Føde selv eller kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2008

Bastian

KEJSERSNIT!!! Jeg har prøvet en alm fødsel, og det var en dybt traumatisk oplevelse (vil ikke engang skrive om det, det var så forfærdeligt). Så anden gang var det PKS, og det var så fantastisk. Jeg troede aldrig jeg skulle opleve en god fødsel, men det kom jeg så til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2008

charlottekri

jeg fødte ved pks fordi min datter vendte forkert og lå med strakte ben, så derfor var der ikke rigtig noget valg for mig. Jeg var også 100% opsat på i starten at føde selv, for "det var mest naturligt". Derfor følte jeg mig også mega nedslået da jeg fandt ud af at det ikke kunne lade sig gøre, men jeg syntes ikke at det kunne være bedre! Selvfølgelig var der nogle smerter i dagene efter, men det gjorde mig ikke noget (det er utroligt hvad man kan gøre fra sengen ) Jeg ville klart vælge kejsersnit igen (den beslutning har også noget med ricisi at gøre) for jeg syntes det var så god en oplevelse!

Anmeld

20. november 2008

Honningblomst

Bastian skriver:

KEJSERSNIT!!! Jeg har prøvet en alm fødsel, og det var en dybt traumatisk oplevelse (vil ikke engang skrive om det, det var så forfærdeligt). Så anden gang var det PKS, og det var så fantastisk. Jeg troede aldrig jeg skulle opleve en god fødsel, men det kom jeg så til!

Ja, det er nemlig en vild og helt fantastisk oplevelse at fæde vha kejsersnit....og så er faderen lige så meget med som moderen...
Knus...og godt du fik lov at få ks anden gang...

Anmeld

20. november 2008

Honningblomst

charlottekri skriver:

jeg fødte ved pks fordi min datter vendte forkert og lå med strakte ben, så derfor var der ikke rigtig noget valg for mig. Jeg var også 100% opsat på i starten at føde selv, for "det var mest naturligt". Derfor følte jeg mig også mega nedslået da jeg fandt ud af at det ikke kunne lade sig gøre, men jeg syntes ikke at det kunne være bedre! Selvfølgelig var der nogle smerter i dagene efter, men det gjorde mig ikke noget (det er utroligt hvad man kan gøre fra sengen ) Jeg ville klart vælge kejsersnit igen (den beslutning har også noget med ricisi at gøre) for jeg syntes det var så god en oplevelse!

Det er netop det der er forfærdeligt ved at gøre en almindelig fødsel til nærmest noget helligt....at du og andre skal fle det er mindre rigtigt at føde ved ks. Det er det IKKE og dejligt du er glad ved den oplevelse du havde.
Knus Eva..

Anmeld

20. november 2008

Stumpen

Loggidut skriver:

nej absolut ikke enig!

jeg har selv født mine fire børn, uden komblikationer, men at tro det er "så nemt" med kejsersnit, vil jeg dog aldrig.

om du har fået kejsersnit eller ej...man har været en fødsel igennem lige godt!

desuden er det ikke smart at kalde et kejsersnit nemt, der skal så vidt jeg ved dybe overvejelser til, og en masse ting man ikke må bagefter, + den første tid hvor man ikke er sammen med barnet som fødende kvinder er...

uanset om man vælger kejsersnit eller ej...så er man lige sej af den grund...
grunden til jeg ikke har valgt kejsersnit er nok fordi jeg er for stor en kylling, det virker skræmmende på mig...så for mig er dem der får kejsersnit mere sej end alm. fødende kvinder.

Så enig!!
Anja..

Anmeld

20. november 2008

charlottekri

nu skal det lige iges at jeg havde noget at sammenligne mine smerter fra operationssåret med; for 3 år siden havde jeg en ulykke hvor jeg brækkede bækkenet og fik trykket lænden. det kostede mig en måned i sengenpga smerter, så den lille uge efter ks var ingenting

ps. tak eva

Anmeld

20. november 2008

miver

Hvis jeg skulle have flere børn ville jeg vælge at føde normalt da jeg tror det er det bedste for mor og barn (hvis det er muligt ) ellers kejsersnit

Har født begge mine børn på normal vis og er glad for det
Knus Mie

Anmeld

20. november 2008

Bamseboet :D

Begge mine er født ved kejsersnit.

Bjørn ved akut kejsersnit, efter igang sættelse med hindesprængning og vedrop og mange mange timers kunstige veer (og de er hårde!!!) 16 dage over termin.

Mille kom til verden ved Planlagt kejsersnit. hvilket var rigtig lækkert, og det gør jeg gerne igen, næste gang

Anmeld

20. november 2008

charlottekri

de kloge hoveder siger også at barnet vil have problemer med at patte / sutte efter et ks, men min datter har ikke lavet andet!!! det tog lige 10 min at få det lært og så kørte det bare!! hun er 10 mdr og har vejet 11 kg i lidt over 2 mdr, så hun er en stor pige! (det var deromkring at huin begyndte at får mere fast føde)

Anmeld

20. november 2008

smokie

Hej jeg har født 2 gange selv og fået et planlagt kejsersnit fordi den sidste lå forkert og det ikke var muligt at vende hende jeg ved ikke hvad jeg helst vil men er gravid nu og ville gerne have et kejsersnit nu fordi jeg er død nervøs for fødslen og arret fra kejsesnittet men må ikke da jeg har født før..
Jeg syntes det gode ved et kejsersnit er at man kan følge med og at faren ikke er til side sat min mand og vores sidste datter har et helt specielt forhold da han gik rundt med hende indtil jeg vågnede på opvågning...
For mig er en rigtig fødsel lige for tiden kun forbundet med smerter..

Knus Smokie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.