Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

starsofheaven

Nanna1985 skriver:

Ja helt sikkert.. Men hvad baserer du din holdning ud fra?? Har du selv oplevet et kejsersnit?

Synes det er meget umoden at skrive om noget man SLET ikk ved noget om.. Jeg taker ud fra lægers og jordemoder udtalelser.. Du kan jo spørge hvilken som helst læge, sygepl el. jordemoder om det er NEMMESTE at få kejsersnit end at have født selv..

Jeg vil vædde med at det vil de ALDRIG give dig ret i, men skulle du finde en udtalelse fra en uddannnet læge osv, må du meget gerne komme med det

ja det har jeg. har mistet et barn i 3 måned og der valgte de at fjerne ved operation som kejsersnit. Så jo! så sys sku ik det er umodent. Sys bare i laver en dårlig stemming herinde i den her tråd. folk føler sig trådt på osv.. i stedet for at komme med jeres holdning kritiseri hellere mig.. forstår det ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Englebisse

Challe13 skriver:

til engle bisse jeg er SÅ ENIG..... og kan se vores indlæg næsten er kommet samtidig

Ja ser også først dit indlæg nu. Ja det er skam ikke bare lutter lagkage at få et kejsersnit...

Anmeld

8. maj 2009

AstridM

Hold da op en debat.

Jeg har det sådan at de psykiske aspekter alene når vi taler kejsersnit er store så nemt nej..

At sige det er nemt syntes jeg er manglede empati og respekt for vi ikke er samme sted alle sammen. Når man taler om at det er nemt, er det jo en subjektiv holdning og enormt arrogant at tro andre er enige eller man af princip har ret.

Jeg har valgt at føde normalt men der har pga helbred været tale om kejsersnit hvor jeg har afvist, det gør ikke det er nemt for andre, som også vil afvise.

Der hvor min anke ligger med kejsernsit er når man gør der fordi så passer datoen.. ellers har jeg ingenting at sige til kejsersnit.

Anmeld

8. maj 2009

sisse81

Jeg forstår godt, kvinder der helst vil have kejsersnit, fordi de er frygtelig bange for smerten ved en almindelig fødsel. Dog tror jeg, at det er en langt mere fantastisk oplevelse, at føde sit barn naturligt.
Jeg fødte Sofie ved akut kejsersnit, var så tæt på, at føde normalt som man kan være, men hun lå forkert, så efter flere timers presseveer, besluttede de sig for, at tage hende ud.
Jeg kan godt se fordele ved kejsersnit, og er selv nødt til, at få et når jeg skal have mit næste barn en dag, fordi jeg ikke må føde normalt.
Nu havde jeg en forfærdelig oplevelse ved mit kejsersnit, og var efterfølgende ved, at dø af det, så jeg ville helt sikkert foretrække, at kunne føde normalt, især fordi der ved kejsersnit er flere gener langt frem.

Anmeld

8. maj 2009

Challe13

starsofheaven skriver:

ja det har jeg. har mistet et barn i 3 måned og der valgte de at fjerne ved operation som kejsersnit. Så jo! så sys sku ik det er umodent. Sys bare i laver en dårlig stemming herinde i den her tråd. folk føler sig trådt på osv.. i stedet for at komme med jeres holdning kritiseri hellere mig.. forstår det ik

hm..... dårlig stemning..... undskyld jeg kan ikke se hvad du mener.. hvis det er dårlig stemning at komme med meninger og holdninger der ikke er ens med dine så er det nok "dårlig" stemning for dig.

Men det jeg ikke forstår er at hvis du kalder det du var igennem et kejsersnit, hvorfor starter du så selv med at nedgøre dem der vælger det først i stedet for fødsel på alm vis???
hvis du har prøvet begge dele så burde du også kende virkningen af kejsersnit og vide at det vælges ikke bare for at livet skal være let.

du starter selv ud med en ret provokerende/ negativ ladet holdning og nok også derfor du ender med at give andre skylden for deres "negative stemning"

et ord sprog lyder.... Som du råber i skoven får du svar...

venlig hilsen
Challe

Anmeld

8. maj 2009

sisse81

Vil lige tilføje, at der jo er nogle psykiske aspekter i det, at få ks, der gør, at jeg vil vove, at påstå, det er hårdere ikke, at føde naturligt.
Jeg føler ikke, jeg har født mit barn.
Jeg har haft ekstremt dårlig samvittighed over, at jeg ikke kunne tage mig af hende lige med det samme. Der gik en time, fra hun kom ud, til jeg så hende ordentligt. Turde ikke holde hende da hun var blevet født, fordi jeg rystede sådan af bedøvelsen.
Jeg føler, jeg er gået glip af mange ting omkring min datter, pga kejsersnittet.

