starsofheaven skriver:
Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??
Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.
Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!! Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?
Jeg har født begge mine normalt og det er jeg rigtig glad for.....
Min datter var stjernekigger, så det var en ret hård omgang og jeg var ret nervøs 2. gang pga oplevelsen fra 1. gang.....
Men her 2. gang gik det bare så godt.... Havde ikke ondt før jeg var 9 cm åben, jeg fødte min søn i vand og han var ude på 8 min- 4 presseveer til trods for han var kæmpestor.....
For mig var det en fantastisk fødsel, som jeg næsten var "høj" på i 2 uger efter:-) Sikkert fordi jeg havde frygtet det værste, især fordi jeg vidste han var rigtig stor og så frygten for han også var stjernekigger....
Vi vil gerne ha nummer 3 på et tidspunkt og jeg må sige at ovenpå nummer 2 fødsel ville det være helt forfærdeligt for mig at få at vide jeg skulle ha et KS.... Selvfølgelig kan det ske pga et eller andet kan være i vejen, men nøj hvor ville jeg tude......
Det var SÅ fedt at sidde i vandet og føde og min mand tog imod ham....
Så engang et KS på video, og jeg blev helt ked af det da jeg så de bare lige holdt babyen hen til kvindens hoved og så gik med det:-( Og så var de væk i 5-7 min selvom babyen var helt ok.....
Ved fra flere veninder at KS har været en dejlig oplevelse, og jeg har intet imod nogle vælger det.... Det må folk helt selv om:-)
Jeg vil bare helst føde selv, især efter min 2. fødsel, hvor alt bare gik helt perfekt.... Var så fedt at få ham i armene fra min mand og lige få lov at sidde der med ham....
Men som sagt har folk efter min mening ret til selv at vælge, og jeg ser ikke ned på folk der føder ved KS....
Bare jeg kan blive fri:-)
Knus Tina
Anmeld