Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2008

Miamaja

kejsersnit.. har det svaert med at forestille sig baby komme ud af lille hul AVVVVV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2008

Miamaja

Eva skriver:

Ansvar handler jo ikke om at kunne sige B når man har sagt A. Ansvar handler om det der ligger i ordet...at tage ANSVAR og det gjorde jeg og gør mange kvinder ved at få et kejsersnit.
Eva, som tog ansvar og fik to raske børn og fantastiske fødsler...som er født på den eneste rigtige måde, for mig.

personligt vil jeg vaelge kejsersnit

Anmeld

21. november 2008

Karina

Jeg ville foretrække at føde selv - har prøvet begge dele. Men ville gerne have født pigerne selv, men Cecilie sad med numsen i bækken så der var ikke noget valg. Kejsersnittet endte med at blive "akut" da vandet gik 2 dage før planlagt kejsersnit - så det var med ambulance på sygehuset.

Efter kejsersnittet måtte jeg ikke løfte på Magnus, som var 2 år der. Synes rygmarvs bedøvelsen var forfærdeligt, han kunne ikke ramme og 2 sygeplejersker prøver at trækkene bene op mod den kæmpe tvillinge mave. Klammerne var sat forskudt i, så da de blev pillet ud sprang halvdelen af aret op (er jo syet indvendigt) men jeg var ved lægen 2-3 gange om ugen i 4 uger for at få sat strips på og renset såret - så den ene side kan man knap se aret og den anden side er det rimeligt bredt.

Men alt dette er jo hvad har man hørt - der er også med hvordan man selv har det :O)

Anmeld

21. november 2008

Mca<3

Åltså jeg venter nr 3 nu .. nr 2 fødte jeg for 13 år siden så er lidt nervøs for fødslen da det er længe siden . Jeg fødte begge mine børn normalt .
Jeg spurgte min jordmoder om jeg ikke ville kunne få kejser snit denne gang da jeg er bange og syntes en normal fødsel virker u- kontrolleret .
Hun sagde klart at hvis jeg var bange for at dø skulle jeg klart vælge at føde normalt , det er klart den bedste måde . Hun sagde at kvinder der dør ved fødsel i dag er ved kejser- snit ..
Der lå nogen meget store blod årer ude i begge sider af maven og dem gik der ind i mellem hul på ved kejser snit .
Man skal også huske på at barnet rent faktisk er parat til at komme ud ved en normal fødsel og at der sker en masse godt ting ved at komme ud af den normale snævre fødselsvej .. Jeg er nu ikke så nervøs mere og vælger klart at føde naturligt igen .. Jeg har jo overlevet 2 gange før

Anmeld

21. november 2008

3rollinger

Jeg har proevet begge dele. Foerst fik jeg min datter ved akut kejsersnit under fuld bedoevelse og derefter fik jeg min soen ved en naturlig foedsel.

Jeg havde ikke de store problemer efter hverken ved den ene eller den anden foedsel. Alt gik planmaessigt baade med helingen af mit kejsersnit og med Daniel fik jeg 3 smaa sting, saa ingen problemer heller.

Skulle jeg have et barn igen ville jeg til hver en tid vaelge en naturlig foedsel, hvis jeg da faar valget. Jeg saa foerst min datter en time efter hun var blevet taget ud og de kunne jo i teorien have forbyttet hende i mellemtiden for jeg saa ikke hvem og hvad der kom ud der . Men nu er hun som snydt ud af naesen paa sin far, saa det er nok ikke sandsynligt. Den naturlige foedsel var bare helt anderledes og at faa min lille baby op paa maven indsmurt i blod og diverse, var bare saadan en skoen oplevelse.

Men i det store hele handler det for mig ikke om hvordan babyen kommer ud. Bare den kommer ud og har det godt. Jeg forstaar ikke dem der vaelger planlagte kejsersnit fordi de skal rejse eller ikke vil have stor skede eller hvad man nu hoerer. Men jeg respekterer deres valg. Det er deres liv og deres valg. Og saa haaber jeg at andre respekterer mine valg.

Knus
Trine

Anmeld

21. november 2008

wamse

3 gangs mor skriver:

Åltså jeg venter nr 3 nu .. nr 2 fødte jeg for 13 år siden så er lidt nervøs for fødslen da det er længe siden . Jeg fødte begge mine børn normalt .
Jeg spurgte min jordmoder om jeg ikke ville kunne få kejser snit denne gang da jeg er bange og syntes en normal fødsel virker u- kontrolleret .
Hun sagde klart at hvis jeg var bange for at dø skulle jeg klart vælge at føde normalt , det er klart den bedste måde . Hun sagde at kvinder der dør ved fødsel i dag er ved kejser- snit ..
Der lå nogen meget store blod årer ude i begge sider af maven og dem gik der ind i mellem hul på ved kejser snit .
Man skal også huske på at barnet rent faktisk er parat til at komme ud ved en normal fødsel og at der sker en masse godt ting ved at komme ud af den normale snævre fødselsvej .. Jeg er nu ikke så nervøs mere og vælger klart at føde naturligt igen .. Jeg har jo overlevet 2 gange før

Hejsa, jeg havde det lidt som dig for der var 10 år fra min nr. 2 til nr. 3, og vr ret nervøs for en fødsel efter så mange år, men det var virkelig "A piece of cake". Det var en god og hurtig fødsel Så pøj pøj med det.

Anmeld

21. november 2008

A.

Eva skriver:

Ansvar handler jo ikke om at kunne sige B når man har sagt A. Ansvar handler om det der ligger i ordet...at tage ANSVAR og det gjorde jeg og gør mange kvinder ved at få et kejsersnit.
Eva, som tog ansvar og fik to raske børn og fantastiske fødsler...som er født på den eneste rigtige måde, for mig.

vil du så sige at de som føder selv er mindre ansvarlig fordi de gider ikke har ks? eller ?

Anmeld

21. november 2008

eliasogmor

Uden tvivl kejsersnit....så ved jeg hvad der sker og at det ikke er mit ansvar.

men når man så føder selv er det så ens eget ansvar, hvis man mister barnet..forstår dig ikke rigtig...?????

Anmeld

21. november 2008

Nemesis

ja jeg har ikke haft valget. jeg har to aks bag mig og ved jo så at den næste bliver pks.

Jeg ville gerne have oplevet en naturlig fødsel, for tror simpelthen ikke at en fødsel kan gøre mere ondt end mine kejsersnit har gjort. Det gør fanme nas at blive skåret i,eller syet for den sags skyld, når bedøvelsen ikke virker.
Gruer virkelig for 3 gang og regner med at det bliver i fuld narkose - og så kan man jo snakke om at gå glip af den første tid med sit barn. Det er ikke et nemt valg.

at føde naturligt eller ved kejsersnit kan ikke defineres som rigtigt eller forkert..for vi er alle forskellige og for nogle er ks utænkeligt og for andre er det det eneste rigtige

nogle har valget og andre ikke og for nogle, er det selv at kunne vælge det der er rigtigt for dem.

Sisse med to ksbørn og et 3 på vej.

Anmeld

21. november 2008

Astrid P

Min datter fødte jeg ved almindelig fødsel, og det vil jeg da foretrække at jeg også kan med mit næste barn, men det er ikke noget jeg er religiøs omkring... hvis der er komplikationer og det bedste for barnet er at komme ud via et hul i min mave, så må de skære alt det de vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.