Anmeld

9. maj 2009

Valle81

Challe13 skriver:

ja her kommer haglene for hvor har jeg lyst til at slå........ undskyld men det har jeg. Det er altså ikke ALLE der får kejsersnit der selv har valgt det.....
jeg blev sat i gang 10 dage før termin ( m stik piller) fik 6 "kure" i alt fordelt over 4 dage og IKKE EN SKID skete der.... ( som første jordemoder sagde da de startede igangsættelse... ja du er jo ikke ligefrem i fødsel.....) og nej det var jeg ikke og jeg kunne mentalt også godt have ventet men det mente FØDSELSLÆGEN IKKE derfor denne tortur som endte med et endnu højere blodtryk end inden igangsættelse.... og til sidst kejsersnit.,..... IKKE Mit valg, men sådan det blev.

Og for dem der ikke har prøvet eller hørt om igangsættelse så foregår det ved at du først får kørt ctg en halv time, ( liggende på ryggen, hvis den ikke kan måles mens du ligger på siden...) derefter en ( eller to piller op..) og derefter ligge MUSESTILLE for at piller kan virke IGEN PÅ RYGGEN og der ligger du 1 til 1,5 time ( sammen lagt 2 timer på ryggen højgravid....) jeg kalder det tortur fordi min ryg var totalt smadret efter hver behandling... og nogle dage fik jeg sådan 2 behandlinger på en dag... 4 timer på ryggen.... not fun

Hejsa

Jeg forstår dig.

Jeg er da helt klart for og forstår akutte kejsersnit og planlagte kejsersnit hvor der ligger et hændelsesforløb bag. Helt klart.

Der hvor jeg er imod, er når kvinder vælger det fordi de er bange eller angste, eller ikke vil pga andre 2mærkelige" grunde.

Anmeld

9. maj 2009

karina1980

jeg tænker lidt at vi idag er heldige at man rent faktisk selv kan vælge,

jeg kan på den ene side ikke forstå dem der vælger ks, men på den anden side godt, der er nogle der gerne vil have kontrol over hvad der sker og det har man sgu ikke altid under en naturligt/normal fødsel og den kontrol kan være meget svær at give slip på.

jeg kan så heller ikke se hvorfor man ikke skal have ks, hvis man er rigtig bange for at føde, fødslen kan nærmst umuligt ikke blive andet end dårlig hvis man er så bange,

jeg har selv født naturligt/normalt begge gange, og har haft hurtige fødsler(under 12 timer fra start-slut)
men de skader jeg pådrag mig under første fødsel, kunne jeg bestemt godt have været foruden,

og de var klart også grunden til at jeg var nervøs anden gang, som heldigvis var en fødsel totalt efter bogen, virkelig som de beskriver det i bogen

og af den ene grund ville jeg vælg at føde normalt, hvis jeg skulle det igen

men så skulle der lige ske noget lign. et mirakel hvis jeg skulle føde igen

Anmeld

9. maj 2009

starsofheaven

Challe13 skriver:

hm..... dårlig stemning..... undskyld jeg kan ikke se hvad du mener.. hvis det er dårlig stemning at komme med meninger og holdninger der ikke er ens med dine så er det nok "dårlig" stemning for dig.

Men det jeg ikke forstår er at hvis du kalder det du var igennem et kejsersnit, hvorfor starter du så selv med at nedgøre dem der vælger det først i stedet for fødsel på alm vis???
hvis du har prøvet begge dele så burde du også kende virkningen af kejsersnit og vide at det vælges ikke bare for at livet skal være let.

du starter selv ud med en ret provokerende/ negativ ladet holdning og nok også derfor du ender med at give andre skylden for deres "negative stemning"

et ord sprog lyder.... Som du råber i skoven får du svar...

venlig hilsen
Challe

nej nej nej nu må du holde op, jeg laver ik en debat for at provokere overhoved. og jeg sys ik at KS er nedeladende overhoved. Det jeg mener er at nogle kvinder siger de skal bare ha kejsersnit for de tør ik føde ov.. og fred være med det... men hvis du blir ramt af det her må det være dit probelm. jeg har ik tartet denne debat for at ramme nogen som helst

Anmeld

9. maj 2009

Challe13

starsofheaven skriver:

Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??

Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!!

Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?

ok starsofheaven

nu har jeg taget din tekst og gjort noget lyserødt..... når jeg læser det bliver jeg irriteret og provokeret for du skriver netop her at :: citat føde er når man gør det selv.......
( ergo må du mene mit barn ikke er født....)

det mener du ikke er provokerende?? og nedladende over for dem der enten vælger eller ender med et pks eller aks???

og det med rødt lader jeg bare tale for sig selv...

fortsat god dag

p.s. jeg er MEGET interesseret i at høre andres mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.