der sker noget.

moren heler hurtigere. efter ks har man ondt i lang tid og jeg tror at der er en grund til at en fødsel forgår gennem skeden og ikke maven.

men alt respekt for dem der selv kan beslutte hvad de vil.

da jeg fødte råbte jeg da også på ks.. he he.. men er glad for i dag at jeg har haft den lidt traumatiske oplevelse for den har styrket mig.

Anmeld

15. april 2009

mortil(nichlasogmathias)

Loggidut skriver:

nej absolut ikke enig!

jeg har selv født mine fire børn, uden komblikationer, men at tro det er "så nemt" med kejsersnit, vil jeg dog aldrig.

om du har fået kejsersnit eller ej...man har været en fødsel igennem lige godt!

desuden er det ikke smart at kalde et kejsersnit nemt, der skal så vidt jeg ved dybe overvejelser til, og en masse ting man ikke må bagefter, + den første tid hvor man ikke er sammen med barnet som fødende kvinder er...

uanset om man vælger kejsersnit eller ej...så er man lige sej af den grund...
grunden til jeg ikke har valgt kejsersnit er nok fordi jeg er for stor en kylling, det virker skræmmende på mig...så for mig er dem der får kejsersnit mere sej end alm. fødende kvinder.

helt ening.. har selv fået kejsersnit, jeg havde godt nok ikke noget valg, men jeg syntes bestemt ikke at jeg har haft det nemmere end en der har født selv.. jeg måtte ikke løfte i 14 dage... og ku knap rejse mig fra sengen fordi jeg var syet sammen på maven.nogen har sår der ikke kan hele og er fyldt med betændelse,. det hårde arbejde du er igemmen med en almindelig fødsel er du igennem bagefter, bare for nogen over en længere periode end hva det tager at føde normalt... og jeg ku godt finde på at vælge at få et kejsersnit ved næste fødsel. bestemt ikke fordi jeg syntes det er nemmere, men fordi jeg ikke har prøvet andet og derfor kan en almindelig fødsel godt virke lidt skræmende. men jeg tør heller ikke at få kejsersnit.. det er bestemt ikke bare lige til at få kejsersnit...

Anmeld

15. april 2009

Mira0911

Der hvor jeg gik til Jordemoder - fraråder de førstegangsfødende kejsersnit... Jeg turde heller ikke føde selv - og nu efter fødslen, synes jeg det var en super fed oplevelse... Så helt klart - Føde selv er det bedste... En god oplevelse!!

Jordemoderen fortalte mig at de lod kun førstegangsfødende få kejsersnit, ved komplikationer....

Anmeld

15. april 2009

vanessa

Jeg kan slet ikke forstå man vælger at få kejsersnit..også selv om man kunne føde normalt.... for jeg synes det er den narturlige måde at vi kvinder føder på.
Men heldivis kan vi selv bestemme det valg.
Jeg har født min dreng på den normale måde.
Og håber virkelig at jeg også gøre det denne her gang....for jeg har en skræk for skulle have et kejsersnit..det ser næmlig ret brutalt ud.

vanessa

Anmeld

15. april 2009

louisepigen23

føde selv er jeg helt med på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.