Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2008

Honningblomst

agnieszka skriver:

nu synes jeg god nok ikke at jeg gradbøjer det du skrev

Så tolker du det vidst ud fra hvad du ønsker jeg skriver...læs igen og du vil forstå, hvis ikke du gør allerede...der er ingen rigtige eller forkerte måder....men der er rigtige valg for den enkelte som vi andre ikke kan eller skal gøre os kloge på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

lan-pigen

jeg har selv valgt at føde naturligt, medmindre det bliver nødvendigt med et kejsersnet. og det er ikke fordi jeg vil tage den "rigtige løsning" for det syndes jeg nødvendigvis ikke det er, men jeg er ganske enkelt for stor en kylling til at kunne ligge mig under kniven uden det var den sidste mulighed

Anmeld

13. februar 2009

KarinaIda

Jeg ville så gerne ha født normalt, da jeg for 5½ mdr siden fik min datter... Men hun vendte desværre forkert, og så gik jeg i veer præcis 1 mdr før tid, så hun blev desværre taget ved et akut kejsetsnit,som gik grueligt galt
Så jeg ved bestemt at jeg ALDRIG nogensinde skal have kejsersnit igen, lige meget hvordan den næste vender... Så skal han/hun bare fødes normalt.... Og det fik lægerne også at vide lige med det samme, vi fandt ud af det var gået galt ved kejsersnittet!!!

Anmeld

13. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
KS er da så ABSOLUT kun til nødstilfælde... Jeg tror simpelthen ikke på at det er 'så nemt', man bliver jo skåret op igennem, jeg ved ikke hvor mange lag muskler og alt muligt Det kan simpelthen ikke være sundt. Tror heller ikke det er sundt for baby, at komme så brutalt ud i verden. Så - for mit vedkommende, absolut kun ved nød!!!

Og i øvrigt, at det verdens fedeste oplevelse at føde sit barn selv - Og vi er hamrende priviligerede som kvinder at vi kan have den oplevelse og vores krop er bygget til det

Anmeld

13. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
KarinaIda skriver:

Jeg ville så gerne ha født normalt, da jeg for 5½ mdr siden fik min datter... Men hun vendte desværre forkert, og så gik jeg i veer præcis 1 mdr før tid, så hun blev desværre taget ved et akut kejsetsnit,som gik grueligt galt
Så jeg ved bestemt at jeg ALDRIG nogensinde skal have kejsersnit igen, lige meget hvordan den næste vender... Så skal han/hun bare fødes normalt.... Og det fik lægerne også at vide lige med det samme, vi fandt ud af det var gået galt ved kejsersnittet!!!

HVad gik galt?

Anmeld

13. februar 2009

Mca<3

Zafir skriver:

KS er da så ABSOLUT kun til nødstilfælde... Jeg tror simpelthen ikke på at det er 'så nemt', man bliver jo skåret op igennem, jeg ved ikke hvor mange lag muskler og alt muligt Det kan simpelthen ikke være sundt. Tror heller ikke det er sundt for baby, at komme så brutalt ud i verden. Så - for mit vedkommende, absolut kun ved nød!!!

Og i øvrigt, at det verdens fedeste oplevelse at føde sit barn selv - Og vi er hamrende priviligerede som kvinder at vi kan have den oplevelse og vores krop er bygget til det

Kan kun bakke dig 100 procent op Klart det er bedst for både baby og moder at føde normalt ,, Det er jo en hel naturlig proces ... Ks er kun til nød situationer ,,

Anmeld

13. februar 2009

Munder

Der er jo også nogle, der bare ikke er prima avlskøer....som mig.

Jeg havde veer i 48 timer, endte med vedrop, fødte naturligt, men lillepigen fik revet mig fra livmoderhalsen og ud, da hendes arm lå bøjet. Jeg sprak fra syd til nord....Endte i fuld narkose for at få taget moderkagen ud i stumper, da den ikke løsnede sig...tabte over 2 liter blod, og brugte flere måneder på at komme mig. Helede forkert og måtte derfor igennem en operation forneden 10 måneder efter min datters fødsel, hvor de klippede mig op igen og syede om.... Såehhhh helt klart kejsersnit her, hvis Andrea nogensinde skal have søskende.

Det er en svær debat. Jeg ville for intet være oplevelsen af en naturlig fødsel foruden, men er glad for muligheden for kejsersnit, hvis jeg skal have flere børn!!!!! Jeg skal aldrig føde naturligt igen!

Så jeg kan kun sige, at man skal vælge det der falder bedst for en selv.

Dorte

Anmeld

13. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Zafir skriver:

Er 100% enig med dig!

Anmeld

13. februar 2009

Kvindemin

starsofheaven skriver:

Hvad synes i er bedst for jer? at føde selv eller kejsersnit.??

Jeg ahr den holdning at det at føde sit barn selv er det mest naturlige og det er det jeg foretrækker. Mener med kejsersnit er det jo så nemt og man arbejder overhoved ikke med og bruger ens krafter.

Der kan opstå problemer hvilket gør at der skal kejsersnit til og det har ejg fuld forståelse for og sådan skla det jo være. Men dem der selv vælger at få et kejsersnit fordi de ikke tør at føde, der mener jeg bare det er jo ik at føde!! Føde er sku da når man gør det selv, nogle der er enige?

Ja enig. DET SKAL PRØVES.
Men ved ikke om jeg tør igen, efter 2 døgn med veer, og en fødsel på 30 timer.
Men tværdigmod, så vil jeg heller ikke have et ar

Anmeld

13. februar 2009

pipsen

Skal føde her i løbet af de næste 2-3 uger... og er meget i tvivl omkring kejsersnit kontra almindelig fødsel. Sidst blev det kejsersnit (ikke efter eget valg). Men det var simpelthen en fantastisk oplevelse. Har ikke spekuleret over, hvordan det ville have været hvis jeg havde født, da det var planlagt meget tidligt i forløbet. Men der var en skøn stemning på operationsstuen og for os var det bare en festdag, hvor vores skønne dreng kom ud til os.
Nu står jeg så og har et valg denne gang.... Har ikke noget behov for at føde naturligt og vil bare helst have den løsning, som er sikrest for mig og barnet. Babyen er skønnet til at veje omkring 3800 gr allerede nu, så det bliver jo en stor baby. Jeg er ikke bange for midlertige smerter i forhold til fødslen, men nervøs for at sprække pga. babyens størrelse og om jeg i det hele taget kan presse sådan en ud Kejsersnittet ved jeg jo så også godt har sine risici og at det tager et stykke tid at komme ovenpå efter... Har indtil videre lavet den aftale at vi har planlagt et kejsersnit første uge i marts. Hvis jeg selv går i fødsel inden, vurderer jeg selv i situationen, om jeg tør fortsætte, eller jeg vil have kejsersnit. Kan godt lide at jeg bliver den, som styrer, hvad der skal ske og at de lytter til min vurdering.. men puuuh er stadig meget nervøs og i tvivl...
/Lena

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.